Spot de PET-POPO deel 1

Moet bekennen dat ik wel eens rijdende op de A2 thv de trajectcontrole mijn telefoon uit mn binnenzak heb gepakt om flitsinfo te checken, gewoon omdat het kan (en dat je er anders niet 'bijhoort' omdat iedereen op dat stuk met een telefoon in zn hand zit). :+

Daar op die A2 is dat wel een hele rage om met je mobiel bezig te zijn. Ik ben maar gestopt met tellen, te veel.
 
Alles wat niet mag, mag niet --> verboden.

Wat wel mag is makkelijker om op te noemen dan wat niet mag, anders is er altijd wel weer een mafkees die ipv 283 lampjes er 284 monteerd.


Dit is niet echt waar mijn specialisme ligt, maar ik vraag me af of deze stickertjes wel gezien worden als 'retroreflectoren'.
Ook onze dienstvoertuigen zitten vol met die dingen, wegenwachtvoertuigen, bergers enz enz ook. Kan me niet herinneren dat daar ergens een ontheffing voor is geschreven.
Wel voor de lampjes enz, maar die stickertjes staan volgens mij niet omschreven ?

Begrip uit het RV:
retroreflector: inrichting, bestemd om de aanwezigheid van een voertuig kenbaar te maken door weerkaatsing van het licht afkomstig van een niet tot dat voertuig behorende lichtbron, waarbij de waarnemer zich nabij deze lichten bevindt;

Als ik het zo lees is het wel een retroreflector :?
 
Tuurlijk kan dat, maar dan moet je wel een beetje kunnen motorrijden natuurlijk })

Gewoon rijdend geschoten:

[afbeelding]

Leuke foto hoor maar kan je het ook zo: :+
12434602174_8fd88cbe9a_o.png


En op de A2, wat moet je anders dan ff spelen met je mobiel.....
 
Vanmorgen kwam me een motor tegemoet, juiste merk, fluo helm en jasje dus ik grijp al naar de telefoon om een kiekje te maken, toch maar niet gedaan, was een echte :+
 
Hè bagger, m'n polaroid nog niet geïnstalleerd op 'n brommer. Kwam vandaag binnen 10 kilometer twee van die fopperts tegen.

Eentje in popo outfit op een blauwe kwaak geloof ik en eentje in eenzelfde outfit op een oude politiebrommer gestript van de blauwe lichten.

Grappige mensen toch.
 

Permanente eisen afdeling 4. motorfietsen

Artikel 5.4.55

4. Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn.
De op een motorfiets zonder zijspanwagen gemonteerde lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.

Artikel 5.4.57

3. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1997, mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra niet-driehoekige rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.
 
Ja, maak maar grapjes :Y


;)

Ja, ben nooit serieus - maar nu ff wel..... mensen die hier commentaar hebben over "rechts" houden hebben gelijk. Maar zoals 99% van de nederlandse chauffeurs vergeten ze 1 belangrijk ding: veilig rijden is vooruitkijken. Dus in bv deze bocht naar links, waar het zicht vrij is, kijk je al een paar honderd meter te voren of er tegemoetkomend verkeer is. Zo ja, een soepel bochtje langs het rechterlijntje, zo nee lekker eigen lijntje rijden.
Maar als je hoofdzakelijk op de A2 rijdt hoef je dat niet te weten ......
 
Zo heel erg vrij vind ik het zicht niet. Vergeet niet dat de camera een ander standpunt heeft dan de motorrijder. Die zit verder naar binnen en zal dus minder zicht hebben.


Maar goed.... in deze bocht helaas geen wannabepipopopo te zien.....
 
Ja, ben nooit serieus - maar nu ff wel..... mensen die hier commentaar hebben over "rechts" houden hebben gelijk. Maar zoals 99% van de nederlandse chauffeurs vergeten ze 1 belangrijk ding: veilig rijden is vooruitkijken. Dus in bv deze bocht naar links, waar het zicht vrij is, kijk je al een paar honderd meter te voren of er tegemoetkomend verkeer is.
Vroeg of laat vergaloppeer je jezelf dan omdat er iemand stil staat, of uit een zijweg komt. Been there, done that. Dan denk je, er is toch geen zijweg, komt er een boer met de trekker uit een weiland. Of er staat iemand foto's te maken in de bocht.


Verkeer dat je van ver tegemoet komt kan je wel aan zien komen. Het is een handig hulpmiddel, maar meer ook niet.
 
OK - wacht 't af..... rij sinds 1975 motor - ongevalvrij. Heb waarschijnlijk goeie ogen...... en niet te beroerd om regelmatig een goeie bril aan te schaffen. Maar back to the nepplisie.....

ps: mensen die dat niet doorhebben/twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens/het proberen na te doen, de foto is gewoon een snappie vanaf de vastgemonteerde gopro ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan