Ik lees maar al te vaak dat "ouderen" betrokken zijn bij ongelukken. Vaak zie je dit soort fossielen met een tunnelblik op/in het voertuig zitten en niet verder kijken dan 15 meter voor zich.
Zoals bij het rijbewijs, wat leeftijd gebonden is, zou je dan niet moeten overwegen om rijders ook een MAXIMUM grens te geven voor deelname aan het verkeer?
Zo zijn er vitale ouderen die op 90 nog alles goed kunnen, ik merk dat bij beginnende 60'ers zij een gevaar voor eigen leven beginnen te geven in het verkeer. En op die manier dus ook voor anderen
Ben je het eens dat er een maximum zou moeten komen aan de geldigheid van het rijbewijs of dat een tweede momentopname ingelast zou moeten worden om te beoordelen of iemand nog wel veilig aan het verkeer kan deelnemen? Van MIJ mogen ze!!!
Ik bedoel, daarmee stimuleren we gelijk gebruik van openbaar vervoer. Oudjes hebben toch tijd genoeg, dus is OV een goed alternatief !!
Ik zeg, MOVEN met die oudjes!!
Zal zo wel effe een polletje toevoegen!
Zoals bij het rijbewijs, wat leeftijd gebonden is, zou je dan niet moeten overwegen om rijders ook een MAXIMUM grens te geven voor deelname aan het verkeer?
Zo zijn er vitale ouderen die op 90 nog alles goed kunnen, ik merk dat bij beginnende 60'ers zij een gevaar voor eigen leven beginnen te geven in het verkeer. En op die manier dus ook voor anderen
Ben je het eens dat er een maximum zou moeten komen aan de geldigheid van het rijbewijs of dat een tweede momentopname ingelast zou moeten worden om te beoordelen of iemand nog wel veilig aan het verkeer kan deelnemen? Van MIJ mogen ze!!!
Ik bedoel, daarmee stimuleren we gelijk gebruik van openbaar vervoer. Oudjes hebben toch tijd genoeg, dus is OV een goed alternatief !!
Ik zeg, MOVEN met die oudjes!!
Zal zo wel effe een polletje toevoegen!
Laatst bewerkt: