Stille motorhelm

Andere helm lijkt me zeker de beste optie,maar eerst even goed passen.
Ik zelf kan alleen Shoei of Nolan op mijn hoofd verdragen,Arai,HJC en weet ik allemaal niet wat gepast heb zat voor geen meter.

Dus dan maar een iets minder stiile helm en een setje op maat gemaakte oordopen :}

Probeer de nieuwe Shoei GT-Air eens, wordt nu al geroemd vanwege zijn geluidsdemping. En ik kan het beamen, het is de stilste helm die ik ooit gehad heb. (wel op een naked)
 
Ik heb een Shoei Neotec systeemhelm, en ben er heel tevreden mee. Ik doe er regelmatig autosnelweg mee (120-130 km/u GPS), en geen problemen mee. Ik heb ook een ingewerkte Interphone F3S installatie, die me toelaat via mijn smartphone in speciale steun op stuur, om volledige bleutooth-communicatie toe te laten GPS-muziek-en telefoongesprekken, het systeem werkt zelfs met (engelstalige) spraakherkenning-sturing perfect. Het is een duurdere helm maar door testen uitgewezen als één van de beste en geluidsarme helmen, niet alleen de systeemhelmen maar ook de integraalhelmen. Maar als je graag toert en ook autosnelweg op snelheid neemt, zeker comfortabel. Wat belangrijk is dat je een helm hebt waar heel weinig uitsteeksels zijn, want zelfs randen maken geluid, zeker bij rijden vanaf windsnelheid 25-30 km/u.
Maar ik ken ook mensen die met een goedkopere LS2 FF370.1 Easy systeemhelm rijden, die er ook heel tevreden over zijn. Die lazers zijn heel goed uitgerust qua isolatie, kinstuk, binnenbekleding, klikbare zonnebril en inbouwmogelijkheid voor Bluetooth, en kost toch rap 350-400 € goedkoper dan de Shoei Neotec. Je hebt er bij o.a. in België RAD voor een 129 € geloof ik.
Ga maar even kijken op hun website anders "www.rad.eu". RAD heeft verschillende vestigingen over gans België.


Je vermeld weinig uitsteeksels maar ik lees ook dat je een interphone hebt, dat steekt toch wel uit ?
Heb je daar geen last van (windgeruis, turbulentie) ?

Groet
Fons
 
Probeer de nieuwe Shoei GT-Air eens, wordt nu al geroemd vanwege zijn geluidsdemping. En ik kan het beamen, het is de stilste helm die ik ooit gehad heb. (wel op een naked)

Ja is zal wel een zeikerd zijn maar daar zit een zonnevizier in,dat vind ik niks.
Ik heb pas een XR-1100 aangeschaft,is niet de stilste maar voor mij stil genoeg met met Alpinedoppen.
 
Je vermeld weinig uitsteeksels maar ik lees ook dat je een interphone hebt, dat steekt toch wel uit ?
Heb je daar geen last van (windgeruis, turbulentie) ?

Groet
Fons


In het kort, ja, dat merk je. Zelfs met alleen de houder van mijn Scalarider hoor je dat ze voor extra geluid zorgt.
 
Ja is zal wel een zeikerd zijn maar daar zit een zonnevizier in,dat vind ik niks.
Ik heb pas een XR-1100 aangeschaft,is niet de stilste maar voor mij stil genoeg met met Alpinedoppen.


Voor mij was het precies andersom, een zonnevizier is een vereiste. Ik ben dus heel blij dat Shoei eindelijk eens een integraalhelm in het gamma heeft met zonnevizier.

Overigens hoef je hem niet te gebruiken hè, je kan hem er zelfs uit halen :+
 
Je vermeld weinig uitsteeksels maar ik lees ook dat je een interphone hebt, dat steekt toch wel uit ?
Heb je daar geen last van (windgeruis, turbulentie) ?

Groet
Fons

Nee, Fons, die geschroefde steun met Bluetooth is echt goed aangesloten en geeft me geen noemenswaardig verschil. Behalve als hij eens moet opladen, maar gebeurd slechts na lange ritten en 's avonds zit de bluetoothset er altijd op. Ik heb trouwens een duo-set, en met een herlaadkabel met USB-aansluiting, kan ik zelf 1 laden terwijl de andere werkt, maar dat is nooit nodig. Het toestel werkt 7u non-stop in intercom-functie als het moet. Ook op de LS-helmen geen probleem, maar daar zijn de steunen op de helm gekleefd, omdat de onderranden niet goed zijn om mechanisch op te klemmen. De toestellen zijn ook aerodynamisch van vorm hé. Alles sluit goed aan en afgerond.
 
Ben nu heel tevreden met dit exemplaar en ik heb ook nog een Multitec met wisperkit *O*
full
 
Bij www.louis.de heb je 24 uur de tijd om een helm te testen!! Waar vind je zoiets?
In duitsland dus!
Oke, je moet er een ritje voor over hebben. Wij gaan altijd naar de vestiging in Wesel, super service altijd. Je zou van daar uit een rit kunnen maken en na een x aantal testkilometers kunnen beoordelen of het wat is ja of nee
Ben ook al tijden aan het neuzen voor een stille helm.
Heb gelezen dat de Shark Speed R stil moet zijn....
Ik rij overigens altijd met schuimdoppen (die bontgekleurde van de Hema zijn het beste en gaan relatief lang mee) heb ook al last van fluiterij. Die racepijpen eisen op den duur toch hun tol ;( jammer het is zo leuk.. ;)
 
Nee, Fons, die geschroefde steun met Bluetooth is echt goed aangesloten en geeft me geen noemenswaardig verschil. Behalve als hij eens moet opladen, maar gebeurd slechts na lange ritten en 's avonds zit de bluetoothset er altijd op. Ik heb trouwens een duo-set, en met een herlaadkabel met USB-aansluiting, kan ik zelf 1 laden terwijl de andere werkt, maar dat is nooit nodig. Het toestel werkt 7u non-stop in intercom-functie als het moet. Ook op de LS-helmen geen probleem, maar daar zijn de steunen op de helm gekleefd, omdat de onderranden niet goed zijn om mechanisch op te klemmen. De toestellen zijn ook aerodynamisch van vorm hé. Alles sluit goed aan en afgerond.

Heb nu de ncom bevalt goed maar die ruk nolan helm gaat naar marktplaats.
Ik overweeg nu de shoei gt air en zoek naar een bluetooth set, twijvel,tussen de nieuwe cardo of de interphone.


Bedankt voor het compliment rij er inderdaad dit jaar langere afstanden mee, althans dat is wel de opzet maar met die herrie helm erg vermoeiend
Btw heb jezelf die interphone ingebouwd ?

Fons
 
Laatst bewerkt:
Heb nu de ncom bevalt goed maar die ruk nolan helm gaat naar marktplaats.
Ik overweeg nu de shoei gt air en zoek naar een bluetooth set, twijvel,tussen de nieuwe cardo of de interphone.


Bedankt voor het compliment rij er inderdaad dit jaar langere afstanden mee, althans dat is wel de opzet maar met die herrie helm erg vermoeiend
Btw heb jezelf die interphone ingebouwd ?

Fons

Ja, ik heb 3 sets zelf in gebouwd, vrij eenvoudig hoor. Wat goed is bij Interphone dat standaard de communicatieset in de verpakking zat voor integraal helmen als voor systeemhelmen met plooibare microfoon. Je kan ze dus voor alle soorten helmen gebruiken. Ook heb je inbegrepen 2 consoles voor de bevestiging : een klembare steun en een kleefbare steun (eerst goed de plaats waar je kleeft kuisen en ontvatten, dan beschermplastiek verwijderen en goed aandrukken.(ook deze steun zou weer en wind weerstaan)). 2 LS2 helmen hier zijn er mee uitgerust al een jaar, en nog steeds geen enkel probleem (worden trouwens winter en zomer gebruikt).
De luidsprekers van mijn F3S zijn van het grotere platte type, waardoor ze niet drukken en goed in de helm passen. Er zitten ook een heleboel velcroklevers in om alles goed op zijn plaats te houden, ook reserve moest het even mis gaan.
Ik heb die F3S gekozen omdat ik wou A2DP Bluetooth met muziekstreaming wou. Als je een goeie smartphone hebt op een goeie steun heb je alles in één. Rij je niet op GPS, stop je je smartphone gewoon in je vestzak of zo, en kan je gewoon ook je telefoon opnemen of muziek luisteren. Ook de intercom met bijrijder vond ik nodig, en dat werkt heel goed. Zelfs bij 110-120 km/u is deze goed verstaanbaar.
Voor mensen die graag in groep rijden zijn er ook.
Voor de plaatsing : gewoon best eerst de binnenbekleding van de helm eruit halen, is veelal niet moeilijk (met clips en Velcro). dan plaats je de bedrading, luidsprekers en microfoon.
Ik heb mijn speakers op de binnenbekleding van mijn Shoei Neotec gezet, met Velcro, en die blijven heel goed zitten. Zorg wel dat de speakers perfect je ooroppervlak bedekken. De micro mag je best tegen je helm aanleggen voor systeemhelmen, voor systeemhelmen worden die sowieso op die afstand bevestigd. Het systeem werkt heel goed de achtergrondgeluiden weg. Men is soms verwonderd dat ik aan het bellen ben al rijden op de autosnelweg met een motor.
Wel, ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb.
In België zijn het vooral Interphone en Scala die het meest verkocht worden, ze hebben ook een gans gamma, voor ieder wat wils.
Veel succes, Fons.
 
heb vandaag de earmo's binnen gekregen met witte filter morgen eens proberen en hopelijk helpt het scheelt weer een helm

groet
Fons
 
heb er 100 euri voor betaald is incl aanmeten.
vandaag 1e ritje met de earmo en de demping viel tegen.
De rijksweg op en in vergelijking met de alpine plugs nauwelijks verschil in demping.
Heb gelijk mijn gehoorspecialist gebeld en afspraak gemaakt om een zwaardere filter er in te plaatsen.
Wat ook opviel is dat mijn nolan aan de linker kant meer herrie veroorzaakt dan rechts.
Een maand geleden heb ik demo gereden met een premier helm die veel stiller is.

Morgen even en shoei scroren (GT AIR)

fons
 
(zoals ook al in een ander topic gepost)

Ik beb op maat gemaakte dingen van Elacin (gehad). Zwaarste filter erin laten zetten en nog had ik (met mijn HJC FG-15) best veel lawaai, altijd extra aan de linkerkant.
Ook had ik in het begin veel problemen dat ze niet goed afsloten, dus 3x opnieuw moeten laten maken.

Hoe dan ook, na ca 2 jaar begonnen ze te lekken. En heb ik dus 2 jaar gedaan met m'n ca 130 euro oordoppen.

Nu heb ik 200 paar 3M 1100 schuimpjes gekocht, dempen méér dan de op maat gemaakte (echt heerlijk 'stil'). Zitten eigenlijk altijd perfect (je moet er uiteraard even handigheid voor krijgen) en kosten € 35,- voor 200 van die dingen.
Het enige 'nadeel' is dat het iets langer duurt om ze in te doen..

Op maat gemaakt klinkt volgens mij heel mooi (met alle reclame bull eromheen dat het alleen geluid X of Y filtert), maar wat mij betreft gaat er niks boven goede schuimpjes.
Het heeft me wel even geduurd om de perfecte schuimpjes te vinden (je kunt proefpakketjes bestellen voor weinig met 15 verschillende).

Qua demping en prijs gaat er dus wat mij betreft niks boven schuimpjes..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in het bezit van een C3, maar ik vind het nou niet bepaald rustig aan mijn hoofd hoor. Binnenkort eens oordoppen aan laten meten.
 
De motorpolitie hier, rijdt ook met de earmo.

Heb bluetooth navi dus de gesproken tekst moet wel verstaanbaar blijven, volgende week een andere filter die beter filtert

Fons
 
Laatst bewerkt:
(zoals ook al in een ander topic gepost)

Ik beb op maat gemaakte dingen van Elacin (gehad). Zwaarste filter erin laten zetten en nog had ik (met mijn HJC FG-15) best veel lawaai, altijd extra aan de linkerkant.
Ook had ik in het begin veel problemen dat ze niet goed afsloten, dus 3x opnieuw moeten laten maken.

Hoe dan ook, na ca 2 jaar begonnen ze te lekken. En heb ik dus 2 jaar gedaan met m'n ca 130 euro oordoppen.

Nu heb ik 200 paar 3M 1100 schuimpjes gekocht, dempen méér dan de op maat gemaakte (echt heerlijk 'stil'). Zitten eigenlijk altijd perfect (je moet er uiteraard even handigheid voor krijgen) en kosten € 35,- voor 200 van die dingen.
Het enige 'nadeel' is dat het iets langer duurt om ze in te doen..

Op maat gemaakt klinkt volgens mij heel mooi (met alle reclame bull eromheen dat het alleen geluid X of Y filtert), maar wat mij betreft gaat er niks boven goede schuimpjes.
Het heeft me wel even geduurd om de perfecte schuimpjes te vinden (je kunt proefpakketjes bestellen voor weinig met 15 verschillende).

Qua demping en prijs gaat er dus wat mij betreft niks boven schuimpjes..

Amen :} zit inderdaad veel marketing crapp rondom oordoppen. Voor op de motor gewoon degene nemen die het beste dempt en in mijn ervaring zijn dat schuime (geel/witte) oordoppen. Heb inmiddels 20 soorten ong geprobeerd omdat ik mijn oren best belangrijk vindt. Gezien sommige onderzoeken laten zien dat de DB ver boven de 100db (met helm op) kan liggen wanneer je het gas opentrekt.

Noise levels measured under helmets with each motorcycle driven on
the open road ranged from 78 - 90 dB(A) at 13 m/s (30 mph, 48 km/h) to
114-116 dB(A) at 54 m/s (120 mph, 193 km/h) depending upon the helmet,
road speed, and motorcycle and wind screen.


Bij een concert/optreden met speciale musician oordoppen (150euro) merk ik ook weinig verschil qua geluidskwaliteit als ik het vergelijk met schuimdoppen of cheap oordoppen van beterhoren.

Ik geloof in ieder geval niet meer in het feit dat op maat beter is voor demping. Op maat gemaakt is voor mij alleen voor draagcomfort (in/uitdoen etc) in het openbaar. Voor onder de helm koop ik wel 200 schuimen die ik na 1x gebruik gewoon wegflikker. Sluit tenminste 100% af en is niet onderhevig aan het veranderen van je oor. Daar red ik het wel 3 jaar mee voor €35 idd. Op maat gemaakt moet je jaarlijks controleren op lekkage. Mochten die dingen lekken ben je weer $$$ kwijt. En mochten ze echt lekken, dan heb je dat nauwelijks door, want het dempt wel, maar niet binnen de marges en is dus gehoorbeschadiging.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook tinnitus in beide oren, ik weet niet wat je verstaat onder bouwvakker oordoppen zijn, maar ik ben iig destijds begonnen met otoplastieken op maat, icm met een shark helm, totdat ik ging proefrijden met een schubert s1, wow wat een verschil!!!!!

nu de s2 (na de s1 5jaar te hebben gehad) gekocht dus voor mij alleen schubert, bij een goede zaak kun je proefrijden, zeker doen!

succes!
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag een shoei air gt gescored met 30 % korting, moest er wel vroeg voor op en er waren nog meer gekken die om 6 uur voor de deur stonden van Arie Molenaar.

Morgen een blokje om rijden.

Fons
 
Terug
Bovenaan Onderaan