Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Oorzaak en gevolg: er is ooit een dynokit in mij firestorm gezet en ik vermoed/weet zeker: oude pakking laten zitten vlotterbak. Van de week achterste carb lekte benzine naar buiten. 4 weken stilstand, rondje rijden en.... raffinaderij is er niets bij qua lucht. Thuis gekomen, boel open en nieuwe pakking erin en klaar.... dacht ik. Nu bleek ook dat de vlotternaald ook lek was. Niets aan te zien, nieuwe erin en dat probleem opgelost. Nu weet ik zeker dat waarom de motor stat. Kl$#%# draaide: door de defecte naald overstroomt de vlotterbak via de gasnaald benzine naar de inlaat. Stationair zeikt is dus na. Motor uit (model’01 met vacuüm membraan kraan!) = geen benzine meer.
 

Bijlagen

  • CEFBD22D-042C-4D3B-8B4E-7ED87D020E87.jpeg
    CEFBD22D-042C-4D3B-8B4E-7ED87D020E87.jpeg
    97,5 KB · Weergaven: 10
  • 617C8044-9EC0-4172-9535-E412D2738931.jpeg
    617C8044-9EC0-4172-9535-E412D2738931.jpeg
    185,5 KB · Weergaven: 10
Dit setje vandaag gemonteerd, sluit gelijk af en werkt zoals het hoort. Voor mij geen tourmax of allballs meer als het aankomt op revisie set vd brandstofkraan. Het 3 jaar oude setje was niet meer flexibel genoeg om af te dichten.
 

Bijlagen

  • cover-setcock_big16953ML0014-01_e311.jpg
    cover-setcock_big16953ML0014-01_e311.jpg
    120,3 KB · Weergaven: 6
Mede Stormtroopers, mijn eerst bericht als eigenaar stormtrooper maar zit eraan te denken hem toch te verkopen.

Heb namelijk een Firestorm maar zit eraan te denken hem toch weg te doen om wat nieuwere motor te kopen.
Maar snap wel dat iedereen er 1 bezit hier hoor! wat een fijne motor en wat verbazen mensen zich toch over deze motor!
Iedereen denkt dat die een stuk nieuwer is en verbazen zich toch hoe vlot deze motor is!

Als jullie nog iemand weten, heb net een advertentie aangemaakt!
 
Zit een beetje te dubben waar ik de voeding voor mijn voltage meter vandaan ga halen. Moet geschakeld zijn uiteraard, voorkeur is instrumenten paneel . Iemand anders een goed idee? Bedoeling is dat ik mijn laadspanning in de gaten kan houden. Wil het niet van de koplamp of kleine lampje boven de koplamp aftakken ivm verwijderen kuip en gehannes met bedrading. Alvast bedankt.

Edit, heb de blauw oranje draad vh contactslot ervoor gebruikt. Daar komt 12v op te staan zodra het contact aangaat. Verlichting hoeft dus niet perse aan te staan.
 
Laatst bewerkt:
Plaatjes bij het verhaal,
 

Bijlagen

  • 20210327_121133.jpg
    20210327_121133.jpg
    106,7 KB · Weergaven: 19
  • 20210327_121101.jpg
    20210327_121101.jpg
    108,3 KB · Weergaven: 15
  • 20210327_140845.jpg
    20210327_140845.jpg
    116,7 KB · Weergaven: 18
  • 20210327_144300.jpg
    20210327_144300.jpg
    422,3 KB · Weergaven: 17
  • 20210327_151356.jpg
    20210327_151356.jpg
    297,7 KB · Weergaven: 20
Denk dat ik een luie accu heb. De yuasa is nu bijna 4 jaar oud en heb nu een motobatt besteld. De koudestart moet beter kunnen.
 
Jazeker. Meter klopt op beide. Klopt ook met mijn digitale multimeter. Heb de meter welke op de vtr zit gekocht bij een leverancier van maritieme/watersport artikelen. Uiteindelijk komt alles uit China, maar verwacht wel dat deze beter van kwaliteit is. De ali dingen van €1,50 incl verzendkosten hoef ik niet. Multimeter heeft 2 cijfers achter de komma, de meter op de vtr 1. Afgerond klopt het exact met elkaar.
 
Zit een beetje te dubben waar ik de voeding voor mijn voltage meter vandaan ga halen. Moet geschakeld zijn uiteraard, voorkeur is instrumenten paneel . Iemand anders een goed idee? Bedoeling is dat ik mijn laadspanning in de gaten kan houden. Wil het niet van de koplamp of kleine lampje boven de koplamp aftakken ivm verwijderen kuip en gehannes met bedrading. Alvast bedankt.

Edit, heb de blauw oranje draad vh contactslot ervoor gebruikt. Daar komt 12v op te staan zodra het contact aangaat. Verlichting hoeft dus niet perse aan te staan.
Valt wel mee. Tellerbak eruit en je kunt bij het stekkertje van het ‘bovenste’ lampje. 10 min. werk. ( zelf ook gedaan tbv mn navigatie)
 
Maarten,
Het is al opgelost, als je terugleest zie je dat de
schakeldraad vh contact is gebruikt.
 
Onlangs dus een voltmeter geïnstalleerd, en gelijk een mosfet regelaar en een nieuwe motobatt gemonteerd. Mbt de bekabeling had ik wat twijfels hoe aan te sluiten of juist niet aan te sluiten. Gelukkig is er ook veel informatie te verkrijgen via de vtr Facebook groep. Heb je een vraag = vaak binnen paar minuten antwoord 👍.
Zo even proefrijden en ben benieuwd hoe alles het doet.

Edit,

Tikken en lopen. Sloeg direct aan.
Laadstroom is 14V met licht aan als ik rijd, en 14,4 met licht uit. Voor nu ben ik zeer tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Heb btw nog 4 spanningsregelaars liggen. 1 originele, 3 met koelribben. Mocht iemand nog bijv een backup regelaar willen hebben. 12,50 per stuk.
 
Ben op zoek naar een set sportdempers
Weet iemand er nog een setje liggen voor een mooie prijs dan hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Das zoiezo een moeilijke. Die dingen zijn incl een db killer tweedehands net zo duur als nieuw heb ik soms het idee. Maar als je een goed onderhoude vtr met sportdempers te koop aanbiedt levert het schraal 1400 euro op. En dan heb je nog geluk.
 
Raar inderdaad.
Zo rond de 2000 euro koop je met de vtr toch een mooie motor.
Verkoop die sportdempers dan los zou ik zeggen ;)
Om een flauw grapje te maken loopt het 'geen storm' zeg maar .
Er staan er zelfs twee voor 1250 euro op mp die er op het eerste oog helemaal met verkeerd uit zien? En dit terwijl er steeds meer motorrijders
bij aan het komen zijn. Misschien hebben ze door het" niet op vakantie kunnen: zoveel geld dat enkel op de duurde motoren wordt gefocused?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen! Inmiddels al een tijdje niks meer van me laten horen. Ik zag het bericht aangaande de sportdempers. Ik hou dagelijks in de gaten wat er te koop komt aan onderdelen en accessoires voor een VTR op Ebay Kleinanzeigen. Een soort MP in Duitsland. Komen regelmatig sportdempers voorbij. Ik heb toevallig een paar maanden terug een mooi setje LeoVince's met E-Keur op de kop getikt. Zien er als nieuw uit, ben er superblij mee! Tevens nog wat andere aanpassingen gedaan, zoals een carbon onderkuip, donkere bubble-ruit om de ruis rond de helm te verminderen en de donkere tint om de navi beter af te lezen. Volgend project(je) is een set 6-spaaks goud-metallic wielen. De voorvelg van een CBR600F PC31 is al binnen (tevens de lastigste), nu aan het rondkijken voor een CBR900RR SC33 achterwiel voor netjes geld, maar deze velgen staan zat te koop. Ik had al zitten zoeken, maar ik zal t.z.t. bij Gerritsen in Nijkerk de wielen laten coaten. Iemand binnen deze groep hier ervaring(en) mee? Tevens nog zoekende naar de juiste gouden kleur, iemand hierin ervaring?
 

Bijlagen

  • 20210228_143740.jpg
    20210228_143740.jpg
    264,7 KB · Weergaven: 19
  • 20210228_143613.jpg
    20210228_143613.jpg
    310,2 KB · Weergaven: 22
Poedercoaten is prachtig spul.
Lagers en afdichtingen moet je zeker verwijderen en daarna vernieuwen. In de bevestigingspunten van de remschijven draai je boutjes zodat er geen coating in komt. Na het coaten de boutjes eruit en eerst met een tap het schroefdraad opfrissen. Anders lopen de bouten niet lekker was mijn ervaring. Pasvlak vd schijven netjes poedercoat-vrij maken met een dun mesje. Mijn kleurcode is ral1036 metallic. Vind zelf dat de kleur ietwat tegenvalt. Had wat meer goud gemogen. Asgaten afdoppen met een draadeind en plaatjes hout bijvoorbeeld. Mocht je het echt goed willen doen, schaf dan ook een nieuw transmissie demper aan mocht de oude hard zijn. De tandwiel drager heb ik niet laten coaten, omdat dat voor mij geen meerwaarde had.
Edit, zo was het jaren geleden. Vtr ziet er nu nog beter uit haha
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210413-120622_Chrome.jpg
    Screenshot_20210413-120622_Chrome.jpg
    158,5 KB · Weergaven: 20
Poedercoaten is prachtig spul.
Lagers en afdichtingen moet je zeker verwijderen en daarna vernieuwen. In de bevestigingspunten van de remschijven draai je boutjes zodat er geen coating in komt. Na het coaten de boutjes eruit en eerst met een tap het schroefdraad opfrissen. Anders lopen de bouten niet lekker was mijn ervaring. Pasvlak vd schijven netjes poedercoat-vrij maken met een dun mesje. Mijn kleurcode is ral1036 metallic. Vind zelf dat de kleur ietwat tegenvalt. Had wat meer goud gemogen. Asgaten afdoppen met een draadeind en plaatjes hout bijvoorbeeld. Mocht je het echt goed willen doen, schaf dan ook een nieuw transmissie demper aan mocht de oude hard zijn. De tandwiel drager heb ik niet laten coaten, omdat dat voor mij geen meerwaarde had.
Edit, zo was het jaren geleden. Vtr ziet er nu nog beter uit haha
Hmm, niet helemaal mee eens. In dit geval betreft t wielen: Doordat een poederlak tijdens het uitharden in een vloeibare fase komt, krijg je te maken met capillaire werking, te vergelijken met de oppervlaktespanning die je kunt zien door een glas water ‘tot over de rand’ vol te gieten. Op de randen zelf trekt het poeder, zeker bij een scherpe radius, weg. Om dit fenomeen te ondervangen, zou een afbraming plaats moeten vinden. Veelal is dat echter niet mogelijk of te kostbaar. Een andere mogelijke oplossing is het toepassen van een tweelaags poedercoating, waarbij als primerlaag een speciale kantendekkende primer gebruikt wordt. Ten 2e, maat van mij zn gepoedercoate frame is onderhuids aan het roesten. Mede door de harde coating, scheurvorming en daaronder ontstane roest. Je ziet geen blazen dus het is ineens krak...
 
Ik ben op zoek naar een foto of link van een opengewerkte originele firestorm demper. Dus een zicht op hoe de binnenkant in mekaar steekt.
Ik krijg helaas niets gevonden op internet maar als iemand een link voor me heeft hoor ik het graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan