Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Mooie klus zo Matthijs. Olieverbruik, zeker in het begin goed in de gaten houden. Maar ook daarna natuurlijk. Vtr verbruikt ietwat olie, niets schrikbarend veel. Misschien heeft niet iedereen hier "last" van btw. 200ml op 2500km is het olie verbruik van mij vtr.
 
Thanks!
Van dichtbij is ie minder mooi hoor. Behoorlijk afgetrapt voor vorige eigenaren.
Maar basis is oké. Slijtage delen ook.

Als ie loopt grote beurt geven en veel poetsen, wat spuiten, bijtippen en dan wordt het weer wat!!
 
De eerste test rit
 

Bijlagen

  • IMG-20220226-WA0008.jpeg
    IMG-20220226-WA0008.jpeg
    229,5 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20220226-WA0010.jpeg
    IMG-20220226-WA0010.jpeg
    265,2 KB · Weergaven: 21
DB killer ook klaar
 

Bijlagen

  • DSC_0441.JPG
    DSC_0441.JPG
    100,5 KB · Weergaven: 17
  • DSC_0442.JPG
    DSC_0442.JPG
    105,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG-20220305-WA0023.jpg
    IMG-20220305-WA0023.jpg
    176,3 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20220305-WA0022.jpg
    IMG-20220305-WA0022.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 17
Leeke bij deze,

Het front zit 15 mm hoger als het origineel
 

Bijlagen

  • IMG-20220305-WA0004.jpeg
    IMG-20220305-WA0004.jpeg
    242,2 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20220303-WA0004.jpeg
    IMG-20220303-WA0004.jpeg
    378 KB · Weergaven: 21
  • VID-20220205-WA0016.mp4
    4,1 MB
De uitlaat komt van een Yamaha r6/r1 daar kwam ik afgelopen week achter
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220303-072809.png
    Screenshot_20220303-072809.png
    189 KB · Weergaven: 21
Mijn Storm zal wss vd week opgehaald worden
Megabrute fiets met hele lekkere sound, maar ik rij er nooit mee. Heb hem nu weer 2 jaar staan. Enkel wat dingen opgezet/aangepast en niet mee gereden
Dat is zonde. Dat de volgende er veel plezier van mag hebben
 

Bijlagen

  • 5891937F-87BE-4A2C-9A15-F82744A63033.jpeg
    5891937F-87BE-4A2C-9A15-F82744A63033.jpeg
    275,2 KB · Weergaven: 35
Mooie fiets, lijkt op mijn oude storm. Toevallig kenteken MS-LD-01 ?
Jij mag niet meer raden! (Dat is idd het kenteken)

Heb deze motor een jaar of 4 geleden gekocht schat ik. Daarna verkocht aan iemand, maar miste hem omdat ik het de fijnste motor vond die ik ooit had gereden en daarna weer teruggekocht…

Maar heb er daarna 1x mee gereden het laatste jaar.
Wel valblokken gemonteerd, andere hendels, carbon bellypan, en heb nog eea liggen zoals 19L tank maar kom ik niet aan toe.
Nu heb ik ivm verbouwingen ruimte nodig dus hij mag alsnog weg
 
Hallo allen,
Ik heb nu zo'n 10 jaar een 1992 Fireblade. Het begint te kriebelen om te wisselen en ik heb mijn oog laten vallen op een naked V-twin.

Mijn lijstje is namelijk:
- Wil iets rechterop zitten dan nu (is dat zo bij een Storm?)
- meer behoefte aan de grunt van koppel (en 't geluid, natuurlijk!)
- betrouwbaar
- dat ik niet jankend hoef te pinnen.

Dus kwam ik uit op een Firestorm.

Nu vroeg ik me af, zijn er nog specifieke zaken waar ik rekening mee moet houden?
De NAKS, spanningsregelaar (dat geintje heb ik al eens bij m'n blade gehad) en staat van de banden/ketting zijn bekende punten.

Zijn bijvoorbeeld bepaalde jaren wenselijker dan anderen? Zie er veel uit 1997 staan namelijk, en vrij weinig van de refresh (2001 en later).


Hopelijk kunnen jullie me een beetje op gang helpen?
Alvast heel erg bedankt!
 
Hallo allen,
Ik heb nu zo'n 10 jaar een 1992 Fireblade. Het begint te kriebelen om te wisselen en ik heb mijn oog laten vallen op een naked V-twin.

Mijn lijstje is namelijk:
- Wil iets rechterop zitten dan nu (is dat zo bij een Storm?)
- meer behoefte aan de grunt van koppel (en 't geluid, natuurlijk!)
- betrouwbaar
- dat ik niet jankend hoef te pinnen.

Dus kwam ik uit op een Firestorm.

Nu vroeg ik me af, zijn er nog specifieke zaken waar ik rekening mee moet houden?
De NAKS, spanningsregelaar (dat geintje heb ik al eens bij m'n blade gehad) en staat van de banden/ketting zijn bekende punten.

Zijn bijvoorbeeld bepaalde jaren wenselijker dan anderen? Zie er veel uit 1997 staan namelijk, en vrij weinig van de refresh (2001 en later).


Hopelijk kunnen jullie me een beetje op gang helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Rechterop ga je normaal gesproken niet perse zitten op een storm. Ik heb zelf een dikke 30.000 kilometer op een Fireblade 929 gereden. Die zat ongeveer hetzelfde.

Ik heb mijn storm uitgezocht op het feit dat de naks in ieder geval vervangen moest zijn. Had geen zin in cilinderkoppen die kapot zouden gaan door het naks akkefietje. De spanningsregelaar gaat denk ik altijd een issue zijn op de oudere Honda modellen. Tenzij deze vervangen is door een goed alternatief.

Mocht je in de markt zijn voor een Firestorm. Die van mij gaat binnenkort in de verkoop. Optisch zeker niet de netste, maar loopt wel als een trein.

Naks en spanningsregelaar zijn dus vervangen. Je zou alleen een nieuwe achterband onder de fiets moeten leggen. Kun je lekker rijden O-) Mocht je meer willen weten, stuur gerust een pb!
 
Haha dank beiden. Met het jankend pinnen doelde ik vooral op aanschaf en eventueel aanstaand (groot) onderhoud. Benzine beschouw ik als hobbybelasting :)
 
mijn VTR op marktplaats gehad, wel wat reakties gehad maar het stomme is dat mensen afspreken en beleven dat ze de volgende dag op een bepaalde tijd komen en dan nooit komen opdagen, zelfs al beloven dat ze een aanbetaling willen doen, dus heb ik dat nu alleen?
 
mijn VTR op marktplaats gehad, wel wat reakties gehad maar het stomme is dat mensen afspreken en beleven dat ze de volgende dag op een bepaalde tijd komen en dan nooit komen opdagen, zelfs al beloven dat ze een aanbetaling willen doen, dus heb ik dat nu alleen?
Beloven en niet nakomen hoort er een beetje bij lijkt het. Een nieuwe trend voor mij is 'of ik de motor kan brengen', dat heb echt nog nooit eerder gehoord. Misschien zijn ze een beetje verwend omdat alles zo ongeveer thuisbezorgd wordt en dat ze denken dat ik een zakelijk dienstverlener ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan