Stoute motoragent...

Waarom reageerd Baksteen eigenlijk nog niet :+

Logisch, die schaamt zich een beetje.... plaatsvervangende schaamte dan wel, gelukkig, maar toch....

Dit soort dingen zijn gewoon kl*te.... ik heb er niets mee van doen maar t wrijft wel af op mij en andere integere collega's.
Hier kan ik me dus gewoon niet tegen verdedigen en gelukkig hoeft dat ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Logisch, die schaamt zich een beetje.... plaatsvervangende schaamte dan wel, gelukkig, maar toch....

Dit soort dingen zijn gewoon kl*te.... ik heb er niets mee van doen maar t wrijft wel af op mij en andere integere collega's.
Hier kan ik me dus gewoon niet tegen verdedigen en gelukkig hoeft dat ook niet.


Ik hoop dat dit ook maar een individueel geval betreft.

Dat dit in de media is gekomen vind wel weer flink van ze, voor hetzelfde geld stoppen ze het in de doofpot.
 
Logisch, die schaamt zich een beetje.... plaatsvervangende schaamte dan wel, gelukkig, maar toch....

Dit soort dingen zijn gewoon kl*te.... ik heb er niets mee van doen maar t wrijft wel af op mij en andere integere collega's.
Hier kan ik me dus gewoon niet tegen verdedigen en gelukkig hoeft dat ook niet.
:Y Eeeeh :N -O-

Nah komt in elke bedrijfstak voor dat een paar rotte appelen , de boel lopen te begappen en te bestelen . doe je geen zak aan B|
 
Logisch, die schaamt zich een beetje.... plaatsvervangende schaamte dan wel, gelukkig, maar toch....

Dit soort dingen zijn gewoon kl*te.... ik heb er niets mee van doen maar t wrijft wel af op mij en andere integere collega's.
Hier kan ik me dus gewoon niet tegen verdedigen en gelukkig hoeft dat ook niet.

Sportieve reactie :Y

En ieder logisch denkend mens weet dat het overal zo is dat alleen de negatieve kanten naar buiten gebracht worden... dus de vraag was eigenlijk alleen retorisch gesteld
 
Ik hoop dat dit ook maar een individueel geval betreft.

Dat dit in de media is gekomen vind wel weer flink van ze, voor hetzelfde geld stoppen ze het in de doofpot.

Hoezo flink, hoe wil je dit in de doofpot stoppen? Er is recht gesproken in deze zaak en dat wordt lastig in de doofpot stoppen hoor ;)
 
Wel minder dattie nepbonnen uitschreef en buitenlandse slachtoffers uitkoos.
Doe dan zonder bon.

Zonder bon komen we er wel uit voor 50 euro :Y
 
Had altijd standaard een meier in mijn rijbewijs zitten en tegenwoordig 50 euro.
Nog niet nodig gehad.

Maar tref je wel zo'n toffe pik is het beter misgegokt dan niet gegokt :+
 
\heb op m'n 17e eens een agent 20 euro geboden voor een bekeuring van 40 euro. Die werd me toch een partij pissed..

was het proberen waard maar de poging was futiel :)

Maar goed ook achteraf. Vind de straf voor deze pipo relatief laag. Ik zal niet zeggen dat ik vind dat oom agent altijd gelijk heeft, maar ik wil wel het vertrouwen hebben dat oom agent op zn minst van goeder trouw is.
 
Logisch, die schaamt zich een beetje.... plaatsvervangende schaamte dan wel, gelukkig, maar toch....
De enige die zich in dezen moeten schamen zijn de OVJ (zo'n lage strafeis) en de desbetreffende motoragent. In iedere groep heb je wel een rotte appel zitten nietwaar?

Wel ben ik benieuwd waarom de strafeis zo laag is (imho). Ontslag en een werkstrafje plus psychisch een flinke douw. Da's allemaal prima, maar komt op mij over als een nogal lage straf voor iemand waarvan eerlijkheid de eerste eis is en die een hele hoop verstrekkende privileges heeft (als agent).

Onderschat ik de straf, overschat ik wat hij heeft gedaan, of ben je het met me eens :?
 
Laatst bewerkt:
Schandalig zo'n agent. Hij mag zich excuseren aan z'n victims, het korps voor de klap in 't gezicht en de rest van nederland voor z'n machtsmisbruik. De getuigenis van een agent in een rechtbank telt heel zwaar in NL en daarom moeten ze ook van onberispelijke staat zijn.
 
Beter een contante betaling dan een seksuele handeling... steek dat maar in je reet!
 
Beter een contante betaling dan een seksuele handeling... steek dat maar in je reet!

O ja, en wat dacht je hier dan van.(foto)


Waar geld in het geding is , is ook fraude. Van hoog tot laag.
Dus het verbaasd mij niets dat er een agent fraudeert, maar zo iemand verdient wel een flinke duw als waarschuwing voor andere agenten die met dergelijke ideeén rondlopen.

Ik herinner mij nog de test van jaren geleden met een (gevonden) portemonnee met fl 750,= . 5 stuks in verschillende steden werden an div. agenten gegeven als zijnde gevonden potemonnee.

Resultaat 2 agenten geschorst, 2 twijfelgevallen en 1 die het volgens het boekje had gedaan.
full
 
Dit verwacht je in een of ander duister land en niet in NL.
Politie mag simpelweg niet corrupt zijn!
De betreffende agent betaalt voor zijn foute acties zo ongeveer de hoofdprijs : hij wordt er oneervol uitgeschopt.

Ik moet ineens denken aan het gele papiertje, "de bon", dat gaat verdwijnen en vervangen wordt door iets elektronisch, een soort PIN-apparaat?
Je krijgt dan een bekeuring, die meteen elektronisch verwerkt wordt, naar ik begrepen heb.
De printer bij het CJIB kan dan meteen de acceptgiro aanmaken en klaar is Kees Oom agent.

Om in dit soort zaken misschien nog iets in handen te hebben moet het bekende gele briefje m.i. blijven of anders een geprint bonnetje uit het apparaat.
Immers als het papiertje verdwijnt heb je niets en een kwaadwillende kan een of ander nepkastje tevoorschijn halen ipv het goede......

Overigens, als het is zoals ik veronderstel, dan snap ik de recente verhoging van alle bekeuringen met € 6,= "administratiekosten" helemaal niet meer!
Die geautomatiseerde bekeuring bespaart immers op de kosten.
Zo bezien is niet alleen een individuele agent dus corrupt, maar het hele apparaat waarvoor hij werkt!
Dat maakt zich, op die manier, schuldig aan diefstal.
 
slecht dit, veel te lage straf...
integriteit bij de politie moet boven alles staan!

Inderdaad, en dan 700 euro boete!! Die man heeft waarschijnlijk voor duizenden euro's verduisterd. Man, als ik hier 2x gas geef heb ik al zo'n cursus van 750 euro aan m'n broek, moet ik dan ook maar zeggen dat het niet helemaal goed zit in m'n bovenkamer?
 
}) })


Deze agent is gewoon fout. Corruptie kan en mag niet. Want .. waar is het begin, maar vooral waar is het einde.

Een parkeerbon "afkopen"? Of 90 km te hard (en dus inname van het rijbewijs)? Handel in drugs? Schoonmoeder levend in tuin begraven? Nee, corruptie kan en mag gewoon niet!

Terwijl in andere, hele !! continenten het heel normaal is.
In Azie bv. zijn veel agenten een soort kleine zelfstandigen. Werken voor eigen beurs.

:W :W :W
 
}) })


Deze agent is gewoon fout. Corruptie kan en mag niet. Want .. waar is het begin, maar vooral waar is het einde.

Een parkeerbon "afkopen"? Of 90 km te hard (en dus inname van het rijbewijs)? Handel in drugs? Schoonmoeder levend in tuin begraven? Nee, corruptie kan en mag gewoon niet!

Terwijl in andere, hele !! continenten het heel normaal is.
In Azie bv. zijn veel agenten een soort kleine zelfstandigen. Werken voor eigen beurs.

:W :W :W

Ja, en in andere landen mag je ook zo snel rijden als je wilt en mag je nog veel ergere dingen doen die hier ook niet mogen. Zullen we dat hier dan ook maar invoeren aangezien we toch al aan het aftakelen zijn? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan