stuntman in de file gepakt

Ik zal het even iets duidelijker uitleggen voor je.

Stel je rijd 150 km per uur. Jij weet dat je maar 120 mag. Als je dan word bekeurd neem dan ook je verantwoordelijk heid. Betaal je boete en loop niet te zeuren. Natuurlijk is het klote als je geld moet dokken, maar dat is het risico als je te hard rijd. Dat weet iedereen!

Het is zo ontzettend makkelijk om te zeggen dat de schuld bij die agent ligt en hem de schuld te geven. Het is zeker heel simpel om hem een zwart te maken en hem van alles te noemen.

Iedereen rijd wel eens te hard en dat staat los van deze discussie. Jij noemt de verkeershandhaver een Nsber en dat is wel een hele grove taal. Maar mischien zegt dat wel meer over jou dan over de verkeerhandhavers.
:r
 
ja hoor , die vriend kan jouw ook alles wijsmaken :+

hij had waarschijnlijk een Formule 1 Raceblok in zijn M3 Zitten :+

We weten niet wat voor een M3 het was. Wellicht is het de koolstofvezel V8 lemans uitvoering. (500 pk) Dit is wel onwaarschijnlijk omdat van deze uitvoering er maar +/- 200 zijn verkocht en daarvan rijden er veel van endurance racen. (geen kenteken)

Heb je een plaatje?
 
Ik zal het even iets duidelijker uitleggen voor je.

Stel je rijd 150 km per uur. Jij weet dat je maar 120 mag. Als je dan word bekeurd neem dan ook je verantwoordelijk heid. Betaal je boete en loop niet te zeuren. Natuurlijk is het klote als je geld moet dokken, maar dat is het risico als je te hard rijd. Dat weet iedereen!

Het is zo ontzettend makkelijk om te zeggen dat de schuld bij die agent ligt en hem de schuld te geven. Het is zeker heel simpel om hem een zwart te maken en hem van alles te noemen.

Iedereen rijd wel eens te hard en dat staat los van deze discussie. Jij noemt de verkeershandhaver een Nsber en dat is wel een hele grove taal. Maar mischien zegt dat wel meer over jou dan over de verkeerhandhavers.
:r
Zal ik het ook nog even duidelijk maken.

Het is wel Gelderland-zuid, hier zijn ze wereldberoemd (lees berucht) in Nederland omdat ze de snelheid altijd veels te hoog inschatten.
Bovendien vind ik iemand die met boven de 200km/u wegscheurt en vervolgens in een file gaat stilstaan zeer ongeloogwaardig. Kortom ik geloof geen ene bla van dit verhaal, toch zal de betreffende motorrijder de lul zijn.

Niet dat dit jullie zal overtuigen van mijn niet te overtreffen duidelijke taal (kennelijk) maar ik doel dus op die heren agenten die hierboven beschreven worden. De reactie van Baksteen was een reactie op een verwarring tussen twee korpsen, daar ging het mij niet om, wel dat ik in een verhaal als deze de geloofwaardigheid van de politie in mijn optiek weer bevestig zie. De opmerking waarin ik de opheffing veroorzakende term 'NSB'er' gebruikte was dan ook een opmerking richting de agenten die hier mogelijk een, zoals vaak de laatste tijd in Gelderland, foutieve meting hadden gedaan. Dat dit werd verdedigd door enkel het ten tande stellen van een verwisseling van twee politiekorpsen hoefde dus niet direct deze zaak af te doen. En dit is niet het verdraaien van gedane uitspraken, ga het maar 's na.

Danku voor uw aandacht en ik zou zeggen ga er nog 's op in.
 
gaan we het over de oorlog hebben: maak een topic 2eWO aan
gaan we het over de nsb-ers hebben: maak een topic NSB aan

nee?
Vergal mijn leesplezier dan niet met dit nutteloze over en weer gesmijt met modder.
Want ik zat dit topic te volgen..

nu niet meer he B|

EN BEDANKT!
 
Een discussie aan gaan is altijd prima.

En dat jij het standpunt in neemt dat er agenten hun werk foutief hebben gedaan, dat kan best en daar kunnen we best over discussieren

Maar als je iemand in twijvel neemt wil dat nog niet zeggen dat je hem oooit mag vergelijken met een NSBer.

Die vergelijking verslapt jou discussiepunt alleen maar en zorgt ervoor dat jij niet serieus word genomen.
En ik vraag me dan ook wel erg af of jij wel beseft wat de NSB heeft aangericht.
 
Een discussie aan gaan is altijd prima.

En dat jij het standpunt in neemt dat er agenten hun werk foutief hebben gedaan, dat kan best en daar kunnen we best over discussieren

Maar als je iemand in twijvel neemt wil dat nog niet zeggen dat je hem oooit mag vergelijken met een NSBer.

Die vergelijking verslapt jou discussiepunt alleen maar en zorgt ervoor dat jij niet serieus word genomen.
Tuurlijk verslapt dat m'n geloofwaardigheid etc. etc. Zit hier volgens mij ook enkel verdedigend tegenover die NSB-quote te typen, anders was er niet eens een discussie geweest.
En ik vraag me dan ook wel erg af of jij wel beseft wat de NSB heeft aangericht.
Met aan zekerheid grenzende twijfel durf ik wel te stellen dat ik beter van 95% van dit forum weet wat de NSB heeft aangericht.

Echter durf ik die woorden wel te gebruiken, ook in vergelijkend opzicht. Natuurlijk is dit niet als 100%-vergelijking bedoeld, is de term te zwaar en zal het zeer zeker beledigend zijn, maar het is gewoon 'treffend' bedoeld.

Denk dat het een verschil is tussen hoe mensen een opmerking serieus nemen, en hoe mensen een opmerking tussen de regels door lezen en de essentie van het verhaal eruit nemen. Ik heb dus gewoon een kennelijk te zware term gebruikt, die heel wat opschudding veroorzaakt. Overigens blijf ik er wel gewoon bij dat ik het een leuke vergelijking vindt waarin je het wel in een zwaar daglicht stelt.

En als het meer over mij zegt dan over diegene waar ik het over schreef zit ik daar niet mee.

Shoot me :+
 
gaan we het over de oorlog hebben: maak een topic 2eWO aan
gaan we het over de nsb-ers hebben: maak een topic NSB aan

nee?
Vergal mijn leesplezier dan niet met dit nutteloze over en weer gesmijt met modder.
Want ik zat dit topic te volgen..

nu niet meer he B|

EN BEDANKT!


:^

B|
 
gaan we het over de oorlog hebben: maak een topic 2eWO aan
gaan we het over de nsb-ers hebben: maak een topic NSB aan

nee?
Vergal mijn leesplezier dan niet met dit nutteloze over en weer gesmijt met modder.
Want ik zat dit topic te volgen..

nu niet meer he B|

EN BEDANKT!
Deze meneer, en kennelijk ook Sigma, begrijpt de essentie van een forum niet. Je moet toch op elkaar in kunnen gaan :? Of enkel losse opmerkingen plaatsen die in totaal geen verband met elkaar hebben? Oké, daar bestaat het merendeel van de topics uit, maar als er dan een keer gewoon een samenhang in de posts ontstaat moet je niet gaan lopen bléren.

Maar aangezien je dit topic niet meer volgt zal ik geen topic over de NSB meer hoeven te openen.
 
gaan we het over de oorlog hebben: maak een topic 2eWO aan
gaan we het over de nsb-ers hebben: maak een topic NSB aan

nee?
Vergal mijn leesplezier dan niet met dit nutteloze over en weer gesmijt met modder.
Want ik zat dit topic te volgen..

nu niet meer he B|

EN BEDANKT!
:^ Dat smijten met de NSB etc. doe je maar lekker ergens anders maar niet op MF B|
 
Nee, stel je voor dat je eens wat zegt waar andere mensen over kunnen vallen. Lekker meelopen met de rest, lekker verstandig.

Dit is wel mijn topic zeg.
Meningen kunnen verschillen dat is het punt niet en dat weet jij ook ;) Maar om dit soort dingen erbij te halen gaat mij echt te ver. Je kunt ook je mening posten zonder dit soort vergelijkingen te maken imo.

't is jouw feestje vanavond :P
 
Door dat gescheld weet ik nog steeds niet van hoe of wat..

erhh..

maareuh.. die M3 reed op de teller 320 ja.. ik zat er naast zelfs..

geloof het of niet.. maakt mij geen fluit uit.. het was iig geen fabrieksauto nee.. de gewone burger als 'jij' de lezer van deze post.. kan em niet bestellen nee (tenzij je een grote zak met heel veel poen meebrengt ofzo).

Maar ik wil weten waarom een wheelie volgens een of ander artikel 5 verboden is.. wat zegt dat artikel?

alles is verwerpelijk en valt te weerleggen zo'n beetje.. als ik met mijn auto of motor een bijzondere verrichting uitvoer, zonder daarbij een ander of mijzelf in gevaar te brengen, dan ben ik bij de regel niet strafbaar. Dus als ik een wheelie op een B-weg uitvoer, waarbij ik niet hoef uit te wijken voor uit de lucht vallende roze olifantjes (voor het 'als' commentaar!!), dan zou ik strafbaar zijn? Leg uit! (op z'n Jan Mulder's)
 
Een 70 weg is géén bebouwde kom. Zal vast een bijzonder onoverzichtelijke met weg met heuvels, blinde bochten en haarspelden geweest zijn, daar haal je teminste zo de 200 :Z

Zeker nooit in Breda geweest??
Noordelijke rondweg (doorsteek van de A27 tot de A16 of andersom) is over de gehele lengte een max snelheid van 70km/u toegestaan. Nog sterker...Als je die 70 in de spits handhaaft heb je zelfs het voordeel van een groene golf met de verkeerslichten. Maar die weg ligt dus wel degelijk in zijn geheel binnen de bebouwde kom.
 
Dat het verboden is enzo, kan ik ook wel beredeneren, maar ik ben ook wel benieuwd hoe de letters van de wet precies zijn :?
Artikel 5.

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
 
Wat die kerel met de beelden heeft gedaan weet ik niet, maar om even het voorbeeld van die Impreza te gebruiken:

Politieauto begint meting op flinke achterstand van Impreza, rijdt er over de snelweg naartoe, zit er achter, en stopt de gemiddelde meting. Op die gemiddelde meting raakt die persoon, met 1 km/h te hard, z'n rijbewijs kwijt.

Dan maakt het mij niet uit hoe de apparatuur werkt, elke leek kan nagaan dat deze gemiddelde gemeten snelheid van die gast in z'n Impreza niet klopt.
Call me stupid, maar leg mij dan eens uit wat aan die gemiddelde meting niet zou kloppen :?
 
Zeker nooit in Breda geweest??
Noordelijke rondweg (doorsteek van de A27 tot de A16 of andersom) is over de gehele lengte een max snelheid van 70km/u toegestaan. Nog sterker...Als je die 70 in de spits handhaaft heb je zelfs het voordeel van een groene golf met de verkeerslichten. Maar die weg ligt dus wel degelijk in zijn geheel binnen de bebouwde kom.
Zullen best uitzondering zijn ja;

http://www.gratistheorie.nl/auto/snelheid/p03.htm

"Op doorgaande ringwegen en belangrijke in- en uitvalswegen is soms de maximumsnelheid vastgesteld op 70 kilometer per uur."

Oftewel wegen waar 50 hoedanook kolder is.

|(
 
Gepost door JFK/FLH op donderdag 28 oktober 2004 17:17



Tjemig......Wat een gezeik over een afkorting, men neemt op het MF steeds meer de dingen te serieus.
Meningen, vergelijkingen....het zijn de gedachten van de MFers en gedachten zijn nu eenmaal geen daden.....

of zijn sommigen de politiek voorruit en zijn zij overgestapt op de [moraal/modus]

gvd, gvd nu doe ik er zeluf ook al aan mee......
Tjonge, jonge.....NSB.....geuniformeerde ambtenaren die burgers pakken op hun vrijheden......(vul zelf maar in wat ik hiermee bedoel)

En neem me nu niet te serieus...... :)
 
Over de term NSB'er, waarschijnlijk niet netjes maar volgens mijn inzicht (zal een heel ander inzicht zijn) best tekenend voor de manier waarop vele verkeersagenten hedentendage te werk gaan. En dan durf ik dat gewoon te noemen, wellicht onbeschoft maar ó zo heerlijk tekenend voor de werkwijze hier op de weg.

Volgens je profiel: geboortedatum: 31-1-1985. Amper uit de luiers dus maar toch al in staat om vergelijkingen te maken tussen de werkwijzen van onze hedendaagse politie en de NSB van ruim 60 jaar geleden. Waar heb je die kennis/ervaring opgedaan :?
 
Laatst bewerkt:
Volgens je profiel: geboortedatum: 31-1-1985. Amper uit de luiers dus maar toch al in staat om vergelijkingen te maken tussen de werkwijzen van onze hedendaagse politie en de NSB van ruim 60 jaar geleden. Waar heb je die kennis/ervaring opgedaan :?

Snap de commotie niet zo goed rond de term 'NSB'. Dagelijks worden er grappen gemaakt over afrika (en z'n hongersnood om maar een voorbeeld te noemen) hoor je niemand over.

De gemaakte vergelijking was redelijk onschuldig imho. Maar het lijkt wel alsof men doorslaat wat betreft wat 'wel en niet' kan tegenwoordig.

Stel je niet zo aan, lees wat er staat en pak er een zak zout bij.
Relativeer 't eea das beter voor je rikketik.

Overigens ben ik van mening, wie zijn kont verbrandt moet op de blaren zitten. Ook niet zeiken dan over een gem. meting die 'misschien' niet goed gegaan is.

Jij nam het risco, zij doen hun werk (zo goed mogelijk).
 
Volgens je profiel: geboortedatum: 31-1-1985. Amper uit de luiers dus maar toch al in staat om vergelijkingen te maken tussen de werkwijzen van onze hedendaagse politie en de NSB van ruim 60 jaar geleden. Waar heb je die kennis/ervaring opgedaan :?
Ik hoop toch niet dat ik elke uitspraak zo tot in detail hoef te verdedigen, maar onder andere door studie (jaja), interesse en véle boeken over de oorlog, meest WOI overigens maar dus ook WOII.

Ik dank u.
 
Call me stupid, maar leg mij dan eens uit wat aan die gemiddelde meting niet zou kloppen :?

Moet ik dit nou echt uitleggen :?

Als je 250 meter achter een auto zit (ik noem dus maar een getal), je start de gemiddelde meting, je rijdt volgas naar de auto toe, zit er 10 meter achter:

Dan heeft de achterste auto toch een hogere gemiddelde snelheid gereden dan de voorste auto :?

En ga nou niet zeggen dat dat niet zo is want dat is dan droge onzin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan