Als je van veel koppel in de low en mid range houdt dan zou ik toch naar de SV650 kijken er is ook een naked versie van, zonder topkuip. Zoek maar eens op SV650N
betrouwbaar, sportief, koppel, redelijk comfotabel, geen druk op de pols: Tuono! klaar. Je hoeft niet verder te zoeken, hooguit verder te sparen, 3000 gaat misschien net lukken.
betrouwbaar, sportief, koppel, redelijk comfotabel, geen druk op de pols: Tuono! klaar. Je hoeft niet verder te zoeken, hooguit verder te sparen, 3000 gaat misschien net lukken.
pittige motor met enkel wat huur ervaring
Maar het kan, en het is de tofste motor die er is.
Ja inderdaad, alleen maar in 1000cc. Misschien wel heel wijs van je om er niet voor te gaan, ik ken je niet. De sv650 is natuurlijk ook niet verkeerd.Heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Vind ze erg mooi eruitzien en vooral klinken. Helaas net iets buiten mijn budget en ze zijn geloof ik alleen in 1000cc toch? Vind mezelf nog niet ervaren genoeg om op een liter te rijden.
Thanks voor je input
Precies, waarom dan voor minder gaan? Beheersing zit in de pols, dan zijn ze best goed te rijden, ook rustig en ze sturen makkelijk.
De motorplezier meet je af aan smiles per km(s/km) en deze heeft een hele hoge s/km, vooral als hem al de tofste vindt, denk ik zo.
Ik heb er 2.5 jaar met heel veel smiles/gallon op gereden. Helaas moeten verkopen voor een wat praktischer beestje maar grote kans dat er met een jaar of 2 weer een Tuono in de garage staat!
Om nog even een ontopic suggestie te geven:
Een SV650N voldoet aardig aan je voorwaarden voor wat betreft koppel betreft. Een Cagiva raptor gebruikt hetzelfde blok als de suzuki maar is net even wat exclusiever. De oervader van deze twee is natuurlijk ook een optie: Ducati monster.
Ga dan sowieso voor een twin en niet voor een viercilinder. Al gedacht aan een staande twin ipv V-twin zoals bv een ER-6N? Geen idee of deze modellen zijn te vinden binnen je budget hoor, ik roep enkel een ander alternatief idee.Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes.
Ik heb al een tijdje mijn motorrijbewijs en ben nu van plan ook echt een motor aan te schaffen. Ik ben student dus had nooit echt de financiele middelen voor een motor maar nu ik wat gespaard heb en redelijk verdien wil ik toch de knoop doorhakken. Overigens heb ik wel verschillende keren motoren gehuurd om ff een weekendje te genieten.
Het supersport segment trok me net als vele altijd erg aan en heb me hier dan ook eigenlijk altijd op gefocused en research naar gedaan. Ik heb al verschillende proefritjes gemaakt op r6/gixxers etc. maar door een polsblessure krijg ik snel last en om deze reden heb ik ook besloten dat ik niet voor een ss ga, hoe sexy ze er ook uitzien.
Nu ben ik me een beetje aan het orienteren op naked bikes zodat ik wat comfortabeler zit en niet te erg mijn pols te belast. Echter zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een betrouwbare maar toch enigszins sportiefogende naked tussen de €2000-3000,- .
De motoren die ik nu op het oog heb zijn: Suzuki Bandit, Yamaha FZ6N en de Thundercat (Wel met kuipen maar ze zijn redelijk goedkoop te vinden en schijnen heel betrouwbaar te zijn) en dat soort motoren. Heb ook gekeken naar de SV650 maar het concept halve kuip trekt mij eigenlijk totaal niet.
Hebben jullie nog andere suggesties die binnen mijn budget valt en heeft iemand van jullie ervaring met de bovengenoemde motoren.
Alvast bedankt
Edit: Veel koppel in de lows en mid heeft mijn voorkeur :D
Thanks voor alle suggesties.
Kawa Z vind ik ook een mooie motor maar net op het randje van mijn budget. Wel proefritwaardig dus.
Street Triple ook naar zitten kijken maar die vallen buiten mijn budget. Daytona daarentegen zijn wel voor weinig te krijgen.
De motoren die Volume noemt vind ik iets te retro/cafe-achtig. Niet helemaal mijn ding.
Wat betreft het type moter: daar heb ik helaas de ballen verstand van. Iets met een 4 cilinder heeft z'n powerband in de latere toeren terwijl de lagere het onderin hebben? Wat voor invloed heeft dat op onderhoud etc?
Dan bedoel je denk ik geen 675?
Wij ducati monster rijders adviseren ducati monster
Nee maar serieus, een Monster 620IE met injectie is een stuk betrouwbaarder dan een oude ducati,
bovendien moet deze te vinden zijn vtussen de 2500 en 3000 euro.
Riemen vervangen is relatief eenvoudig, en olie wisselen kun je zelf.
Blijkt enkel nog het stellen van de desmo kleppen over wat prijzig kan zijn.
Rijdt je wel een echte italiaanse L-Twin