SV 650

Neem de SV650S, ziet er mooier uit en je hebt wat minder last van de wind.
Heb zelf alleen ervaring met de SV650N (zonder kuip), leuke fiets maar doe mij maar een met een topkuipje.
 
k,heb eens op een naked SV gereden voor een weekendje...
je heb wel redelijk wat wind druk, maar ondanks dat zou ik zeker voor een naked gaan en niet voor de S-uitvoering.

k,vind um gewoon mooier dan de S , lekker breedt stuur, relaxte iets-wat-meer-recht-op-zithouding... daardoor is het veel lekkerder gooien en smijten met een SV.

op motormaniacs.nl kun je 2 testen van de SV vinden, die van de naked onder naked bikes (goh) en de S uitvoering onder de supersports.

:)
 
Ik ben meer voor de naked uitvoering, hogere funfactor in de bochten door het brede stuur. Ik vind de looks zonder kuip ook mooier.
 
Ga voor de naked!!! Die is veel mooier en de winddruk valt best wel mee....
Rij zelf al enige tijd op een Bandit (naked dus) en boven de 150 is de wind idd niet zo fijn meer, maar daar onder is alles oke. :) :) :]
 
Ik heb beide versies gereden en heb zelf een sv650s gekocht. Integenstelling tot wat ik vermoedde is de s versie comfortabeler. Bij de naked versie kreeg ik last van mijn handen omdat je toch wel erg aan het stuur hangt, als je veel in de stad rijdt zou de naked versie prettiger kunnen zijn. Voor het bochten werk vindt ik de s versie ook beter omdat je door je zithouding meer druk op het voorwiel hebt. Met de naked versie heb ik ook aardig wat onbedoelde wheelies gemaakt, met de s versie is het voorwiel wat makkelijker aan de grond te houden.

Verder weet ik er niet zoveel over te vertellen, behalve dat het een geweldig scheurijzer is. Ik heb dat ding nog maar een jaar, maar het zou me niets verbazen als ik nog heel lang op dat ding rond blijf rijden. Overigens schijnen ze ook heel degelijk te zijn. Zelf heb ik 40000 probleemloze kilometers achter de rug, maar gezien het feit dat ik alleen maar lange ritten maak is dat geen wonder. Hij wordt in enschede ook als lesmotor gebruikt en die hebben meer al 50000km probleemloos gereden (behalve crash schade natuurlijk) en dat vindt ik wel een goed teken. Het uiterlijk is minder degelijk, de voorvork was al geoxideerd toen de motor maar twee maanden oud was, ook bladderd de verf van het motorblok af (bij de waterpomp). De verlichting vind ik ook wat minder, alhoewel schoonmaken nog wel eens wil helpen :) . Het benzine verbruik valt ook mee, 1 op 18 of 19 is bij mij normaal, olie verbruik heb ik alleen nog maar meegemaakt als ik echt tekeer ga.

voor mij is de sv650s: :9 :) }) 8-) :} :9~ *D
 
Het uiterlijk is minder degelijk, de voorvork was al geoxideerd toen de motor maar twee maanden oud was, ook bladderd de verf van het motorblok af (bij de waterpomp).


Weer het verhaal van de slechte afwerking (voorvork en lak).
Ik snap het niet. Ik heb ruim 2,5 jaar op een SVS rondgereden. Ruim 20.000km zomer en winter mee doorgereden. Ik ben geen poetser en dergelijke, maar mijn SVS had nergens last van afbladdering of oxidatie.
Enige wat ik had, was een rammelende kettingspanner van de distributieketting, maar dit is keurig onder garantie vervangen. Verder moet je er carb-heaters op laten monteren als je de winter door wilt rijden (ook op verzoek onder garantie!)

Wheelien met de naked gaat makkelijker omdat de tandwielen anders zijn en de naked dus harder trekt en de S harder loopt.
IK vind de SV650S mooier en de zithouding is echt niet zo sportief. Persoonlijk krijg ik het eerder in mijn rug van een rechte zithouding dan van een sportieve houding. Oh ja: de voorvering is wat aan de slappe kant, maar daar zijn aftermarket-spullen voor te krijgen. Dikkere olie zou ook al voldoen. Vanaf 2002 zit er standaard een instelbare voorvork op trouwens.
Het is zeker een aanrader. Geweldige fiets voor weinig geld. Enorme fun-bike!
 
Trouwens, Kawagirl: wel geinig: ik schrijf af en toe met een meisje dat haar Kawasaki ook inruilt op een SV650... lotgenoten? :)
 
SV650 S is helemaal super. Persoonlijk vind ik hem veel mooier
dan de naked versie. Maar ja het gaat er niet om wat wij mooi
vinden maar wat jij mooi vind. ;)
 
Op maandag 09 september 2002 11:58 schreef Hornikx het volgende:Weer het verhaal van de slechte afwerking (voorvork en lak).
Ik snap het niet. Ik heb ruim 2,5 jaar op een SVS rondgereden. Ruim 20.000km zomer en winter mee doorgereden. Ik ben geen poetser en dergelijke, maar mijn SVS had nergens last van afbladdering of oxidatie.

Da's dan per motor verschillend. Ik hou hem echt netjes bij, maar toch zie je op sommige punten al roestvorming (bijv. kuipruitframe). Ik moet er wel ff bijzeggen dat ie buiten onder een hoes staat. Ik ben dus niet bijzonder te spreken over de kwaliteit van de onderdelen, ware het niet dat het nog steeds voldoende is en je ook geen wereldwonderen moet verwachten voor een fiets van nog geen 8000 Euro.

Ik ben er al 1,5 jaar erruug blij mee. Paar aanpassingen gedaan: WP voorveren, stalen remleidingen en ander uitlaatsysteem. Niets te klagen over wegligging, remmen etc. Gewoon een erg praktisch fietsje voor relatief weinig geld :}

Om ff antwoord te geven op je vraag: ik zou voor de S gaan. Net wat meer windbescherming, scheelt toch wel als je ook eens lange afstanden rijdt.

 
Nog even vergeten. Als het goed is komt suzuki met een ge-restylde versie van de sv650(s) uit. Dat zou nog deze maand moeten gebeuren, dus als je een nieuwe overweegt is het misschien handig om even te wachten tot die er is. Mocht je de oude mooier vinden, dan is die vast goedkoper.
 
Nog even vergeten. Als het goed is komt suzuki met een ge-restylde versie van de sv650(s) uit. Dat zou nog deze maand moeten gebeuren, dus als je een nieuwe overweegt is het misschien handig om even te wachten tot die er is. Mocht je de oude mooier vinden, dan is die vast goedkoper.

Ik hoop niet dat ze dan die lelijke topkuip erop gooien die je als accessoire kon krijgen. Met 2 kleine lelijke lampies. Ziet er niet uit. Bij de test in Motor met Ieniemienie, hadden ze ook zo'n SV met andere topkuip.
Maar ik neem aan dat je het 2003 SV model bedoeld :) Ben benieuwd naar de nieuwe look !
 
Je moet de SVS nemen met een groter tandje achter of kleiner voor....rijdt veel fijner, en is op de naked al standaard... :)

Goeie tip, alleen scheelt het nogal of je voor 1 tandje minder neemt en achter eentje erbij. Het verschil is op je voortandwiel veel groter. Wat heeft de naked sv: 1 tandje voor minder, of achter meer :?

Heb binnenkort nieuwe kettingset nodig, moet dus nog ff kijken wat ik ga doen.....
 
Goeie tip, alleen scheelt het nogal of je voor 1 tandje minder neemt en achter eentje erbij. Het verschil is op je voortandwiel veel groter. Wat heeft de naked sv: 1 tandje voor minder, of achter meer :?

Heb binnenkort nieuwe kettingset nodig, moet dus nog ff kijken wat ik ga doen.....

De naked heeft een groter achtertandwiel. Scheelt maar 1 tandje geloof ik. (kunnen er ook 2 zijn, nu ik dit schrijf :? )
 
De naked heeft een groter achtertandwiel. Scheelt maar 1 tandje geloof ik. (kunnen er ook 2 zijn, nu ik dit schrijf :? )
achter heeft de naked 45 tanden en de s heeft er 44
ik zit er ook aan te denken om achter een ander tandwiel te plaatsen omdat ie dan toch net wat vlotter optrekt
ook ik heb last van oxidatie op de voorvork
dit komt omdat er te weinig blanke lak op de voorpoten zit
ik ga dit van de winter verhelpen door ze te polijsten en opnieuw in de blanke lak te zetten
 
Aloha Kawagirl en allemaal,

Kheb ook een SV650S gekocht, vorige week zaterdag, mag er nog niet op rijden, maar hij is supervet. Kheb voor de S gekozen omdat ik hem mooier vind. Voor de rijwind maakt het me niet zoveel uit. Ik rijd tijdens het lessen rij ik ook op een naked CB 500, ook met 180 kmh op de snelweg erûhg leuk *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D , of zou dat komen omdat ik zo van wind hou(ikke zijn windsurfer).
Bij hogere snelheid gewoon naar voren hangen, tis alsof je op de wind ligt, echt gaaf gevoel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan