Tankpad zelf ontwerpen

Hey Christian,

De stikker is denk ik ongeveer 1mm dik (ik kan het nu niet nameten), maar het is niet zo'n dunne stikker. Zit zegmaar een soort silicone laagje over de afbeelding.

En ik heb een printscreen gemaakt van de vorm (die op de site staat) en die overgetrokken in Illustrator. Daarna heb ik mijn ontwerp in de vorm opgebouwd, zodat het mooier uitkomt met de afmetingen enz. Het is dan alleen nog wel best irritant om het precies mooi in de vorm te krijgen na het uploaden op de site.. Maar met een beetje geduld lukt dit aardig!
Als je nog vragen hebt, dan laat maar weten. Ik weet namelijk niet of dit zo duidelijk genoeg is?
Succes iig!


Ja het is wel een stuk duidelijker ;)
Ik ben zelf niet echt thuis in illustrator dus dat wordt eens bezig met photoshop.
Heb jij 1 grote afbeelding zelf gemaakt en die ingeladen in tankpad.nl?
Of verschillende layers gebruikt (als dat mogelijk is met illustrator?)

En alleen het gedeelte binnen de dikke zwarte lijn wordt afgedrukt toch?

Nu alleen nog even de rest van mijn huidige tankpad er af zien te krijgen. ;)
 
Ja het is wel een stuk duidelijker ;)
Ik ben zelf niet echt thuis in illustrator dus dat wordt eens bezig met photoshop.
Heb jij 1 grote afbeelding zelf gemaakt en die ingeladen in tankpad.nl?
Of verschillende layers gebruikt (als dat mogelijk is met illustrator?)

En alleen het gedeelte binnen de dikke zwarte lijn wordt afgedrukt toch?

Nu alleen nog even de rest van mijn huidige tankpad er af zien te krijgen. ;)

neem even contact met ze op, soms kun je namelijk door het in lagen aan te leveren bepaalde problemen met rippen oplossen. als je het in1 laag aanlevert en er treedt een fout op, dan kun je niets meer aanpassen.

De onderlaag is een full-color geprinte sticker, daaroverheen komt een kunsthars die 1-3mm dik is.
 
neem even contact met ze op, soms kun je namelijk door het in lagen aan te leveren bepaalde problemen met rippen oplossen. als je het in1 laag aanlevert en er treedt een fout op, dan kun je niets meer aanpassen.

De onderlaag is een full-color geprinte sticker, daaroverheen komt een kunsthars die 1-3mm dik is.

Wat bedoel je precies met rippen?
 
Wat bedoel je precies met rippen?

Rippen is een term die gebruikt wordt voor het full-color printen

RIP software is een software die bij de printer hoort en waarbij je ontwerp wordt omgezet in een voor de printer bruikbare taal. Als je in illustrator o.i.d. bijvoorbeeld een sterretje aan een ontwerp toevoegt en de software weet er geen raad mee, dan komt er een semi-doorzichtig blokje omheen, dit zie je dus terug in je uiteindelijke print.

Dit kan je ook overkomen bij bijvoorbeeld een laserprinter hoor.
 
Rippen is een term die gebruikt wordt voor het full-color printen

RIP software is een software die bij de printer hoort en waarbij je ontwerp wordt omgezet in een voor de printer bruikbare taal. Als je in illustrator o.i.d. bijvoorbeeld een sterretje aan een ontwerp toevoegt en de software weet er geen raad mee, dan komt er een semi-doorzichtig blokje omheen, dit zie je dus terug in je uiteindelijke print.

Dit kan je ook overkomen bij bijvoorbeeld een laserprinter hoor.

Oh ja nu heb ik hem door,
Maar volgens mij heb jij zelf nog geen ontwerp gemaakt via die site?

Aangezien je op de webpage zelf je ontwerp in elkaar zet etc...
Dus als mijn ontwerp klopt zoals dat ik hem op de site maak dan lijkt mij dat er ook geen problemen moeten ontstaan tijdens printen etc...?
 
...

Aangezien je op de webpage zelf je ontwerp in elkaar zet etc...
Dus als mijn ontwerp klopt zoals dat ik hem op de site maak dan lijkt mij dat er ook geen problemen moeten ontstaan tijdens printen etc...?


Dat lijkt me idd ook niet als je het op de website zelf ontwerpt..
Wat ik heb gedaan is mijn naam appart gemaakt in Illustrator (daar kan je idd ook met lagen werken) en daarna geupload in Photoshop en daar heb ik de rest in gemaakt. Ik heb toen volgens mij mijn naam apart opgeslagen als PNG (zodat er geen witte rand omheen zit) en daarna mijn achtergrond tekening. Deze heb ik toen allebei geupload op tank-pad.nl en geschaald zodat het past in de vorm. Alleen het gedeelte binnen de zwarte rand wordt idd gedrukt. De rest vervalt!

Succes nogmaals!
 
Dat lijkt me idd ook niet als je het op de website zelf ontwerpt..
Wat ik heb gedaan is mijn naam appart gemaakt in Illustrator (daar kan je idd ook met lagen werken) en daarna geupload in Photoshop en daar heb ik de rest in gemaakt. Ik heb toen volgens mij mijn naam apart opgeslagen als PNG (zodat er geen witte rand omheen zit) en daarna mijn achtergrond tekening. Deze heb ik toen allebei geupload op tank-pad.nl en geschaald zodat het past in de vorm. Alleen het gedeelte binnen de zwarte rand wordt idd gedrukt. De rest vervalt!

Succes nogmaals!

:^

Precies zoals ik dacht het te gaan doen (maar dan PS ipv Illustrator)

Nu alleen nog even een hoop creativiteit bij elkaar zoeken :+

Bedankt! ;)
 
Uw order heeft op dit moment de status In de wachtrij, wordt na vakantieperiode verwerkt.. ;( ;(

En over Photoshop vs Illustrator. Ik heb mijn originele ontwerp ook in photoshop gemaakt maar er werdt door motorsticker.nl gevraagd om deze om te zetten naar een vector tekening (ala illustrator) anders zouden zij het moeten doen en zou de kosten omhoog brengen.

Hou hier rekening mee.

Edit: Dit is als je echt custom wil, zoals ik en Zattara gedaan hebben. Niet als je de site wil gebruiken. Dan is een JPG/PNG uit photoshop genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Uw order heeft op dit moment de status In de wachtrij, wordt na vakantieperiode verwerkt.. ;( ;(

En over Photoshop vs Illustrator. Ik heb mijn originele ontwerp ook in photoshop gemaakt maar er werdt door motorsticker.nl gevraagd om deze om te zetten naar een vector tekening (ala illustrator) anders zouden zij het moeten doen en zou de kosten omhoog brengen.

Hou hier rekening mee.

Edit: Dit is als je echt custom wil, zoals ik en Zattara gedaan hebben. Niet als je de site wil gebruiken. Dan is een JPG/PNG uit photoshop genoeg.


Dat is idd wel handig om te weten ja.. want dit kost veel werk als je alles weer om moet zetten naar vector bestanden..
Maar balen dat je nu langer moet wachten op je tankpad :N Dat hij maar wel mooi wordt dan ;)
 
Ik heb er nu dit ongeveer van gemaakt:

tankpad1.jpg


maar voor een "custom tankpad" vind ik hem nog vrij normaal / gewoontjes

Wie heeft er misschien nog een creatief idee?

Het komt op deze motor:
ZX-6R
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nu dit ongeveer van gemaakt:

[afbeelding]

maar voor een "custom tankpad" vind ik hem nog vrij normaal / gewoontjes

Wie heeft er misschien nog een creatief idee?

Het komt op deze motor:
ZX-6R

Dit kan je toch gewoon kopen in de winkel?

enne carbon als print is minder mooi dan een carbonsticker.
no offence, maar meer een mening.

heb je geen leuke karikatuur?

ben jij dit
Motorstek: Bekijk afbeelding

anders kun je deze afbeelden op je tankpad
met wat dingetjes er omheen ofzo
 
Laatst bewerkt:
Dit kan je toch gewoon kopen in de winkel?

enne carbon als print is minder mooi dan een carbonsticker.
no offence, maar meer een mening.

heb je geen leuke karikatuur?

ben jij dit
Motorstek: Bekijk afbeelding

anders kun je deze afbeelden op je tankpad
met wat dingetjes er omheen ofzo

Carbonsticker is echt carbon met een lijmlaag i.p.v. een print?

Maar nee ik ben dat niet op die afbeelding, en een karikatuur of dergelijke heb ik ook niet.

Dan maar eens langs een motorzaak kijken of ze daar zoiets hebben wat ik zoek.
 
Carbonsticker is echt carbon met een lijmlaag i.p.v. een print?

Maar nee ik ben dat niet op die afbeelding, en een karikatuur of dergelijke heb ik ook niet.

Dan maar eens langs een motorzaak kijken of ze daar zoiets hebben wat ik zoek.

wt je wel ziet als tankpads zijn inderaad carban met een lijmlaag. Misschien een mooie afbeelding van melandri, hopkins of vermeulen op een kawasaki.
http://www.ds-motoronderdelen.nl/tankpad-ninja-p-1397.html
http://www.robsacc.nl/detail_Tankpad_ZX6R_p1415_c4.aspx
 
Oeh. Mailtje gehad:

"De tankpad is vandaag verstuurd, De geprinte en gedomeerde sticker komt na de verkantieperiode jou kant op, dat is dus over 2 weken"

Wheeee! *O* *O* *O*

Heb dus 2 verschillende dingen besteld. De tankpad en die ander komt op m'n voor spatbord.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nu dit ongeveer van gemaakt:

[afbeelding]

maar voor een "custom tankpad" vind ik hem nog vrij normaal / gewoontjes

Wie heeft er misschien nog een creatief idee?

Het komt op deze motor:
ZX-6R

Misschien iets van 'Ninja' erin verwerken? Of heb je niet iets van een hobby (naast motorrijden natuurlijk ;)) wat misschien leuk is om erin te verwerken? Of misschien iets met je naam of nickname? En ik zie dat je avatar een straaljager is (sorry als ik het verkeerd heb..) dus misschien is dat ook wel leuk om erin te verwerken??

Genoeg ideetjes om misschien wat leuks mee te maken!
 
Oeh. Mailtje gehad:

"De tankpad is vandaag verstuurd, De geprinte en gedomeerde sticker komt na de verkantieperiode jou kant op, dat is dus over 2 weken"

Wheeee! *O* *O* *O*

Heb dus 2 verschillende dingen besteld. De tankpad en die ander komt op m'n voor spatbord.
Dat was toch zeker niet de letterlijke tekst uit het mailtje, mag ik hopen? :o
 
Laatst bewerkt:
Dat was toch zeker niet de letterlijke tekst uit het mailtje, mag ik hopen? :o

Euh, dat was een directe quote ja :X

Wel zelf een paar spelling fouten gemaakt..

"De tankpad is vandaag verstuurd. De geprinte en gedomeerde sticker komt na de vakantieperiode jouw kant op, dat is dus over 2 weken."

Maar het resultaat mag er wezen, precies gekregen waar ik om gevraagd heb.

283046_257100514304649_100000141086680_1221750_7225641_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Euh, dat was een directe quote ja :X

Wel zelf een paar spelling fouten gemaakt..

"De tankpad is vandaag verstuurd. De geprinte en gedomeerde sticker komt na de vakantieperiode jouw kant op, dat is dus over 2 weken."

Maar het resultaat mag er wezen, precies gekregen waar ik om gevraagd heb.

[afbeelding]

Mooi gelukt!
Zeker wel origineel *D


En na een bezoekje aan de lokale motoport :

afbeelding959.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan