Te water met je motor...

rdehaas

Die hard MF'er
24 sep 2006
663
2
Amsterdam
Oké... Even een vreemde vraag, misschien dat iemand er ervaring mee heeft...

Ik vroeg me gisteravond het volgende af.. :

Wat nou als je met je volledige leren motorpak, laarzen, helm etc. te water raakt?
Kun je daar mee zwemmen? of wordt dat zo zwaar dat je meteen zinkt?

ZX7Robert
 
Wat me nog erger lijkt.... onder je motor terecht komen in het water....
Wat jij hier stelt heb ik me ook wel eens afgevraagd inderdaad.... hoop het nooit te ondervinden.
 
Denk dat zwemmen wel lukt hoor.
En in het water lijkt alles minder zwaar, dus ‘k denk dat je die motor ook van je af krijgt (rustig blijven).

Maarre ik zou zeggen… neem een maat mee en dan het proberen!
 
Je zinkt niet, dat is grote onzin. Ik heb wel eens, om dit gemekker te ontzenuwen, in vol ornaat rondgezwommen.

Op de kant klimmen is wel een drama .....
 
Tjonge-jonge...gewoon vaart houden, dan is er niets aan de hand. Wel opletten voor de waterpolitie. Zij schrijven namelijk ook bonnen :P



full
 
Ik denk dat je redelijk snel in paniek zou raken. Het lijkt mij namelijk helemaal niet prettig om met een helm op je hoofd in het water te komen..

Denk dat je dan heel snel een soort van "stikgevoel" krijgt en helemaal geen overzicht meer heb.
 
Oké... Even een vreemde vraag, misschien dat iemand er ervaring mee heeft...

Ik vroeg me gisteravond het volgende af.. :

Wat nou als je met je volledige leren motorpak, laarzen, helm etc. te water raakt?
Kun je daar mee zwemmen? of wordt dat zo zwaar dat je meteen zinkt?

ZX7Robert

waarom niet zelf testen.
alle oude motor kleding aan en helm natuurlijk en gewoon het zwembad in.

als je echt bang bent dat je direct naar de bodem zakt probeer je eerst het in het piere/baby-bad. kan jij zeker je hoofd boven water houden :+ -O-
 
Het is al klote eng als je met schaatsen aan door t ijs zakt

Die dingen aan je voeten zijn loodzwaar, plus winterkleding aan en dan onder het ijs zoeken naar ruimte om adem te mogen halen

Ik heb het idee dat het gevoel zo ligt
Zo ja, ik kan erover meepraten maar dan over het voorbeeld en hoop het nooit en NOOOOOOITmee te gaan maken met een motor B|
 
Ik denk dat je redelijk snel in paniek zou raken. Het lijkt mij namelijk helemaal niet prettig om met een helm op je hoofd in het water te komen..

Denk dat je dan heel snel een soort van "stikgevoel" krijgt en helemaal geen overzicht meer heb.
Rustig blijven is dan ook hier het advies :Y
 
Vijf jaar geleden werd ik "ervaringsdeskundige", hoe het in het kort gegaan is lees je hier: Hybride in "Het grote MF motorscooter topic"

Ik had mijn complete motorpak aan, en dat is best zwaar en het werd nog zwaarder. Of je er mee zwemmen kunt weet ik niet, maar het lijkt me vrij lastig. Zelf kwam ik er goed af; de kleding was onbeschadigd en gebruik ik nog steeds, de helm is wel vervangen.
Ook de motor heeft het natte avontuur overleefd; het is dat ik alles zelf kan oplossen anders was het natuurlijk niet interessant maar sindsdien heb ik er alweer 65.000 km mee gereden.
 
Laatst bewerkt:
Het is al klote eng als je met schaatsen aan door t ijs zakt

Die dingen aan je voeten zijn loodzwaar, plus winterkleding aan en dan onder het ijs zoeken naar ruimte om adem te mogen halen

Ik heb het idee dat het gevoel zo ligt
Zo ja, ik kan erover meepraten maar dan over het voorbeeld en hoop het nooit en NOOOOOOITmee te gaan maken met een motor B|

hoezo zwaar, de mijne zijn gewoon van hout hoor met van die mooie oranje lintjes eraan om te strikken... Het enige probleem met die schaatsen is dat wanneer je boven aan de dijk zit , en je bind ze om, dan moet je naar beneden, en voordat je beneden bent zitten die dingen al BOVENOP je schoenen, dus dat heb ik nog niet helemaal onder de knie....

Verder kun je hetzelfde ritueel aanhouden als in de auto, wacht tot je helm 3/4 gevuld is, en sla dan je vizier kapot met zo'n speciaal life-saver-hamertje, en dan snel naar boven
 
hoezo zwaar, de mijne zijn gewoon van hout hoor met van die mooie oranje lintjes eraan om te strikken... Het enige probleem met die schaatsen is dat wanneer je boven aan de dijk zit , en je bind ze om, dan moet je naar beneden, en voordat je beneden bent zitten die dingen al BOVENOP je schoenen, dus dat heb ik nog niet helemaal onder de knie....

Verder kun je hetzelfde ritueel aanhouden als in de auto, wacht tot je helm 3/4 gevuld is, en sla dan je vizier kapot met zo'n speciaal life-saver-hamertje, en dan snel naar boven

WHAHAHAHA _O-
 
gewoon je pak goed invetten zodat ie waterafstotend is ;)

Maar ik denk asap helm af, jas uit en eventueel nog proberen je boots te dumpen. De broek zal je vast niet lukken in zo'n kort tijdsbestek. Een relatief strakke broek zal ook niet echt veel last opleveren in het water. Belangrijkste is in ieder geval om niet in paniek te raken, zorg dat je je ding doet en dan naar boven zwemt. Het is in ieder geval een situatie waar ik niet in terecht zou willen komen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan