Teutoburgerwald vs Eifel en Luxemburg

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Hoi,

Ik ga al jaren naar de Eifel en Luxemburg. Hoe is het Teutoburgerwald in vergelijking daarmee als het gaat om sportief toeren?

Bedankt
 
Ik vind het wel vergelijkbaar met een groot deel van de Eifel, maar niet met Luxemburg waar je de ene na de andere bocht aan elkaar knoopt.

Maar het is er leuk rijden en zeker in het weekend is het er een stuk minder druk en dat is ook een pluspunt (en veel minder wegafsluitingen voor motoren dan in de Eifel).
 
geheel met Mike eens! Luxemburg blijft geweldig voor dicht bij de deur. In Duitsland is alles een beetje hetzelfde. Het ene gebied is alleen drukker dan het andere. Eifel kom ik al tijden niet meer.
 
Teutenburgerwald is voor mensen uit het oosten van het land niet heel ver weg.
Leuk om een keer naar toe te gaan, maar niet heel groot.

Mijn voorkeur is toch Eifel-Ardennen-Lux!
 
Teutoburgerwald is leuk om een dagje te rijden, daarna heb je de mooie wegen wel gehad. Beter naar de Eifel en Luxemburg.
 
Teutoburger wald is leuk voor 1 dagje. Vanuit het Oosten van Nederland is het makkelijk te bereizen. Verwacht geen bochtenbonanza als Luxemburg, Ardennen of de Eiffel. Het is eigenlijk maar 1 heuvelrug waar een beperkt aantal wegen over- en doorheen lopen. Je hebt leuke bochtige wegen, maar de pret is vaak van korte duur. Wil je een weekend of langer weg dan kan ik mij voorstellen dat je 1 dag dwars door het Teutoburger wald rijdt op weg naar de meer interessante Harz of richting het Weserbergland.

:)
 
Vanuit het Teutoburgerwald is het mooi doorsteken naar Sauerland als je vanuit Noord-Oost Nederland komt. Dat maakt het dan een hele leuk dagroute. :P
 
tja, half uurtje rijden en ik zit in ardennen of eifel, 1,5 uur rijden, en ben aan het genieten in Luxemburg. teutoburgerwald dik 3uur rijden dus nog nooit met de motor geweest
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan