Thermo kleding in de zomer?

tip voor de mensen met een thermo. Als het echt een hele hete zomerse dag is, kun je best een thermo in het water drenken, (eventueel uitwringen, niet te veel) en dan aandoen. Heb je de perfecte temperatuur (doen we vaak bij wedstrijden als het bloedje heet is)
 
tip voor de mensen met een thermo. Als het echt een hele hete zomerse dag is, kun je best een thermo in het water drenken, (eventueel uitwringen, niet te veel) en dan aandoen. Heb je de perfecte temperatuur (doen we vaak bij wedstrijden als het bloedje heet is)


en door het vocht trekt je leer weer strak, heb je geen pamperkont en hoef ik dus niet naar de boekhandel voor een sonja bakkerboek.... *O* _O-


dank je, dank je.. ik ben je eeuwig dankbaar.... :} :}
 
dat van met je leren pak onder de doushe staan heb ik een x eerder gehoort ,.
Maar waar is dat nou presies nuttig voor ???
 
dat van met je leren pak onder de doushe staan heb ik een x eerder gehoort ,.
Maar waar is dat nou presies nuttig voor ???

Om het leer in model te krijgen.
Een standaard leren broek wel nog wel eens ergens niet lekker aansluiten,
omdat je nou eenmaal net iets anders bent dan de standaard maat.

Om de "vervelende" hobbels en bobbels kwijt te raken, kun je het pak goed nat maken,
en dan aantrekken.
Het leer gaat dan werken, en als het weer droog is, past het opeens als gegoten.
 
Om het leer in model te krijgen.
Een standaard leren broek wel nog wel eens ergens niet lekker aansluiten,
omdat je nou eenmaal net iets anders bent dan de standaard maat.

Om de "vervelende" hobbels en bobbels kwijt te raken, kun je het pak goed nat maken,
en dan aantrekken.
Het leer gaat dan werken, en als het weer droog is, past het opeens als gegoten.


het is alleen absoluut niet goed voor je leer!!! (en nee een regenbui is toch echt anders...) maar een enkele keer zal het geen kwaad kunnen...
 
Geloof dat ik het wel zie zitten voor de zomer. Maar gebruiken jullie de korte of lange mouw variant in de zomer onder het leer? En doen jullie er ook nog een shirt overheen?
 
het is alleen absoluut niet goed voor je leer!!! (en nee een regenbui is toch echt anders...) maar een enkele keer zal het geen kwaad kunnen...

Waarom is dat niet goed voor het leer :?

(Een koe staat toch ook in de regen?)

Als het goed is hoef je het ook maar 1x te doen.
 
Waarom is dat niet goed voor het leer :?

(Een koe staat toch ook in de regen?)

Als het goed is hoef je het ook maar 1x te doen.


het leer is dode, behandelde huid!!! een koe leeft en voedt zijn velletje, net als jij dat doet, zolang je leeft dan he... daarbij zal een koeiehuid als hij in de regen staan niet zo nat worden als wanneer jij met je pak onder douche staat... de huid en de haren zijn van nature vettig en stoten het water af waardoor het water zo van de haren afglijdt...

leer dat echt nat wordt zal hard worden en dan heb je sneller kans op scheuren.. kijk maar naar leren schoenen die te nat zijn geworden...
 
Laatst bewerkt:
het leer is dode, behandelde huid!!! een koe leeft en voedt zijn velletje, net als jij dat doet, zolang je leeft dan he... daarbij zal een koeiehuid als hij in de regen staan niet zo nat worden als wanneer jij met je pak onder douche staat... de huid en de haren zijn van nature vettig en stoten het water af waardoor het water zo van de haren afglijdt...

leer dat echt nat wordt zal hard worden en dan heb je sneller kans op scheuren.. kijk maar naar leren schoenen die te nat zijn geworden...

*Hap* :+


Maar goed, leer dat nat wordt kan hard worden.
Als het 1 keer flink nat wordt zal dat wel meevallen,
zeker als je het regelmatig met de juiste middelen behandeld.
 
Hey OMA, da's lang geleden!

Ik wilde een vraag stellen die direct in het verlengde ligt van dit topic:

Welke thermo/technische kleding?

Ik rij op een oldtimer en heb me dus lang verzet tegen dit soort hightech snufjes, maar ik ben het inmiddels wel zat om in de zomer met een zeiknat (maar wel gaaf!) afgedragen Led Zeppelin T-shirt onder mijn jack te zitten. Dan blijf je ergens hangen en rijdt je in de avond terug met je ijskoude, vochtige shirt.

Ik heb eens rond gekeken en kom er eigenlijk niet uit. Los van de gebrekkige informatie die ik tegen kom (winter of zomer, materiaal?), ben ik ook niet van plan om €100,- uit te geven aan een kunststof t-shirt.

Ik wil gewoon een longsleeve die zweet afvoert en lekker lang is aan de achterkant (caferacer zithouding). Hij moet echter wel een beetje zitten, in tegenstelling tot het Lidl thermo shirt dat ik vorig jaar gepast heb (sneed in de oksels).

Iemand tips??
 
Draag zelf altijd thermokleding onder het leren pak. Als het te warm wordt, gas bijgeven of ergens een colaatje drinken. Maar helaas is het hier meestal niet zo warm. Mijn ervaring is dat het niet uit maakt of je nu een duur/ goedkoop thermoshirt/broek koopt, als het maar lekker zit en de pasvorm goed is. Kijk zelf wel altijd of er geen dikke naden in zitten, vooral op het zitvlak kan dit met langere ritten nogal iriteren.
 
O.K dan, en wat voor kleding heb jij, als ik vragen mag? Lidl vond ik niks, maar een Revit shirtje kost €80,- en dat vindt ik een beetje overdreven.
 
zelf heb ik lidl thermokleding en voldoet mij prima, (TIP heb ze op distributiecentrum van lidl al weer zien liggen dus kan elk moment weer in de aanbieding komen!)
 
Gebruik coolmax van louis onder t leer
werkt prima.

Kosten ongeveer 35 euro voor lange broek en tshirt
 
Fietsers en wandelaars gebruiken dezelfde thermokleding (heeft dezelfde eigenschappen). Craft is een goed merk en is niet zo schandalig duur (€40 voor een shirt). Heeft ook extra lengte aan de achterkant ivm fietshouding.
Tipje: www.bike2build.nl is een goede webshop voor fietsers met snelle verzending.
 
Ik heb deze:

h-861428-large.jpg


https://www.racespare.com/en/pi136/pd551.html

Echt heel erg fijn op de heetste dagen van het jaar, alleen iets minder fijn wanneer je je pak los laat hangen op een terrasje bijvoorbeeld :+

Je ziet heel je huid er doorheen _O-
 
Ik heb van de lidl, action en hema. Gebruik 't in de winter en de zomer dezelfde kleding, geen speciaal cool-spul in de zomer :N
 
Ik heb het van Helly Hansen te koop bij Welkoop of Boerenbond en ik draag het altijd als ik motor rijdt.Ook afgelopen vorst periode als ik met de honden loop.Heb een shirt met lange mouwen vindt ik prettiger als korte mouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan