Thermo kleding in de zomer?

Update van mijn vraag en antwoord een pagina terug:

Welkoop: Had helaas niks.

LIDL: Ondanks het feit dat ik niet zo blij wordt van hun budget producten vandaag een setje thermospul gehaald en verdomd, het zit ook echt goed. Vorig jaar zat het knudde (te strak rond de oksels) dus ik denk dat ze toch het e.e.a verbeterd hebben.

Heb het nog niet op de motor getest, maar voor iets meer dan 3 tientjes (voor longsleeve+broek!) is het echt een lachertje!

Ik stond er om 9:30 en toen was er nog 1 setje in L. Dus wees er snel bij..
 
Ik moest gisteren heel de dag werken, en om aan het eind van de middag nog langs te gaan is meestal te laat is mijn ervaring, dus ik heb het maar niet gedaan. Was dat termospul echt dun en warmte afvoerend voor in de zomer, of is het meer dik spul voor in de winter?
 
Is dat echt dun spul, of is dat van dat dikke?

Echt termokleding om warm te houden heb ik genoeg, ik zoek meer van dat cool spul.
 
Oke, dan ga ik toch eens kijken of ze nog iets hebben liggen, maar de kans zal wel erg klein zijn. Maar ik kom er toch langs, dus loop ik wel even binnen, je weet nooit...
 
Hmm, waarom geen katoen?

Katoen neemt veel vocht op. Wordt dus nat en blijft nat. Daardoor koel je vaak te snel af.

Alleen als het écht heet is, kan je een katoenen shirt onder de kraan natmaken en dan nat aantrekken onder je jas. Geeft gegarandeerd verkoeling.

N.B. om dezelfde reden kan je beter wollen sokken dragen dan katoenen. Wol voert vocht (zweet) af naar buiten, zodat je voeten zelf droger blijven. Daardoor minder kans op koude voeten.
Zelf heb ik van die wollen kantoorkniekousen van de V&D. Niet zo dik, lekker lang zodat ze boven mijn laars uitkomen. Zijn echt perfect voor het motorrijden!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag toch even langs de Lidl geweest, en volledig tegen mijn verwachting in hadden ze vrijwel alles nog in overvloed! Thermobroek meegenomen, en nog een zootje sokken. Ben benieuwd hoe die broek het in de zomer doet, maar voor 14 euro ziet het er in ieder geval erg goed uit.
 
Katoen is je van het. Als je valt smelt het niet in je huid vast. Na een rit moet het in de was, maar het stinkt niet.
 
Katoen neemt veel vocht op. Wordt dus nat en blijft nat. Daardoor koel je vaak te snel af.

Alleen als het écht heet is, kan je een katoenen shirt onder de kraan natmaken en dan nat aantrekken onder je jas. Geeft gegarandeerd verkoeling.

N.B. om dezelfde reden kan je beter wollen sokken dragen dan katoenen. Wol voert vocht (zweet) af naar buiten, zodat je voeten zelf droger blijven. Daardoor minder kans op koude voeten.
Zelf heb ik van die wollen kantoorkniekousen van de V&D. Niet zo dik, lekker lang zodat ze boven mijn laars uitkomen. Zijn echt perfect voor het motorrijden!

Aah ja! Wel eens eerder ergens gehoord. Thanks ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan