Knap dat de kleppen gesteld zijn, zo'n ding heeft hydraulische tuimelaarsteunen, dus kleppen kan je niet eens stellen.
Misschien hoor je een ketting of is er wel zo'n plunjer stuk.
Heb je al eens geprobeerd olie te verversen?
De klepspeling wordt geregeld door hydraulische "tuimelaarsteunen" bij zo'n motor.
Die plunjers, (ik noem ze maar zo, weet niet hoe ze echt heten?), Worden gevuld met motorolie. Als ze kapot zijn houden ze geen olie vast en heb je heel veel klepspeling.
Daarom is het wel belangrijk dat je de juiste olie gebruikt bij zo'n ding.
Maar misschien hoor je wel een distributieketting, kan ook?
nee de ketting is het niet. want die heb ik wel eens gehoort bij een vorige motor.
heb je een foto van die "plunjers"? gewoon als voorbeeld?
en zou alleen olie vervangen door de juiste olie (welke?) ook kunnen helpen?
Knap dat de kleppen gesteld zijn, zo'n ding heeft hydraulische tuimelaarsteunen, dus kleppen kan je niet eens stellen.
Misschien hoor je een ketting of is er wel zo'n plunjer stuk.
Heb je al eens geprobeerd olie te verversen?
Ik zou je wel adviseren om direct allebei de kettingen, (en spanners), te laten vervangen als je toch bezig bent. Anders heb je over een tijdje misschien weer dezelfde rammel, maar dan in de achterste cylinder. En dan betaal je twee keer dezelfde kosten.
Een hoop geld maar zoals je zei voorlopig is het