Tips voor een leuke kleine tweecilinder?

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Ik rij nu een GTR1000, fantastische fiets, maar 300 kilo en vooral leuk als ik lang de snelweg op moet of veel zooi moet meesjouwen.
Ik heb geen auto verder dus het is eigenlijk mijn primaire vervoer.

Ik zoek voor erbij een leuke kleine fiets. Voor in de stad, voor de plezier ritjes over de dijkjes. Ik ben geen racer, maar hou van rustig toeren en leuke bochtjes.

Vandaag was ik bij iemand om hopelijk een R65 kopen, maar die koop is helaas niet doorgegaan, (te duur voor de staat van ontbinding van de fiets) dus ik zoek lekker verder.

eisen:
- Tweecilinder
- Licht qua gewicht (rond de 200) en ongeveer 50pk
- Zuinig is fijn (1:20), maar daar valt of staat het niet mee.
- Ik moet wel een koffertje achterop kunnen meenemen.
- Budget rond de 1000 euro. Sleutelen, zolang het geen grote reparaties zijn, is geen probleem.
- Liefst een fiets met een beetje karakter, geen 13-in-dozijn fiets.
- Moet natuurlijk een beetje leuk sturen en er moet makkelijk aan te sleutelen zijn.

Ik zit dus een beetje rond te kijken naar een Guzzi V50, een Honda CX, misschien een NTV. Heeft iemand nog andere suggesties, of weet iemand een leuke fiets te vinden? :)
 
Budget rond de 1000 euro. Zo'n sv is meer 2000. ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je gezien de overige eisen beter een lekker stuurmachientje als een Hornet oid kopen. is dan wel een viercilinder maar dat toert prima, kan makkelijk iets achterop en doen t altijd.

Lekker betrouwbaar naast je andere rij ijzer
 
Voor 1000 euro kan ik niet veel bedenken.....:)

cb500???

maarja dat is een 13-in-dozijn fiets....
 
Kawa heeft een hele serie motorfietsen met een 500cc staande twin gemaakt. o.a. de KLE500, is dat iets?

Of een Transalp, ZZR250, GS500, CB450, evt de Japanse 400cc 4-pitters.
 
Hmm, een transalp, nog niet aan gedacht! Dat is ook weer wat anders dan dat ik tot nu toe gehad heb. :) Thanks!

Meer tips blijven welkom natuurlijk!
 
dude, die dingen zijn 3 tot 6 duizend euro. :P
Zou ik niet eens uitgeven aan een motor al hád ik het, haha.
Vette fietsen, dat wel!
 
VX800? lijkt me een heerlijke fiets, ik had een VT500 Ascot en die heeft er wel wat van weg. Heerlijk v-twin, mis het nu wel nu ik een oude vierpitter rijd! Maar de Ascot is weinig te vinden. Wat wel weer tegemoetkomt aan je geen-13-in-een-dozijn-eis.
 
Yamaha TRX850.
Geweldigen fun en stuurfiets. Moet je wel bereid zijn 1 a 2k€ bij te lappen op je budget van 1k€
 
Laatst bewerkt:
Een Moto Guzzi v50 NATO
Erg leuke fietsen. Betrouwbaar, makkelijk sleutelen en heel wendbaar.
 
Een gs 500 valt wel in dat budget. Net als de Er5 en de cb500. Dit zijn wel redelijk 13-in-een-dozijn fietsen, maar ze voldoen wel aan je andere criteria. Mijn GS is bij redelijk sportief rijden niet onder de 1:21 te krijgen. Je kan ze wel persoonlijker maken met wat upgrades (andere hendels, rimstriping, andere vering, etc?)
 
als je rond de 1000 wilt zitten kan je denk ik alleen maar kiezen uit 13-in-een-dozijn fietsen. zodra je iets aparts uitkiest word het automatisch geld waard. |(

ik zou gewoon iets supergoedkoop nemen als een cb500 ofzo, en dan dingen eraan versleutelen tot je aan je maximum bedrag zit. _O-
 
Ik rij nu een GTR1000, fantastische fiets, maar 300 kilo en vooral leuk als ik lang de snelweg op moet of veel zooi moet meesjouwen.
Ik heb geen auto verder dus het is eigenlijk mijn primaire vervoer.

Ik zoek voor erbij een leuke kleine fiets. Voor in de stad, voor de plezier ritjes over de dijkjes. Ik ben geen racer, maar hou van rustig toeren en leuke bochtjes.

Vandaag was ik bij iemand om hopelijk een R65 kopen, maar die koop is helaas niet doorgegaan, (te duur voor de staat van ontbinding van de fiets) dus ik zoek lekker verder.

eisen:
- Tweecilinder
- Licht qua gewicht (rond de 200) en ongeveer 50pk
- Zuinig is fijn (1:20), maar daar valt of staat het niet mee.
- Ik moet wel een koffertje achterop kunnen meenemen.
- Budget rond de 1000 euro. Sleutelen, zolang het geen grote reparaties zijn, is geen probleem.
- Liefst een fiets met een beetje karakter, geen 13-in-dozijn fiets.
- Moet natuurlijk een beetje leuk sturen en er moet makkelijk aan te sleutelen zijn.

Ik zit dus een beetje rond te kijken naar een Guzzi V50, een Honda CX, misschien een NTV. Heeft iemand nog andere suggesties, of weet iemand een leuke fiets te vinden? :)

b.v. Virago 750
 
Bedankt voor de tips mensen. Ik ga ook eens op zoek naar een VX800.

Een GSje zie ik op zich ook wel zitten, kosten inderdaad geen drol en zo te horen zijn het makkelijke en zuinige fietsen waar toch veel plezier op te halen valt.

Een Guzzi V50 NATO heb ik ook naar zitten kijken, maar ik kan ze niet veel vinden voor minder dan 1200 euro, meestal 1500,-, en dan nog ver weg ook. Ook de topsnelheid van 110 km/u staat me wat tegen.
 
Bedankt voor de tips mensen. Ik ga ook eens op zoek naar een VX800.

Een GSje zie ik op zich ook wel zitten, kosten inderdaad geen drol en zo te horen zijn het makkelijke en zuinige fietsen waar toch veel plezier op te halen valt.

Een Guzzi V50 NATO heb ik ook naar zitten kijken, maar ik kan ze niet veel vinden voor minder dan 1200 euro, meestal 1500,-, en dan nog ver weg ook. Ook de topsnelheid van 110 km/u staat me wat tegen.

verbruikt niets... :X

Alle oud lesfietsen, wel Jappen, zijn topfietsen, waar je heel veel plezier mee kan beleven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan