Toon je pekelfiets

Mijn pekelfiets :Y :
Acid06.jpg
 
Mijn pekel en vliegjesfiets...
full

En als er tzt een andere komt wordt dit een pekel en oefenstuntfiets, elke keer dat ik dan op m'n snuffert ga wordt het dan ook meer een streetfighter 8-)
Tot die tijd is het vorzichtig rijden tijdens eventuele sneeuw.
Om hem in redelijke staat te houden was en poets ik 'm niet meer vanaf eind september (hooguit een keer het achterwiel vanwege onbalans door het smeer).
 
Is niet echt m'n pekelfiets,noem het meer een "slecht weer fiets" omdat ik voor de winter m'n vierwieler heb. :P
full

Gs 550 uit 1978.
Moet alleen eerst de koppakking vervangen voordat ik er langere afstanden mee durf te rijden...... B|
 
Dit is de mijne, al zit er nog geen pekel op :)

440577

Staat ook te koop, maar indien niet snel weg, dan zal er wel pekel op gaan zitten :]
 
Ondertussen is mijn GT550 ter ziele en heb ik een ander pekelfiets gekocht:

20060827frankrijk4.jpg


Heb er al bijna 30.000 probleemloze km's mee gereden :)
 
Links op de foto m'n brik die momenteel uit elkaar ligt,ga ik wat leuks van maken,rechts m'n allweatherbike,dus ook pekel,alleen sneeuw en ijzel is reden om de auto te pakken

full
 
topic even afstoffen met mijn nieuwe aanwinst en mijn eerste pekelfiets:

full


een Honda CB650Z uit 1981

vorige week opgehaald van ver, wilde niet starten en met veel achterstallig onderhoud,
maar daar was de prijs ook wel naar :)

(verse) olie erin, nieuwe bougies, hier en daar een reparatie aan het electrische deel en een flinke schoomaakbeurt van carburateurs o.a., liep het blok weer en na een grondige check/reparatie van de remmen, koppeling en en andere delen was geweest, rij ik deze winter iig lekker door op dit oudje *D
 
Ik zie bijna alleen maar blinkende machines :o


Hier de mijne toen ik hem kocht *O*
full



en nu zoals een pekelbrik eruit hoort te zien :+
full

full

full

full

 
topic even afstoffen met mijn nieuwe aanwinst en mijn eerste pekelfiets:

[afbeelding]

een Honda CB650Z uit 1981

vorige week opgehaald van ver, wilde niet starten en met veel achterstallig onderhoud,
maar daar was de prijs ook wel naar :)

(verse) olie erin, nieuwe bougies, hier en daar een reparatie aan het electrische deel en een flinke schoomaakbeurt van carburateurs o.a., liep het blok weer en na een grondige check/reparatie van de remmen, koppeling en en andere delen was geweest, rij ik deze winter iig lekker door op dit oudje *D

Eigenlijk best zonde zo'n mooie klassieker als pekelbike te gebruiken. '(
 
gpzres8.jpg


Deze voor eigenlijk het hele jaar door. Koste me 300 euro, ziet er inmiddels na wat restaureer werkzaamheden uit als op bovenstaande foto.
Bijna 70.000km op de teller, maakt een godsgruwelijke klereherrie (in en om het blok) en deed toch met enig olie verbruik ontspannen mij onlangs 3 weken lang elke dag op en neer van Den helder naar Rotterdam brengen.

Thans gemoderniseerd met staalomvlochten remleidingen voor een nutteloze harde remhendel (remt nog steeds beroerd). Volgende puntje is een 2e hands achtershock die wel werkt en er niet voor zorgt dat de achterkant in de bocht aan voelt alsof ik op het slappe koord rondrij. De voorkant mag trouwens ook wel een nieuw setje veren hebben, zelfs met 1.5 bar druk in de poten hoor ik nog regelmatig *KLOINK* als ik hard rem (als dat überhaupt lukt).
Kleppen stellen is met die ding ook een wekelijkse bezigheid, ben er daarom inmiddels ook maar mee gestopt, ik zie wel wanneer het blok de geest geeft.

Daar naast nog de motor voor op zondag een VFR uit '99.
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn pekel/rotweer-fiets.

full


Opgebouwd uit onderdelen die ik nog had liggen, frame is GS750 uit '77 net als het dashboard en het kontje, blok is GS1000 uit '78, voorvork, tank, wielen en remmen zijn van GSX1100's uit verschillende bouwjaren, duurste aan de fiets waren de balhoofdlagers, om de 1100 vork in een 750 frame te krijgen gebruik je FZR400RR lagers ala €45.
 
Terug
Bovenaan Onderaan