Traject-Controle A13 uitgebreid!!!?

Griffin

Die hard MF'er
2 jun 2003
816
0
Delft
Vanochtend viel mij op dat de bollen met camera's voor de beroemde A13 traject controle ook (lijken) hangen op het stuk A20 erna. Volgens mij op beide richtingen, ter hoogte van Rotterdam Centrum.

Kan iemand dit bevestigen?
 
Niks gezien. Maar ook al zouden ze er hangen...... je moet de cams gewoon niet activeren.

Of links van de linker witte passeren of precies over de stippellijn en gassen maar.
 
Niks gezien. Maar ook al zouden ze er hangen...... je moet de cams gewoon niet activeren.

Of links van de linker witte passeren of precies over de stippellijn en gassen maar.
Dat is nou al zovaak hier verteld.... en daardoor hebben ze de lussen ook verbreedt zodat je er niet meer ongemerkt langs kan met de motor :( dus dat geintje gaat niet meer op.
 
ja heb ik ook gezien gisteren 2 poorten , als je richting schiedam rijdt. :(
gelukkig smalle lussen zodat we er lekker tussendoor kunnen tuffen met de brommert. :]
Helaas reed ik in blik met 150 eronderdoor toen ik ze zag... ik denk dat ze nog niet aanstaan.
 
die is nog niet in werking. het is omdat dat stuk ook 80 km/u wordt, en om deze maatrekel kracht bij te zetten. deze trajectcontrole wordt, tot zover ik weet dit najaar actief.
 
Dat is nou al zovaak hier verteld.... en daardoor hebben ze de lussen ook verbreedt zodat je er niet meer ongemerkt langs kan met de motor :( dus dat geintje gaat niet meer op.
Die lussen lopen nu gewoon helemaal van links naar rechts B|
 
Hoorde gisteren ook wat over bollen op de A20, heb ze zelf nog niet gezien, maar zal er eens op gaan letten als ik daar weer in de buurt ben.
 
voor alle duidelijkheid , het gaat hier niet om de trajectcontrole op de A13 bij zestienhoven richting denhaag.

het gaat om de A20 richting schiedam.hoek van holland.

;)
 
Trajectcontrolesystemen 2005

A2 tussen Maarssen en Breukelen
Locatie: A2, Maarssen richting Breukelen, tussen hectometerpaal 55.0 en 51.5
Van : Utrecht
Naar : Amsterdam
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3504
Tijd ( bij 120 km/u ) : 105 sec
Wegbeheerder: Rijkswaterstaat directie Utrecht
Politiekorps: Korps Landelijke Politie Diensten
Leverancier :P eek Traffic

A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep
Locatie: A4, Hoofddorp richting Nieuw Vennep, tussen hectometerpaal 13.1 en 16.3
Van : Amsterdam
Naar : Den Haag
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3168
Tijd ( bij 120 km/u ) : 95 sec
Wegbeheerder: Rijkswaterstaat directie Noord-Holland
Politiekorps: Korps Landelijke Politie Diensten
Leverancier: Gatsometer en Vialis

A12 tussen De Meern en Woerden
Locatie: A12, van De Meern richting Woerden, van hectometerpaal 49.3 tot 46.2
Van : Utrecht
Naar : Gouda
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3030
Tijd ( bij 120 km/u ) : 91 sec
Wegbeheerder: Rijkswaterstaat directie Utrecht
Politiekorps: Korps Landelijke Politie Diensten
Leverancier: CSC Computer Sciences

A13 tussen Delft en Rotterdam
Locatie: A12, van Delft richting Rotterdam
Van : Delft
Naar : Rotterdam
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 1560
Tijd ( bij 120 km/u ) : 70 sec

A13 tussen Rotterdam en Delft
Locatie: A12, van Rotterdam richting Delft
Van : Rotterdam
Naar : Delft
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 1619
Tijd ( bij 120 km/u ) : 73 sec

Trajectcontrole op de N919, Veenhuizen
Locatie: N919 bij Veenhuizen, beide richtingen, tussen hectometerpaal 8.7 en 11.1
Wegnaam : Hoofdweg ( N919 )
Van : Veenhuizen
Naar : A28
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 2392
Tijd ( bij 80 km/u ) : 108 sec
Wegbeheerder: provincie Drenthe
Politiekorps: politie Drenthe
Leverancier: ARS Traffic & Transport Technology
De N919 is een lange, rechte weg die vaak als sluiproute wordt gebruikt. Uit gegevens van de provincie Drenthe blijkt dat op deze weg meer dan de helft van de automobilisten zich niet aan de snelheidslimiet houdt, terwijl uit analyse is gebleken dat snelheid een belangrijke rol speelt bij de ongevallen op de N919. Infrastructurele maatregelen om de snelheid eruit te halen, zijn op dit traject vrijwel niet mogelijk.

Trajectcontrole Zeelandbrug richting Goes
Locatie: Zeelandbrug richting Goes, tussen hectometerpaal 13.4 en 22.3
Van : Zierikzee
Naar : Goes
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 8482
Tijd ( bij 80 km/u ) : 382 sec
Wegbeheerder: provincie Zeeland
Politiekorps: politie Zeeland
Leverancier: Siemens
De Zeelandbrug is cruciaal voor de bereikbaarheid van Walcheren en Schouwen-Duiveland, waar een eventuele afsluiting i.v.m. een zwaar verkeersongeval verstrekkende gevolgen kan hebben. Om veiligheidsredenen is het wenselijk dat alle weggebruikers (zowel vrachtverkeer als snel verkeer) zich aan de maximumsnelheid van 80 km/uur houden. Met behulp van trajectcontrole kan op ieder moment van de dag worden toegezien op de naleving van die limiet.

Trajectcontrole Zeelandbrug richting Zierikzee
Locatie: Zeelandbrug richting Zierikzee, tussen hectometerpaal 13.4 en 22.3
Van : Goes
Naar : Zierikzee
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 8487
Tijd ( bij 80 km/u ) : 382 sec
Wegbeheerder: provincie Zeeland
Politiekorps: politie Zeeland
Leverancier: Siemens
De Zeelandbrug is cruciaal voor de bereikbaarheid van Walcheren en Schouwen-Duiveland, waar een eventuele afsluiting i.v.m. een zwaar verkeersongeval verstrekkende gevolgen kan hebben. Om veiligheidsredenen is het wenselijk dat alle weggebruikers (zowel vrachtverkeer als snel verkeer) zich aan de maximumsnelheid van 80 km/uur houden. Met behulp van trajectcontrole kan op ieder moment van de dag worden toegezien op de naleving van die limiet.

Trajectcontrole in Flevoland - verplaatsbaar
Locaties: Dronterringweg, Marknesserweg, Spijkweg (toegangsweg Six Flags), Markerwaarddijk (dijk Enkhuizen-Lelystad)
Snelheidslimiet: op de Markerwaarddijk geldt een maximumsnelheid van 100 km/uur; op de andere trajecten bedraagt de limiet 80 km/uur.
Wegbeheerder: provincie Flevoland
Politiekorps: politie Flevoland
Leverancier: Reinka Camera Systemen
De meeste trajecten zijn gekozen uit de top 25 van gevaarlijke wegvakken in Flevoland. Het zijn lange, rechte polderwegen waarop relatief veel (eenzijdige) letselongevallen gebeuren, die door te hoge snelheid vaak ernstig aflopen. De Markerwaarddijk (dijk Enhuizen-Lelystad) is een belangrijke verkeersader, waar een eventuele afsluiting i.v.m. een zwaar verkeersongeval verstrekkende gevolgen kan hebben.
 
die is nog niet in werking. het is omdat dat stuk ook 80 km/u wordt, en om deze maatrekel kracht bij te zetten. deze trajectcontrole wordt, tot zover ik weet dit najaar actief.


80km/u??

Alle jez*s, dat is echt traag... En steeds beweren dat het verkeersveiligheid of het milieu gaat.. Yeah right.. 't Zijn allemaal excuses van de Regering, meer niet.
Ofwel : vlak voor de traject controle : pompje opzoeken kenteken afdekken, ombuigen ofzo, knallen.. vlak na de traject controle, pompje zoeken (ofzo), kenteken goed buigen e.d.

Wel opletten dat er niet een juut in de buurt die je over de schouder heen mee kijkt (doen ze nu toch al)...

Wat willen ze trouwens met al die traject controles bereiken, behalve een totalitair-control staatje?
Straks ook nog gegevens via het internet opgeslagen (hetgeen heel makkelijk te omzeilen is, schijnt...) in het kader van anti-terrorisme en kinderporno.. Dat in ruil voor privacy..
M'n privacy (wat er nog van resteerd) is heel wat heiliger dat de bestrijding van terrorisme en/of kinderporno.
En waar houd dat "internet/chat/mail/info" gegevens controle op? Als je straks tegen een bepaald politiek standpunt bent, of tegen de dan heersende politiek bent in het algemeen, of een pest hebt aan politie ofzo word je dan ook op gepakt?
Begin een beetje 't idee te krijgen dan ze George Orwell "1984" in het echt willen na spelen met al die controles..

Maar goed, dat ben ik weer..
De regering in Nederland SUCKS.. Maar in je eentje haalt men weinig er tegen uit...
En dom van die mensen die op één en de zelfde partij stemmen "omdat ze altijd die partij hebben gestemt", zonder er bij na te denken.. Dat soort mensen zijn echt als een stel blinde kippen.. Daar beledig ik serieus de kippen mee!
Naief, die mensen...

Maar dat is mijn mening...
In 't agemeen heb ik het niet op beperkingen en mensen die dergelijke beperkingen (wetjes, regels) goed lopen te praten, bij anderen indoctrineren, c.q. onvrijwillig opleggen..


"Most do not want to listen to our "inner voice" (conscience, intuïtion) ... It stands in the way for the (well payed) careers, so most are trained to ignore the "inner-truths"...."

Groetjes..
 
Ofwel : vlak voor de traject controle : pompje opzoeken kenteken afdekken, ombuigen ofzo, knallen.. vlak na de traject controle, pompje zoeken (ofzo), kenteken goed buigen e.d.

Ehhh, dat schiet lekker op,..ben je 6x zoveel tijd kwijt,..over de risico's om gepakt te worden maar te zwijgen :z

M'n privacy (wat er nog van resteerd) is heel wat heiliger dat de bestrijding van terrorisme en/of kinderporno.

Grappig bij precies andersom; Het welzijn van kinderen gaat mij boven het privacybeleid,..heb trouwens niets te verbergen :N
Wat terrorisme betreft; You do the math :W
En dom van die mensen die op één en de zelfde partij stemmen "omdat ze altijd die partij hebben gestemt", zonder er bij na te denken.. Dat soort mensen zijn echt als een stel blinde kippen.. Daar beledig ik serieus de kippen mee!
Naief, die mensen...

Alleen op dat punt ben ik met je eens ;)





})
 
Laatst bewerkt:
80km/u??

Alle jez*s, dat is echt traag... En steeds beweren dat het verkeersveiligheid of het milieu gaat.. Yeah right.. 't Zijn allemaal excuses van de Regering, meer niet.
Ofwel : vlak voor de traject controle : pompje opzoeken kenteken afdekken, ombuigen ofzo, knallen.. vlak na de traject controle, pompje zoeken (ofzo), kenteken goed buigen e.d.

.....

Maar dat is mijn mening...
In 't agemeen heb ik het niet op beperkingen en mensen die dergelijke beperkingen (wetjes, regels) goed lopen te praten, bij anderen indoctrineren, c.q. onvrijwillig opleggen..


"Most do not want to listen to our "inner voice" (conscience, intuïtion) ... It stands in the way for the (well payed) careers, so most are trained to ignore the "inner-truths"...."

Groetjes..

Nou, nou, nou, wat een woede. Ontspan is een beetje. 8-)

Er zijn nog genoeg wegen waar je wel gas kan geven (al worden het er wel steeds minder) :]
 
Ik vraag me nog steeds af of die trajectcontrole nu de reden is dat ik S'middags vaak op de A13, Delft richting Rotterdam, in de File sta?
:Y paniekerig remmen, terwijl dat als men ff nadenkt, ze gewoon het voetje van het gas kunnen liften en pas ter hoogte van de eerste meting de snelheid in de gaten moeten houden. Maar de meeste snappen niet hoe het werkt dus zodra ze de matrixborden met 80 stampen ze op de rem (ook op de linkerbaan). Het zou verboden moeten worden....
 
... vervolgens wordt er gedaan wat verboden is:

golfjes, BMW's en zweedse tanks stormen naar de rechterbaan om zo met een grote boog de links rijdende 80-ers rechts in te halen om deze vervolgens weer te snijden als ze merken dat ook daar 80 gereden wordt en ze dus weer terug naar links willen. vervolgens wordt er nog harder geremd :(
 
kijkt er niemand naar het nieuws ?

vanaf 1 november wordt de traject controle uitgebreid op de A20 vanen naar hoek van holland ter hoogte van de A13
ook zal de maximum snelheid die verderop op de A13 geld van 120 naar 100 km/u gaan
en dat laatste is opzich een logisch besluit
vanaf 80 gaat men naar 120 om verder op bij rijswijk weer naar 100 terug te moeten
nu zal je minder snelheids verschil krijgen
 
ook zal de maximum snelheid die verderop op de A13 geld van 120 naar 100 km/u gaan
en dat laatste is opzich een logisch besluit
vanaf 80 gaat men naar 120 om verder op bij rijswijk weer naar 100 terug te moeten
nu zal je minder snelheids verschil krijgen

Tja, ergens komt de kreet "Nooit gehoord van: 'gas geven'" bij me op
en ik kan niet geloven dat er een hollander is die zonder kwijl op z'n kin
"Einde snelheidsbeperking" voorbijrijd zonder te accelereren
:+
 
:Y paniekerig remmen, terwijl dat als men ff nadenkt, ze gewoon het voetje van het gas kunnen liften en pas ter hoogte van de eerste meting de snelheid in de gaten moeten houden. Maar de meeste snappen niet hoe het werkt dus zodra ze de matrixborden met 80 stampen ze op de rem (ook op de linkerbaan). Het zou verboden moeten worden....
Yep, ik zie het elke dag weer opnieuw! :(
Ook de Zweedse tanks, de golfjes en de BMW's......... :r


Overigens zijn grote snelheidsverschillen tussen individuele voertuigen onderling vlgs mij de grootste aanleiding tot files.
Te hard aankomen, ontdekken dat die $@@# voor je niet opsodemietert en dan vol in de ankers, en degene die daar achter komt en degene daarachter etc. etc.
Zo is in no time een prop gevormd, die uitmondt in een file.
 
al die passieve figuren tegen de muur dus!!!

Het verbaasd me niets dat volgend jaar de maximum snelheid hier in nederland 80 km/uur wordt. Kan J.P. zijn moeder ook met de rolstoel over de snelweg. Een stuk makkelijker natuurlijk dan al die secundaire wegen te moeten nemen he :}
 
:Y paniekerig remmen, terwijl dat als men ff nadenkt, ze gewoon het voetje van het gas kunnen liften en pas ter hoogte van de eerste meting de snelheid in de gaten moeten houden. Maar de meeste snappen niet hoe het werkt dus zodra ze de matrixborden met 80 stampen ze op de rem (ook op de linkerbaan). Het zou verboden moeten worden....
I agree, nu je het zegt,.ik zie altijd, als ik bijna bij het 80 stuk ben,..altijd een hele hoop remlichten oplichten,...ook 's avonds,...als er geen file is.
Iedereen ramt m vol in de blokken daar,..waar andere weer van schrikken, etc
 
trajectcontrole; okal ga je tijdig van het gas af, je raakt ongewild verzeilt in een kluwe van panisch op hun teller kijkende automobilisten :r
 
dat milieugeklets komt mij ondertussen de nek uit.
De Zeelandbrug is tenminste een goede oplossing.
Maar de A-13.
(terwijl 80 km/h echt niet traag is, probeer het maar eens zo snel te lopen }) )
 
al die passieve figuren tegen de muur dus!!!

Politici zijn alles behalve passief
ze werken actief aan het verkloten van het land en het vullen van eigen portomonee

(terwijl 80 km/h echt niet traag is, probeer het maar eens zo snel te lopen }) )


Lopen?!?!?! Daar heb ik geen motor voor gekocht!
en voor €1,50 de liter zouden we wel 's wat meer lusten ipv lasten mogen krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan