Trajectcontrole (A10 / algemeen)

Pie72

Rookie
1 mei 2007
25
0
Ik rij sinds een aantal maanden woon/werk over de ring bij Amsterdam, max snelheid 80. Nou zie ik regelmatig motorrijders links langs de sensoren duiken daar waar volgens mij de trajectcontrole camera's hangen. Is dit daadwerkelijk een methode om de trajectcontrole te ontwijken of doen we maar iets?

Wie weet meer?
 
ja

werkt als volgt.
Sensor in weg registreert voertuig. Lampie doet flitsflits met tijdregistratie.
Einde traject hetzelfde, met als gevolg, tijd1 + tijd2 / 2 -> aantal km / gemiddelde tijd.

Zorg je ervoor dat je 1 van die lussen mist, dan wordt de flitsflits niet getriggered, en kan de gemiddelde snelheid niet berekend worden.

1 Tip: rijd er langs, maar ga nou niet 120 rijden, lukt je waarschijnlijk toch niet wegens drukte, maar stel dat je hem niet mistte.... :X
 
da's nog eens interessante informatie :}

ik zou ook nog wel willen weten of de snelheidsmetingen nog lopen als de matrixbordjes op 50 of 70 staan, dus als er file staat of gaat ontstaan. Of doet ie het alleen als er 80 staat :?
 
ja

werkt als volgt.
Sensor in weg registreert voertuig. Lampie doet flitsflits met tijdregistratie.
Einde traject hetzelfde, met als gevolg, tijd1 + tijd2 / 2 -> aantal km / gemiddelde tijd.

Zorg je ervoor dat je 1 van die lussen mist, dan wordt de flitsflits niet getriggered, en kan de gemiddelde snelheid niet berekend worden.

1 Tip: rijd er langs, maar ga nou niet 120 rijden, lukt je waarschijnlijk toch niet wegens drukte, maar stel dat je hem niet mistte.... :X

Geweldige formule voor snelheidsberekening heb jij zeg! :+

Verder ben je kennelijk erg zeker van je zaak gelet op je "disclaimer" (zie tip)
 
ja

werkt als volgt.
Sensor in weg registreert voertuig. Lampie doet flitsflits met tijdregistratie.
Einde traject hetzelfde, met als gevolg, tijd1 + tijd2 / 2 -> aantal km / gemiddelde tijd.