Trajectcontrole (A10 / algemeen)

Pie72

Rookie
1 mei 2007
25
0
Ik rij sinds een aantal maanden woon/werk over de ring bij Amsterdam, max snelheid 80. Nou zie ik regelmatig motorrijders links langs de sensoren duiken daar waar volgens mij de trajectcontrole camera's hangen. Is dit daadwerkelijk een methode om de trajectcontrole te ontwijken of doen we maar iets?

Wie weet meer?
 
ja

werkt als volgt.
Sensor in weg registreert voertuig. Lampie doet flitsflits met tijdregistratie.
Einde traject hetzelfde, met als gevolg, tijd1 + tijd2 / 2 -> aantal km / gemiddelde tijd.

Zorg je ervoor dat je 1 van die lussen mist, dan wordt de flitsflits niet getriggered, en kan de gemiddelde snelheid niet berekend worden.

1 Tip: rijd er langs, maar ga nou niet 120 rijden, lukt je waarschijnlijk toch niet wegens drukte, maar stel dat je hem niet mistte.... :X
 
da's nog eens interessante informatie :}

ik zou ook nog wel willen weten of de snelheidsmetingen nog lopen als de matrixbordjes op 50 of 70 staan, dus als er file staat of gaat ontstaan. Of doet ie het alleen als er 80 staat :?
 
ja

werkt als volgt.
Sensor in weg registreert voertuig. Lampie doet flitsflits met tijdregistratie.
Einde traject hetzelfde, met als gevolg, tijd1 + tijd2 / 2 -> aantal km / gemiddelde tijd.

Zorg je ervoor dat je 1 van die lussen mist, dan wordt de flitsflits niet getriggered, en kan de gemiddelde snelheid niet berekend worden.

1 Tip: rijd er langs, maar ga nou niet 120 rijden, lukt je waarschijnlijk toch niet wegens drukte, maar stel dat je hem niet mistte.... :X

Geweldige formule voor snelheidsberekening heb jij zeg! :+

Verder ben je kennelijk erg zeker van je zaak gelet op je "disclaimer" (zie tip)
 
ja

werkt als volgt.
Sensor in weg registreert voertuig. Lampie doet flitsflits met tijdregistratie.
Einde traject hetzelfde, met als gevolg, tijd1 + tijd2 / 2 -> aantal km / gemiddelde tijd.

Zorg je ervoor dat je 1 van die lussen mist, dan wordt de flitsflits niet getriggered, en kan de gemiddelde snelheid niet berekend worden.

1 Tip: rijd er langs, maar ga nou niet 120 rijden, lukt je waarschijnlijk toch niet wegens drukte, maar stel dat je hem niet mistte.... :X


volgens mij heb je op de A10 meerder metingen,moet je dus bij elke afslag tussen de lussen door :?

gewoon 80 rijden hoe vervelend het ook is,het is maar een stukkie
 
volgens mij heb je op de A10 meerder metingen,moet je dus bij elke afslag tussen de lussen door :?

gewoon 80 rijden hoe vervelend het ook is,het is maar een stukkie


full
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heb je op de A10 meerder metingen,moet je dus bij elke afslag tussen de lussen door :?

gewoon 80 rijden hoe vervelend het ook is,het is maar een stukkie

Neem de ring de andere kant op, door de Zeeburgertunnel. Alleen bij de afrit 'Volendam' even afremmen en verder is het gaaaaasssssss!
 
Neem de ring de andere kant op, door de Zeeburgertunnel. Alleen bij de afrit 'Volendam' even afremmen en verder is het gaaaaasssssss!
Er staan daar wel meer palen, en of het al met al sneller is dan 80 over de Ring West betwijfel ik.
 
Er staan daar wel meer palen, en of het al met al sneller is dan 80 over de Ring West betwijfel ik.

Als ik het matrixbord bij knooppunt Amstel mag geloven dan is het, bij geen files, via de ring West 12 minuten en via de ring Oost 11 minuten tot knooppunt Coenplein. Ik verwacht dan dat het andersom niet anders zal zijn. Maar geen trajectcontrole op de ring Oost -> gasssssss -> minder dan 9 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het matrixbord bij knooppunt Amstel mag geloven dan is het, bij geen files, via de ring West 12 minuten en via de ring Oost 11 minuten tot knooppunt Coenplein. Ik verwacht dan dat het andersom niet anders zal zijn. Maar geen trajectcontrole op de ring Oost -> gasssssss -> minder dan 9 minuten.

Wat betekend die pijl die standaard aan de onderkant staat? Waar je nu bent ofzo? :+

Vraag het me elke keer weer af
 
Als ik het matrixbord bij knooppunt Amstel mag geloven dan is het, bij geen files, via de ring West 12 minuten en via de ring Oost 11 minuten tot knooppunt Coenplein. Ik verwacht dan dat het andersom niet anders zal zijn. Maar geen trajectcontrole op de ring Oost -> gasssssss -> minder dan 9 minuten.

Daar staat toch "Mijd Eindhoven" op :?
 
Als ik het matrixbord bij knooppunt Amstel mag geloven dan is het, bij geen files, via de ring West 12 minuten en via de ring Oost 11 minuten tot knooppunt Coenplein. Ik verwacht dan dat het andersom niet anders zal zijn. Maar geen trajectcontrole op de ring Oost -> gasssssss -> minder dan 9 minuten.
Vanaf daar zal het idd sneller zijn. Het ging mij om het stuk waar de echte traject-controle is: vanaf A4 tot vlak voor Coentunnel. Dat haal je niet via de Oost-kant.

En waarom er "Mijd Eindhoven" op staat snap ik ook niet: geen enkele Amsterdammer die daaraan herinnerd hoeft te worden :+
 
Vanaf daar zal het idd sneller zijn. Het ging mij om het stuk waar de echte traject-controle is: vanaf A4 tot vlak voor Coentunnel. Dat haal je niet via de Oost-kant.

En waarom er "Mijd Eindhoven" op staat snap ik ook niet: geen enkele Amsterdammer die daaraan herinnerd hoeft te worden :+

Ik moet toevallig dit weekend rchting het zuiden -O-
 
ik rijd altijd keurig 90 op de ring west.
ondanks dat ik geen moer geloof van die trajectcontrole.
ik ken trouwens helemaal niemand die er ooit een boete heeft opgelopen
naar zaandam is 8 kilometer omrijden via ring oost.
die 80 kilometer valt best mee te leven, als dat niet zo was zouden die auto's sneller bij de tunnel zijn en eerder een langere file maken.
 
ik rijd altijd keurig 90 op de ring west.
ondanks dat ik geen moer geloof van die trajectcontrole.
ik ken trouwens helemaal niemand die er ooit een boete heeft opgelopen
naar zaandam is 8 kilometer omrijden via ring oost.
die 80 kilometer valt best mee te leven, als dat niet zo was zouden die auto's sneller bij de tunnel zijn en eerder een langere file maken.


ik heb toch een paar zeer overtuigende bonnetjes gehad in 't verleden.. -O-
maar misschien heb je mazzel en is bv. je kenteken niet goed te lezen onder die hoek
weet wel dat ie verdomd strak afgesteld staat, je kan niet ff 86 rijden, want dan heb je 'm al met aftrek en correctie voor 3 km/u te veel.. :(
 
M'n ZXR heeft zijn originele kentekenplaatverlichting nog, waarvan iedereen zegt dat 'ie lelijk is. Klopt ook wel, maar laat 'ie nu net m'n nummerbord verbergen, van bovenaf gezien :)

Als ik op de Harley ben is het wat lastiger, die heeft dat niet. Meestal probeer ik dan even het record "zonder handen aan het stuur" rijden te verbeteren om de tijd te doden ( gas kan vastgezet worden). Meestal lukt dat wel, het hele traject.
 
ik rijd altijd keurig 90 op de ring west.
ondanks dat ik geen moer geloof van die trajectcontrole.
ik ken trouwens helemaal niemand die er ooit een boete heeft opgelopen
Van mijn instructeur mocht ik ook echt niet harder dan 80 ivm de boetes, terwijl ik elders juist 10km/u te hard moest rijden. Blijkbaar werd elke les een bon een beetje te gortig.
 
Waarschijnlijk werkte dat de eerste tijd wel, toen lagen de lussen alleen op de rijbaan. Helaas is justitie niet zo dom als wij allemaal denken. Een tijdje geleden zijn volgens mij alle trajectcontroles aangepast zodat er geen gaten meer tussen de lussen zitten.

Hoe je het ook wendt of keert, ik neem de gok echt niet... Heb mn geld hard genoeg nodig, en mocht ik het toevallig zo bont maken dat ik mn rijbewijs moet inleveren krijg ik toch wel een zeer ernstig gesprekje met mn werkgever ben ik bang. Met het koekblik gaat in een trajectcontrole gewoon de begrenzer erop (Renault!) en met de motor gaat het gas er af. Dan maar iets later op de plaats van bestemming!
 
....Helaas is justitie niet zo dom als wij allemaal denken. Een tijdje geleden zijn volgens mij alle trajectcontroles aangepast zodat er geen gaten meer tussen de lussen zitten.

....!


Jawel, er zijn nog gewoon gaten te vinden in het deel van de TC. Mocht dit niet zo zijn dan zou ik gierend veel boetes op de mat moeten vinden...en die vind ik niet.
Tuurlijk zal SPee er alles aan doen om ook 'ons' te grazen te nemen.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan