Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand ervaring met Metzeler Enduro 3 onder de Transalp:

Enduro_3_Sahara_173X236.jpg


Ik heb nu een Tourance achter. Prima band voor op de weg, ook in natte omstandigheden. Maar ga er niet mee naast de weg rijden, glibbert alle kanten op.

Enduro 3 lijkt mij het beste compromis, toch nog enige grip in het onverhard zonder consessies te doen aan grip op de weg. Volgens de Transalp Freunde "de beste regenband die er voor geld te koop is".

http://www.transalp.de/technik/reifen/metzeler/enduro3.php
 
Er lag een Metzeler enduro achterband onder mijn transalp toen ik hem kocht. Die heb ik in nattigheid toch wel een paar keer voelen glijden achter. Ik weet niet of het deze band was, maar ik ben uiteindelijk gewoon overgestapt op BT45s.

In echte modder loop je met zo'n enduro band ook vast, dan werken alleen noppen. En op de weg rijdt het naadje.
 
Er lag een Metzeler enduro achterband onder mijn transalp toen ik hem kocht. Die heb ik in nattigheid toch wel een paar keer voelen glijden achter. Ik weet niet of het deze band was, maar ik ben uiteindelijk gewoon overgestapt op BT45s.

In echte modder loop je met zo'n enduro band ook vast, dan werken alleen noppen. En op de weg rijdt het naadje.

Klopt. Daarom ook de keuze voor een compromis-band. De Enduro 3 lijkt mij het beste compromis. Zal ongetwijfeld beter door het zand gaan dan een Tourance.
 
Klopt. Daarom ook de keuze voor een compromis-band. De Enduro 3 lijkt mij het beste compromis. Zal ongetwijfeld beter door het zand gaan dan een Tourance.

Wat ik had was zo'n compromis. En vergeet het maar met door het zand gaan, daarvoor heb je echte crossbanden nodig. Ook dit profiel zit snel vol.
 
Een kennis had nog een kofferset liggen. Na wat knutselen is dit het resultaat:

3058451635_9df63963c2.jpg


De motor kan het hebben qua looks en nog handig ook :Y
 
Ja hoor, :Y

Ook ik ben inmiddels de gelukkige bezitter van een "Alp". Het is uiteindelijk een XL650V geworden in de kleur rood uit het jaar 2000 met verhoogde ruit en middenbok. Hieronder alvast een fotootje. Als ik de motor volgende week heb opgehaald zal ik er nog wel een mooiere foto van maken.


Wel zoek ik nu nog een originele topkoffer van Honda. Op de Transalp is al een bodemplaat gemonteerd waar de koffer zo op zou moeten passen. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Erik
full
 
Welkom hier :)



Als die bodemplaat eral op zit heeft er wel een koffer opgezeten, zal wel niet meer te achterhalen zijn waar die is.
Anders een andere koffer met bevestiging op de kop zien te tikken
 
Hoi

Eerste motor gekocht: nieuwe Transalprijder

Na een seizoen proefrijden op leen- en huurmotoren gisteren een proefrit gemaakt op een Transalp 650. Had er al snel een goed gevoel over: lekker wendbaar, genoeg power en prima zithouding. Past uitstekend bij mijn lengte en gewicht en de beslissing was dus snel genomen. Kopen dat ding!

Onderhandelingen (bij dealer) leverden geen problemen op. Motor is technisch perfect en hij ziet er voor z'n leeftijd (2002 en 18.000km) prima uit. Er zit handvatverwarming op, een 12v aansluiting, middenbok, valbeugels en een verhoogd scherm. Ik heb nog geen stalling dus afgesproken om 'm begin maart op te halen. Dat worden lange weken.

groet,

GJ
full
 
Wat ik had was zo'n compromis. En vergeet het maar met door het zand gaan, daarvoor heb je echte crossbanden nodig. Ook dit profiel zit snel vol.

Probeer dan een set Heidenkau K60

Dat is de beste compromie band , je kan er goed mee naast de weg alleen diep rul zand en echt vette klei, maar op een zandweg kan je doen wat je wilt
en op de weg doen ze het ook goed je moet wel even wennen , bij hele snelle richting wisselingen voel je de band iets wringen. maar in de regen& sneeuw heb je niet dat zweef gevoel van BT47/49
 
hallo

ook ik heb een transalp en wel een nieuwe xl700 v abs
Een heerlijke motor, super wendbaar, prima rijeigenschappen.
Ook op de snelweg is het prima rijden, nee hij rijd geen 200
maar lekker belangrijk ik vind 150 al hard zat.
Kortom ik ben super tevreden.

Binnenkort een aantal foto's
:)
groeten Evert uit zoetermeer
 
Laatst bewerkt:
Mijn 1.83 zit ook prima achter de hoge ruit. Probeer het wel even want er zijn mensen die door hun lengte ongeloooooofelijke turbulentie en ruis krijgen met een hoge voorruit. Heb ik gelukkig totaal geen last van.
Mijn hoge ruit zat er al op maar bij Honda dealers is deze nog gewoon te krijgen.
Suc-6
 
Is de hoge ruit op een Transalp uit 1997 nou hoger dan die op mijn Transalp uit 2002? Als ik de foto's zie dan lijkt het wel. Het uit de wind zitten valt mij nl. enigzins tegen. Nog flink wat turbulentie en ik ben maar 1.77m

@marruc: Wat ben je van plan met je website www.hondatransalp.nl?
Wel aardig trouwens, die supergrote foto's. *D

Groet,

GJ
 
Is de hoge ruit op een Transalp uit 1997 nou hoger dan die op mijn Transalp uit 2002? Als ik de foto's zie dan lijkt het wel. Het uit de wind zitten valt mij nl. enigzins tegen. Nog flink wat turbulentie en ik ben maar 1.77m

@marruc: Wat ben je van plan met je website www.hondatransalp.nl?
Wel aardig trouwens, die supergrote foto's. *D

Groet,

GJ


Ow buiten dattik het leuk vind om een keer een website in elkaar te frutten kan ik daar meteen mn motortoestanden mooi bijhouden. Denk dat ik er fotos e.d. opzet.

De hoogte van je ruit verschilt enorm per merk. Ik zag laatst een verhoogde ruit met een soort extra 'spoiler' erop die apart af was te stellen.
zoiets:



Als ik het me goed herinner kwam die bij MRA vandaan

Gr. Marc
 
Laatst bewerkt:
ik vind et mooi, hij krijgt zo echt een beetje meer dat dakar uiterlijk.


ALLEEN DIE PRIJS!!! 640€
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan