Ik ben nu met dezelfde modificatie bezig en heb het net zo gedaan als op deze foto. De witte stekker word toch nog gewoon gebruikt en niet doorverbonden,toch...? Ik weet het, ik ben echt geen elektriker..
Mijn handschoenen pakken 27 watt, maar ik weet niet of dat per stuk is. Dus mogelijk 54 watt. Dat is aardig wat op een opbrengst van 350 watt.... Dus niet zo gek, dat het laadsysteem het net niet aankon.
Die 54 Watt van je handschoenen zijn evenveel als je grootlicht lampje .
Dit mag dus geen probleem opleveren.
Controleer ook even of alle verbindingen bij de accu goed schoon zijn.
PS waar heb je de voeding voor je handschoenverwarming vanaf gehaald ?
Rechtstreeks van de accu ? Zo ja , welke draad dikte ?
Is er iemand die ervaring heeft met een gear indicator op de gen2?
In het RSV topic zie ik wel de kleurcodes maar ook dat deze voor de gen1 is.
Is dit bij de gen2 anders? tips en (aankoop) adviezen zijn welkom.
leuk filmpje ook, maar wat een achtelijke kuipruit
zo zie je maar, je kan in NL alles tot de 3de vol fun doen
leuk filmpje ook, maar wat een achtelijke kuipruit
zo zie je maar, je kan in NL alles tot de 3de vol fun doen
Ik heb vanmiddag mijn bedrading eens bekeken...er lopen twee draden van de SR naar de accu via twee 30amp zekeringen. Het zijn redelijk dikke draden. Ik zie geen enkele reden om hiermee aan de slag te gaan. De stekkers zijn niet verweerd enz. Zitten lekker in de vaseline.Dat is de stekker die vanaf de dynamo naar de spanningsregelaar gaat, en dan heb je nog een stekker die vanaf je spanningsregelaar naar je accu (via een zekering) gaat.
Vaak is bij die de stekker niet zo'n heel groot probleem, maar wel de bedrading zelf ..
Daarom leggen de meeste een nieuw stukje kabelboom aan.
Let op als je dat doet, moet je 1 zekering gebruiken en de oude buiten het laadcircuit houden. Anders heb je ipv 30 een 60amp zekering ...
Zo zie je maar weer ieder zijn ding..
Ik heb vanmiddag mijn bedrading eens bekeken...er lopen twee draden van de SR naar de accu via twee 30amp zekeringen. Het zijn redelijk dikke draden. Ik zie geen enkele reden om hiermee aan de slag te gaan. De stekkers zijn niet verweerd enz. Zitten lekker in de vaseline.
Waarom verdenken jullie die kabels van allerlei laad problemen??
Is er iemand die ervaring heeft met een gear indicator op de gen2?
In het RSV topic zie ik wel de kleurcodes maar ook dat deze voor de gen1 is.
Is dit bij de gen2 anders? tips en (aankoop) adviezen zijn welkom.
Ik heb de Gipro op mijn R6 racer gemonteerd. Zit een duidelijke handleiding bij en de was geen probleem om te monteren. Beetje gezond boerenlullen verstand is genoeg.Dat vroeg ik me ook af. Altijd gemakkelijk een versnellingsindicator vind ik. Dus niemand hier heeft dit zelf ooit geinstalleerd? Opzich zal het ook geen wereldklus zijn, maar als iemand tips heeft inderdaad is dat altijd hendig.
Oja, natuurlijk. Er gaan wel twee spanningsdraden naar acteren vanaf de SR. Rood/wit. Naar accu is rood/wit en rood/zwart.Daar zit vaak inwendige weerstand op.
Als je gewoon goede laadspanning hebt, dan hoef je er niks aan te doen.
Maar mij scheelde het een 0.5v laadstroom door het te vervangen.
Terwijl alle originele draden en de stekkerverbindingen er als nieuw uit zagen.
Origineel zijn de draden aan de dunne kant.
En van die 2, 30 amp zekeringen is er maar 1 van de laadspanning
Die andere is voeding naar het contactslot ...
Mijn motor heb ik voor onderhoud weggebracht. Daarbij heb ik een gipro gearindicator bijgeleverd die de monteur voor mij gaat installeren. Ben zelf niet goed met electronica. Maar de gipro is wel de meest verkochte volgens mij. Moet je wel even kijken dat je het juiste model neemt.
Volgens mij zie je hier de gipro gearindicator
Ik zal ook naar die gipro te kijken maar omdat er geen stekker op de tuono zit moet je de kleurcodes weten. Het zou makkelijk moeten zijn maar ik lees verschillende verhalen.
Ik zat ook te kijken op Aliexpress, daar heb je ze al voor €10 dus overweeg die om eens mee te testen.
Andere vraag over de bruine stekker.
Ik heb deze er dus nog opzitten en ervaar geen problemen. De dynamo is in 2012 vervangen bij roke en het systeem levert netjes 14,4v zowel op display als op multimeter.
Is het dan een must om dit toch aan te passen?
Zal er eens goed naar kijken, varieerd nogal. Maar heb vanaf het begin al niet veel vertrouwen in deze accu gehad. Spanning zakte te snel naar mijn mening. Na twee weken is de motor niet of nauwelijks meer te starten. Maar weet ook niet of dat normaal isDan is de accu defect. Wat meet je aan spanning op de accu in rust?
Hij mag eigenlijk niet zakken onder de 9V (is echt de absolute grens) tijdens het starten.
Zal er eens goed naar kijken, varieerd nogal. Maar heb vanaf het begin al niet veel vertrouwen in deze accu gehad. Spanning zakte te snel naar mijn mening. Na twee weken is de motor niet of nauwelijks meer te starten. Maar weet ook niet of dat normaal is
Zal er eens goed naar kijken, varieerd nogal. Maar heb vanaf het begin al niet veel vertrouwen in deze accu gehad. Spanning zakte te snel naar mijn mening. Na twee weken is de motor niet of nauwelijks meer te starten. Maar weet ook niet of dat normaal is