Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Rick
Er zal toch wel iets van de history bekend zijn ?
Zoals vorige eigenaar.
Het is moeilijk te beoordelen op een foto of een machine goed of slecht is , maar deze is verre van origineel. Wazig onderhoud zoals ik uit je verhaal begrijp.
Kijk eerst eens verder , kan je altijd nog besluiten om deze te kopen

PS de km stand van deze gen1 appies willen wel eens naar 0 gaan bij accu problemen.
Dus kijk goed naar de staat van de motor of het overeenkomt.
Volgens mij was dat juist bij de GEN2 ?
Bij mij OER nooit problemen gehad, wel met de accu, maar niet met resetten km-stand. Ook niet na vervangen accu :+
 
Mooi, zo zie je maar, geduld is een schone zaak en hoe groter het verlangen hoe n.tter het po.sje. :Y
Kun je hem komende vrijdag ff inrijden, weettie meteen hoe baasje hupt ;)

Nou afgelopen weekeinde heeft hij kunnen huppen. Jan de T vertelde al maak maar genoeg copieen van je roze papiertje. Hij heeft wel gelijk.
Het stuurt als een brommer, gaat er van door als een MGP fiets en iedereen kijkt je na i.v.m. het geluid.
Kortom, GEWELDIGE fiets

Nu oma der fiets nog, is die ook weer blij
 
Gisteren kwam ik nog een NL Tuono tegen bij de Moezel. Op de K25 richting Klotten. Iemand van hier misschien? Maatje met een Kawa.

Nice sound trouwens die Gen2!

full
 
He kerel vertel eens iets over je ervaringen met deze brute machine! Wat was je vorige motor en wat waren je overwegingen om deze tuono1100 aan te schaffen.

Tja , heb 2 RSV's ''versleten'' en toen een TV4 1000 gekocht in 2012
Was na 35000 km weer eens aan wat nieuws toe en dussssssssssss
Een 1100 was het logische gevolg. :9~
What a MACHINE ,niet meer normaal, slecht voor je rijbewijs en gezondheid als je je rechterhand niet een beetje onder controle hebt.
Tot in zun 4 met het het voorwiel van de grond.
Topsnelheid is niet zo dramatisch, bij 263 begint ie al te sputteren :Z ;)
verder niks bijzonders ;)
 
Maar dat je nou de eerste voor jezelf opeist, die had ik toch aan Mams gegund })

Was ook aan Aad doorgegeven Jos. Ik had gezegd om hem klaar te maken voor Mieke. Echter het is een vrouw en die komen overal achter. Toen heeft zij Aad gebeld en ervoor gezorgd dat de eerste voor mij is. Ze heeft er nu al spijt van. :Y :Y
 
Tja , heb 2 RSV's ''versleten'' en toen een TV4 1000 gekocht in 2012
Was na 35000 km weer eens aan wat nieuws toe en dussssssssssss
Een 1100 was het logische gevolg. :9~
What a MACHINE ,niet meer normaal, slecht voor je rijbewijs en gezondheid als je je rechterhand niet een beetje onder controle hebt.
Tot in zun 4 met het het voorwiel van de grond.
Topsnelheid is niet zo dramatisch, bij 263 begint ie al te sputteren :Z ;)
verder niks bijzonders ;)

Jos, ik heb een proefrit gemaakt op een 1000 van 2014. Toen vond ik al dat de Tuono erg snel was. Echter ik heb het idee dat de 2015 heel veel sneller is. Hij stuurt zeker makkelijker dan de 2014. Het gaat er ook vandoor als een kogel, de remmen (voor mij dan) voelen ook beter aan.
En dan dat geluid. Over twee weken ri. Assen zal ik wel aan de kant gezet worden met de geluidscontrole. Dat word lachuu
 
2015heeft meer cilinderinhoud, groter koppel en een voortandwiel met een tandje minder.
Dat verklaart meteen waarom hij wel van zijn plek wil tov de tamme 2014 versie.
Remmerij is volgens mij niks aan veranderd.
uitlaat geluid wordt nog "erger'' met de racemapping
 
Hallo Rick,

Tof dat je voor een Tuono gaat, goede keuze!
De foto die je geplaatst hebt is de motor waar je op hebt proefgereden? Dit is geen originele Tuono maar een omgebouwde RSV(R, door de ohlins, velgen enz. waarschiijnlijk). Hoeft niks mis mee te zijn maar wees je er wel van bewust. Als een RSV of een Tuono een schuiver maakt dan komt er bijna altijd een beschadiging op de achterbrug. Op deze achterbrug zit een carbon cover, kan zijn om schade te verbergen maar dat is giswerk.

Wat betreft de elektronica kan ik je niet veel verder helpen.

De toerenteller die maar tot 6000 gaat, ook bij op contact zetten is de zelf in te stellen toerenbegrenzer. Deze gaat bij het op contact zetten van de motor tot de ingestelde waarde.

Tuono's en RSV's zijn wel dol op goede olie en een jaarlijkse (of 10k/12k km) verversing volgens het handboek. De rotax blokken zijn hufterproef mits er goed voor is gezorgd.

Er zitten in dit topic mensen met veel meer ervaring en verstand van deze motoren dan ik, dus nog even afwachten op een aanvullende reactie maar mijn idee bij dit verhaal is : zoek een leuke originele waar de huidige eigenaar wat over kan vertellen en waar goed voor is gezorgd. Voor +/- €3500 heb je ruime keuze in de Tuono gen 1 markt.

Bedankt voor de reactie heren!
Dat is inderdaad de motor waarop ik heb proef gereden. Onder de carbon covers heb ik niet kunnen kijken, maar dit zal ik ook zeker nog doen als ik wel overga tot kopen.
Ik heb inmiddels weer contact gezocht met de verkoopster met de punten die me toch niet helemaal aan staan. Kijken of er nog wat meer bekend is over de onderhoud, aangezien ze in de advertentie spreken over 'staat van onderhoud is zeer goed', dit was de motor echter niet heel duidelijk af te zien. :')

Ben er nog niet helemaal over uit, flink wat van de prijs af en de motor voor dat geld rechtstreeks naar een garage rijden voor een grote beurt is een optie, alleen blijft het dan altijd een verassing wat er nog meer aan kan mankeren. Er zal zeker niet op een hoge frequentie geragd zijn op de motor, maar de verkoopster kan natuurlijk uit onwetendheid (omdat ze viel op de looks destijds) ook geen idee hebben van wat er gebeurt is met de motor in het verleden. ;)

In de elektronica ben ik ook niet thuis, dus dat zal dan ook bij de garage bekeken moeten worden waarom de knipperlichten het niet doen en het startknopje soms weigert. Zal vast iets van een schakelaar zijn .. :?

Dat er nog meer Tuono's te vinden zijn voor rond de €3500,- is zeker zo, maar ik viel voor deze extra opties (Ohlins, Factory velgen, Carbon delen etc.), iets vergelijkbaars heb ik nog niet kunnen vinden. :9
 
Dat er nog meer Tuono's te vinden zijn voor rond de €3500,- is zeker zo, maar ik viel voor deze extra opties (Ohlins, Factory velgen, Carbon delen etc.), iets vergelijkbaars heb ik nog niet kunnen vinden. :9

Ik heb er bewust voor gekozen om mijn mille R om te bouwen naar een Tuono. Dikke fiets met Öhlins, veel carbon, OZ gesmede velgen, radiale remmen en volledig Akra systeem.

image.jpg1_zpstgqyjq26.jpg


De planning is dat bij de volgende bandenwissel de velgen hoogstwaarschijnlijk wit worden...

velgjes%20wit_zpsbzrxzgpl.jpg
 
Dat er nog meer Tuono's te vinden zijn voor rond de €3500,- is zeker zo, maar ik viel voor deze extra opties (Ohlins, Factory velgen, Carbon delen etc.), iets vergelijkbaars heb ik nog niet kunnen vinden. :9

Termaat motoren, staat een hele mooie, alles werkt, helemaal klaar...
 
Zoals vaak: de eerste kijker nam hem mee. Ik ben Tuono loos! Ben benieuwd of er nog een keer 1 komt! Als ik blijf meelezen ben ik er wel bang voor...
 
Nog geen spijt? Bevalt de huidige motor?

Spijt altijd, heb heel veel tijd doorgebracht op de Tuono, veel tijd ingestoken om em precies goed te krijgen, en uiteraard veel te veel geld aan besteed... ;) En het zijn superfietsen, alleskunners...

Maar de FJR bevalt heel goed en het feit dat mijn zoontje continue vraagt om mee te rijden is me heel wat waard...
Ik heb de 2001 FJR welke t.o.v de latere modellen zo'n 50kg lichter is en een kortere wielbasis heeft, stiekem stuurt deze dus wel heel scherp, ben alleen nog op zoek naar een goed setje banden maar aangezien toer/sport banden al gauw zo'n 10k km meegaan moet de keuze wel meteen goed zijn... :X

En voor een FJR blijkt toch ook heel veel leuk spul te krijgen te zijn.. })
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan