twee maal zelfde motorrijder opgeraapt

Lukas

Die hard MF'er
24 jan 2003
275
0
Gent
Ik reed deze namiddag van m'n werk naar huis.
Plots zie ik daar een motorrijder met z'n moto op de weg liggen.
Hij stond snel weer recht. Hij was niet gekwetst. Bleek dat ie zich had onderuitgeremd toen een vrachtwagen voor hem hard in de remmen ging.
Moto lekte wat olie. Hij zelf rook beetje naar drank.
Bon, beetje geïnformeerd naar z'n toestand en zo. Hij zag het wel zitten om door te rijden. Samen moto in gang geduwd.

Ik zat al een beetje met een wrang gevoel. Zo ne zatte gast op de moto... Heb daar wat moeite mee.
Net als ik wil vertrekken passeert de politie. Heb even gedacht om hen te verwittigen, maar heb me ingehouden.

10 kilometer verder ligt ie er weer. Deze keer zeikt de olie eruit en kan ie (gelukkig) niet meer verder. Weer even geholpen om de moto aan de kant te zetten en gecheckt of alles wel OK was. Ging hem naar huis duwen. Hij had hem toch net gekocht en wou eraan beginnen werken, dus zo erg was 't allemaal niet volgens hem.

Pfff...
Na onze eerste kennismaking had ik al zitten denken of ik niet beter iets had ondernomen om hem niet meer op die moto te laten kruipen.
Flikken aanspreken ligt zo niet in mijn stijl.
Zijn sleutels afpakken en hard wegrijden?
 
Ik reed deze namiddag van m'n werk naar huis.
Plots zie ik daar een motorrijder met z'n moto op de weg liggen.
Hij stond snel weer recht. Hij was niet gekwetst. Bleek dat ie zich had onderuitgeremd toen een vrachtwagen voor hem hard in de remmen ging.
Moto lekte wat olie. Hij zelf rook beetje naar drank.
Bon, beetje geïnformeerd naar z'n toestand en zo. Hij zag het wel zitten om door te rijden. Samen moto in gang geduwd.

Ik zat al een beetje met een wrang gevoel. Zo ne zatte gast op de moto... Heb daar wat moeite mee.
Net als ik wil vertrekken passeert de politie. Heb even gedacht om hen te verwittigen, maar heb me ingehouden.

10 kilometer verder ligt ie er weer. Deze keer zeikt de olie eruit en kan ie (gelukkig) niet meer verder. Weer even geholpen om de moto aan de kant te zetten en gecheckt of alles wel OK was. Ging hem naar huis duwen. Hij had hem toch net gekocht en wou eraan beginnen werken, dus zo erg was 't allemaal niet volgens hem.

Pfff...
Na onze eerste kennismaking had ik al zitten denken of ik niet beter iets had ondernomen om hem niet meer op die moto te laten kruipen.
Flikken aanspreken ligt zo niet in mijn stijl.
Zijn sleutels afpakken en hard wegrijden?

Zou de beste man geluisterd hebben naar je dan?? Denk het niet.....
 
Denk het ook niet.
Heb hem trouwens voorgesteld bij mij achterop te springen.
 
Moeilijk verhaal.Heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt.
Zaterdagmorgen rond 7 uur rij ik naar m'n werk over de A12 met m'n auto.
Nou ben ik niet bang aangelegd maar daar reed dus een auto die 2 banen plus de vluchtstrook nodig had en die durfde ik dus nie in te halen.
Ben er achter gaan rijden en sijnen en toeteren.
Raak ik aardig opgefokt van want dat zijn dus de figuren die onschuldige mensen duperen,verwonden of zelfs dood rijden.

Auto gaat eraf bij de pomp.Ik er ook af.Auto uitgegaan.trek die deur open.
Zit er een meisje van een jaar of 25 in....
Ik zeg wat ben jij nou aan het doen???
Ja wat is er dan?zegt ze...
Ik zeg zus enzo!!!
O ja ik ben een beetje moe.
Ik zeg tuurlijk!!!je hebt zitten zuipen!!
Nee,was nie zo.
Ze zou effe gaan slapen zo.
Aangezien het best een lief ding was heb ik toen dus niet haar sleutels afgepakt en ook niet de politie gebeld.
Ook een twijfelachtige beslissing achteraf van mij....
 
ja lastig.. gewetensvraagje.

ik denk dat je niet veel meer kan en mag doen dan iemand er eens streng op aanspreken. bij dat auto vrouwtje zou ik wel de cops hebben gebeld denk ik (als ze echt 2 rijbanen en de vluchtstrook nodig had ben je toch wel heel ver heen hoor!!!)

de motor man zou ik alleen sterk hebben aangeraden om em te laten staan, de kans dat die anderen verwondt is immers kleiner (hoewel ook weer niet ondenkbaar trouwens)
 
Moeilijk hoor. Zo'n dronkelap kan tien meter verder voor je ogen een kind dood rijden. En dan wilde je dat je de sleutels had gepakt. Aan de andere kant, jij bent niets verplicht... Politie verwittigen had gekunt, maar dan pak ik liever de sleutels. Mezelf kennende, ik had die sleutels gepakt en alvast even naar zijn huis gebracht dan wel zijn adres gevraagd en opgestuurd als het te ver om was. Zonder postzegel uiteraard... ;) Doet ie dan nog moeilijk kan je altijd die wout nog een seintje geven. (Dat ze niet even stopten terwijl je dat lekke olievat aan het oprapen was...)
 
misschien moet je hem confronteren met zn gedrag? :P

2x erbij gaan liggen in een korte tijd hoort niet echt geloof ik.

"heb je misschien een beetje gedronken? als ik jou was zou ik even iemand bellen die je op kan halen. straks blijft er van die motor niets meer over en nog erger; jezelf of anderen...." (of je nou wel of niet gedronken hebt)

maar om iemand zn sleutels nu af te pakken... tja dat is nou ook weer niet iets voor mij. het zijn mijn spullen niet...


maar dit is echt een lastig probleempje...
 
We kunnen hier wel leuk vertellen wat we zouden doen of wat er gedaan had moeten worden maar ik denk toch dat je pas wat kunt zegen als je idd voor zo'n zelfde situatie komt te staan..............

Degeen die idd dit al eens mee heeft gemaakt en ook heeft gehandeld :}

Ik denk toch dat het gros van de mensen het allemaal laat gaan uit angst voor eigen lijf en leden.................
 
Heb eens iets vergelijkbaars meegemaakt,
motorrijder gevallen op afrit autostrade,
motor lag op de weg maar genoeg opzij zodat iedereen erlangs kon zonder te stoppen :X , kerel stond er waggelend naast.
Stop en help hem, nadat hijzelf ok leek, zijn motor (cb750) weer rechtzetten,
van zodra ik hem enkel aan hem overlaat liet hij hem weer op de grond kletsen! :X

Ik dacht toen dat ie in shock was of verwondingen verzweeg,
toen bleek dat hij redelijk zat was.

Ik heb hem belet van weer aan te zetten (niet teveel bij voorstellen, even handje wegduwen van zijn contact was voldoende :) ) en dwingend gezegd dat ie een van zijn vrienden moest bellen om hem te komen halen.
Dat heeft ie dan gelukkig ook gedaan, heb niet gewacht tot ze er waren ...

Kan er echt niet bij hoe je in zulk een toestand op je motor kruipt |(

Jochen
 
Laatst bewerkt:
Ben je niet strafbaar als je iemands bezittingen (sleutel in dit geval) afneemt? Wie weet wordt je nog aangeklaagd voor beroving.

Niettemin zou ik zoiemand wel proberen te beletten weer op te stappen en ik zou dus wél de politie bellen. Wie weet wat voor ongelukken zoiemand kan veroorzaken.
 
Geen medelijden en respect voor dronken bestuurders !

Toen ze begonnen met drinken (en dus nog nuchter waren) wisten ze donders goed dat ze spelen met het leven van een ander . En dat kan ze kennelijk niets schelen ! Een bewust weloverwogen risico !

En hoe zou je je voelen als je zo'n idioot laat doorrijden en die schept 100 meter verderop een kind. Volgens mij slaap je dan de komende weken niet zo lekker meer wetende dat je dit had kunnen voorkomen.
Zelf zitten ze lekker in hun blikken doosje, een ander draait op voor de ellende!

(Door mijn toedoen al 2 drankrijders op de bon en ben er nog trots op ook!)
 
Niettemin zou ik zoiemand wel proberen te beletten weer op te stappen en ik zou dus wél de politie bellen. Wie weet wat voor ongelukken zoiemand kan veroorzaken.

Iemand kan net 1 pilsje hebben gedronken en uit z'n mond stinken.
Moeten burgers nu ook al alcoholcontroles bij elkaar doen om dat DAT niet genoeg gebeurd? :+

 
Inderdaad, no mercy. Alhoewel dat veel makkelijk gezegd is dan gedaan.
Sleutel afnemen en erbij blijven tot hij/zij opgehaald wordt door familie. Mag 'ie het daar ook nog even uitleggen...
 
Haha, al eerder verteld in dit topic, als jij een sleutel van iemand afpakt en braaf naar de politie gaat zit jij langer in de cel dan de drankrijder...
 
Ik zou 'm er zeker wel op aangesproken hebben maar of het met zulke gasten zin heeft... :? Voor jezelf misschien wel een beter gevoel dat jij je best gedaan hebt.

Zoals hierboven reeds gemeld is: Totaal geen respect voor mensen die drinken en rijden!!!
 
Haha, al eerder verteld in dit topic, als jij een sleutel van iemand afpakt en braaf naar de politie gaat zit jij langer in de cel dan de drankrijder...
Dat denk ik niet, de politie zal je vast in dat geval niet aanhouden (gezien de goede bedoeling) en de dronkaard zal als hij nuchter is ook geen aangifte doen (mits hij dan nog iets van verstand in zijn hoofd heeft).
 
Ik ben jaren geleden eens wezen stappen met vrienden in de 'Time Out'. Als je dan terug rijdt richting Den Bosch moet je een heel stuk langs het kanaal. Zoals iedereen weet staat het daar vol flitskasten en mag je daar niet inhalen. Kom ik op een gegeven moment ook achter een auto e rijden die minimaal 1,5 a 2 rijbanen nodig heeft. Best link met al die tegenliggers. Het was wel 4 uur snachts maar dan rijden daar toch nog best veel auto's. Ik ben er een tijdje achter blijven rijden. Wilde hem/haar wel proberen te stoppen maar hoe. Het koekblik waar ik in reed was niet van mij maar van een vriend die naast me zat. met een beetje goede timing en veel gas kon ik er toch langskomen. Het is toen niet in me opgekomen om de politie in te lichten. Had ik dat wel moeten doen?
 
Dat denk ik niet, de politie zal je vast in dat geval niet aanhouden (gezien de goede bedoeling) en de dronkaard zal als hij nuchter is ook geen aangifte doen (mits hij dan nog iets van verstand in zijn hoofd heeft).

[me]BertV is ff een Ferrari aan het klemrijden om de sleutels te bemachtigen.
[/me]

T'ding reed echt veel te hard...
 
Terug
Bovenaan Onderaan