@Boefje Dat helpt dus niets.
@jbt De enige cursus waarvan is aangetoond dat hij leidt tot minder ongevallen met motoren is de openbare wegtraining. Mensen die deze gevolgd hebben blijken tot 3 jaar nadien minder vaak bij ongelukken betrokken te raken dan anderen. Ik heb het vorig jaar gedaan. Het was leuk en ik heb er toch weer van geleerd. En dat na 25 jaar rijden!
Zeker weten dat dit helpt en het aantal ongevallen drastisch omlaag gaat.
Ik bedoel dus op automobilisten, niet op motorrijders.
Automobilisten zijn het vergif en hebben heropvoeding nodig, en dan keihard anders snappen en leren ze het nooit.
Verkeersinzicht van nul, niet spiegelen, stug te langzaam links blijven rijden en boos worden als je er rechts langs gaat, appen achter het stuur, niet vooruitkijken of spiegelen.
De helft snapt er helemáál niets van, werkelijks niets.
Even gas geven om ruimte te maken wat logisch is, not. Gaan ze afremmen...
Razzia's, heropvoeding, bekeuren. In die volgorde.
Maandenlang een volledige politieinzet. En uitleggen in de media waarom.
En dan is Rutte nog het meest rechts van de grote partijen
Nou, houdt je hart maar vast wanneer die linkse rukkers ooit de macht krijgen
@Boefje Dat helpt dus niets.
@jbt De enige cursus waarvan is aangetoond dat hij leidt tot minder ongevallen met motoren is de openbare wegtraining. Mensen die deze gevolgd hebben blijken tot 3 jaar nadien minder vaak bij ongelukken betrokken te raken dan anderen. Ik heb het vorig jaar gedaan. Het was leuk en ik heb er toch weer van geleerd. En dat na 25 jaar rijden!
...
PAKKANS IS ALLES.
Ik dacht dat Code 95 een zware verkeersovertreding was (wheelie of zo), maar nee, VCA is echt een zinloze cursusIk heb niet de oplossing, maar cursussen zoals bij Code95 is niet de oplossing.
Ik heb morgen voor Code95 een cursus VCA.
Ik moet om 8 uur aanwezig zijn en ben om 16 uur klaar.
Of ik slaag of zak, of ga slapen of met m'n geslachtsdeel ga zitten spelen, maakt allemaal geen reet uit.
Als ik dezelfde VCA cursus 4x volg in 1 week maakt ook geen reet uit.
Ik krijg elke keer 7 punten, dus in 1 week heb ik dan 28 vd 35 punten.
Voor 7 punten moet ik een praktijkdag volgen, waarbij je 2.5 uur moet rijden.
Maar ook dat is geen examen, dus je kan er ook niet voor zakken....
Wordt iemand een betere chauffeur na 4x VCA cursus (of een andere cursus die niets met het verkeer te maken heeft)?
Nee, natuurlijk niet.
Zie vooral potentiële geldvangers aan de horizon verschijnen. Cursusje hier, nieuw helmpje daar, verplicht systeempje zus enz enz. Maar de mobiele telefoon automatisch uitschakelen als je een koekblik instapt is geen optie...
Zie vooral potentiële geldvangers aan de horizon verschijnen. Cursusje hier, nieuw helmpje daar, verplicht systeempje zus enz enz. Maar de mobiele telefoon automatisch uitschakelen als je een koekblik instapt is geen optie...
Ze hebben er acht jaar over gedaan? Had ongeveer elke motorrijder in een half uur kunnen bedenken.
Nog een paar suggesties dan maar?
Telefoon in de hand in de auto? Rijbewijs inleveren voor een half jaar.
Geen richting aangeven? 750 euro boete.
Waarom zou dit moeten dan? Aan je telefoon gaan zitten, om iets van een app aan te zetten die al je apps uitzet?!?
Blijf er gewoon vanaf met je grijpers..
Het is technisch gezien niet heel erg lastig om standaard alle meldingen af te schermen boven bijvoorbeeld 20 km/h. In de praktijk blijkt dat het voor de meeste verkeersdeelnemers heel erg lastig is om de verleiding te weerstaan van een piepende telefoon. Ben het met je eens dat je er gewoon af moet blijven maar voor sommige is het beter om de verleiding weg te nemen.