Uitglijder op de dijk..

Ben blij dat je nog overeind staat....en die motor lappen ze wel weer op :) :) ....hopen dat je hem voor de meeting volgende week alweer terughebt :)
 
hee skywolf,anders weet ik nog wel iemand waar je achterop kan hoor!
CBR 1100 xx blackbird? :?
of FJ1100 :}
ik hoor het vandeweek wel ff ,je hebt m`n E-mailadres.
groetjes WTH
full
 
Dat valt wel mee, als je eenmaal rijdt.

Laag zwaartepunt. Als een blok op de weg.

Nog iemand een Pan kopen?

Dat snap ik ook wel...met de correcte banden en bandenspanning stuurt hij super licht...alleen halverwege een dijk het gras omhoog (erg steil) merk je het gewicht...das dus wat ik bedoelde. ;)
 
hee skywolf,anders weet ik nog wel iemand waar je achterop kan hoor!
CBR 1100 xx blackbird? :?
of FJ1100 :}
ik hoor het vandeweek wel ff ,je hebt m`n E-mailadres.
groetjes WTH
(Afbeelding)

Niu euh op die Blackbird doe maar niet want toen we met z'n drieeen die motor in Doorn gebracht hadden stapte ik achterop bij die, overigens super mooie, Blackbird.

Toen we een stukkie verder reden ging hij "ff" inhalen.....ik had mij dus net goed vast en donderde dus echt bijna van de motor, tis dattie het gas weer terug draaide....Ik stond echt te shaken op mijn benen....mijn vrouw heeft mij toen maar ff opgehaald met de auto want toen had ik het ff gehad met motoren...
 
op hoeveel zouden we nou dit jaar zitten? Ik lees volgens mij elke dag wel dat er opnieuw iemand het asfalt of gras eens van dichtbij heeft bekeken... gaat lekker dit jaar!
 
Balen man, gelukkig is het vooral blikschade
hehehe, die deden het nog. Sterker nog, we hebben dat ding profesories (oid) in elkaar gezet (na hem eerst met 6(!!) maan naar boven hebben geduwd) en naar Doorn gereden...80km max....
Ik ken het gevoel dat je dan hebt... Toch enige twijfel of er niet iets serieus kapot is, een beetje shaky van de schuiver en de adrenaline, continu ziten te luisteren en bij ieder trillingkje denken "Wat kan dat zijn"...
 
Balen joh. '( Is erg mooie dijk daar, idd. Ik kom daar regelmatig (lees: wekelijks). Was het voor of na de bebouwde kom van IJzendoorn? Na de bbk zitten een tweetal bochten die wat knijpen. Als je daar te vroeg instuurt, kom je heel beroerd uit (lees: bijna haaks op het vervolg van de dijk).

Die voor de bbk (vanaf Ochten) doe ik altijd wat rustiger. Daar ligt vaak grint. Na de bbk hebben ze van die doorgroeitegels gelegd waardoor je daar niet zo bang voor hoeft te zijn.

Waar precies ree je daar dan op de dijk? zitten wel een paar bochtjes in die achteraf altijd wat scherper lijken.

is wel een mooi stukje, ik woon zelf in Lienden (da's zeg maar als je vanaf de rhenense brug naar het eiland van maurik toe rijdt - aanrader!!)


anyways, veel succes met het herstel van je schade en natuurlijk jezelf!!
Kan het zijn dat jij bij mij in de straat woont? O-)

Dat leer je wel laat dan vinnik, zeker een rustige pan toerder?
Dijken vind ik ook gevaarlijk hoor, verradelijke bochten!
Rechtuit + slecht wegdek zijn de betere dijken, lekker op een off-roadje met 120 O-)

Onzin. Dijken zijn niks gevaarlijker dan andere landwegen. Integendeel... Ze zijn overzichtelijk en ze hebben over het algemeen minder obstakels om tegenaan te glijden dan andere wegen. En ja, er ligt wel es wat grint enzo, maar dat heb je op iedere land(bouw)weg. Enige grote nadeel van dijken is dat het er op een mooie zomerdag krioelt van de fietsers en andere zondagsrijders. B|

Dijkjes pakken blijft een linke boel.

Het valt mij op , dat er vaak in de bochten wat zand of grind ligt.
Dat spul komt er volgens mij niet van eigens.
:(
Right. :z

Dat grint e.d. is makkelijk te verklaren, hoor. :z Ten eerste zijn de meeste dijken landbouwwegen en wordt er dus veel met landbouwverkeer gereden. Ten tweede worden de kanten van veel dijken jaarlijks aangevuld met grint. En de combinatie van smalle weg en belabberde rijcapaciteiten van veel koekblikkers, zorgt ervoor dat die regelmatig met de wielen door dat grint rijden (en dan vooral in de bochten) waardoor ze het de dijk op rijden.

Wanneer je mijn relaas goed leest dan kun je lezen dat ik alles behalve een rustige panrijder ben. En ik blijf gewoon dijkkies rijden (is er iets beters dan?) alleen wat rusitger voortaan... ;)
Toch is dit ook een leuk wegje, hoor. Bij Tiel moet je er ff af, maar bij Passewaay (nieuwe wijk van Tiel) kun je er weer op en dan kun je'm nog een heel eind verder rijden. En het mooie van dat stuk is dat daar ook van die tegels langs de kant liggen waardoor je relatief weinig grint hebt. :)

En nog bedankt voor het laten verhogen van de verzekerginspremie :( :( :(
Dan verzeker je de jouwe toch alleen WA? Dan is de premie ook niet zo hoog. :Z
 
Laatst bewerkt:
Die dijk is en blijft top!

Balen dat je er van af ging. Zitten inderdaad een paar lekkere knijpers in, vooral als je van Nijmegen richting Tiel gaat.

Dat grind is opvulling van de binnenbochten (las het ergens) Omdat de auto's de bocht snijden komen ze in de berm. Dit veroozaakt een gat in de binnenbocht die ze 2 of 3 keer per jaar opvullen met bouwpuin.

Duurt altijd weer een week of 3 voordat de auto's dit weer schoon hebben gereden (lees: het grind uit het gat de weg op gereden hebben, om het vervolgens weer van de dijk af te rijden)

Voor je Ego is het nooit goed, Bij ons zijn er al een Blade, een ZX12-r en een gsxr750 naar beneden gereden (ja we gaan hard, nee niet a-sociaal langs fietsers, we gaan altijd of heel vroeg of doordeweeks laat)
 
Balen joh. '( Is erg mooie dijk daar, idd. Ik kom daar regelmatig (lees: wekelijks). Was het voor of na de bebouwde kom van IJzendoorn? Na de bbk zitten een tweetal bochten die wat knijpen. Als je daar te vroeg instuurt, kom je heel beroerd uit (lees: bijna haaks op het vervolg van de dijk).

Die voor de bbk (vanaf Ochten) doe ik altijd wat rustiger. Daar ligt vaak grint. Na de bbk hebben ze van die doorgroeitegels gelegd waardoor je daar niet zo bang voor hoeft te zijn.

Wanneer je vanaf Nijmegen naar Ochten gaat over de dijk dan kun je op een gegeven moment of rechtdoor, of rechtsaf richting Ochten. Aan de linkerkant op die T-Splitsing staat een grote snackbarr. Wij gingen dus rechtdoor en ik denk ergens halverwege dat het gebeurde.

Toch is dit ook een leuk wegje, hoor. Bij Tiel moet je er ff af, maar bij Passewaay (nieuwe wijk van Tiel) kun je er weer op en dan kun je'm nog een heel eind verder rijden. En het mooie van dat stuk is dat daar ook van die tegels langs de kant liggen waardoor je relatief weinig grint hebt. :)

Ja klopt..wanneer jij die dijk dan weer echt helemaal uitrijd kom je uit in Zaltbommel, heel mooie weg daar, wel wat smal maar wel heel mooi asfalt.
 
Wanneer je vanaf Nijmegen naar Ochten gaat over de dijk dan kun je op een gegeven moment of rechtdoor, of rechtsaf richting Ochten. Aan de linkerkant op die T-Splitsing staat een grote snackbarr. Wij gingen dus rechtdoor en ik denk ergens halverwege dat het gebeurde.
Ah, dan zal het nog voor de BBK van IJzendoorn gebeurd zijn, denk ik. Als je daar bij die snackbar rechtdoor gaat, dan kom je na een paar km door de BBK. Als het de bocht is die ik in gedachten heb, heb je zowat bij kennissen van mij in de tuin gelegen. ;)

Ja klopt..wanneer jij die dijk dan weer echt helemaal uitrijd kom je uit in Zaltbommel, heel mooie weg daar, wel wat smal maar wel heel mooi asfalt.
Zaltbommel ligt aan de andere kant van de Waal. Als je bij Tiel de dijk weer op gaat, kun je 'm blijven volgen tot Neerrijnen. Daar moet je er weer ff af om bij Waardenburg onder de A2 door te gaan. Na Waardenburg kun je er weer op. De dijk loopt dan (uit mijn hoofd) door tot aan Gorinchem.

Wij gaan vaak net voorbij Herwijnen (bij de afslag Leerdam van de A15) van de dijk af richting Acquoy. Vanaf Acquoy loopt er een dijk dwars door de Betuwe naar Culemborg. Vanaf daar gaan we dan rechtsaf terug richting Lienden. Je kunt dan ook linksaf tot je bij de brug bij Vianen uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dan zal het nog voor de BBK van IJzendoorn gebeurd zijn, denk ik. Als je daar bij die snackbar rechtdoor gaat, dan kom je na een paar km door de BBK. Als het de bocht is die ik in gedachten heb, heb je zowat bij kennissen van mij in de tuin gelegen. ;)Zaltbommel ligt aan de andere kant van de Waal. Als je bij Tiel de dijk weer op gaat, kun je 'm blijven volgen tot Neerrijnen. Daar moet je er weer ff af om bij Waardenburg onder de A2 door te gaan. Na Waardenburg kun je er weer op. De dijk loopt dan (uit mijn hoofd) door tot aan Gorinchem.

Wij gaan vaak net voorbij Herwijnen (bij de afslag Leerdam van de A15) van de dijk af richting Acquoy. Vanaf Acquoy loopt er een dijk dwars door de Betuwe naar Culemborg. Vanaf daar gaan we dan rechtsaf terug richting Lienden. Je kunt dan ook linksaf tot je bij de brug bij Vianen uitkomt.

Die dijk richting Vianen is ook gaaf ja, die rijden wij altijd via Kesteren en dan rechtsaf, en gelijk weer rechtsaf...je komt dan ook ff door Culemborg langs de haven en aan het einde rijd je zo Vianen in. We hebben die regelmatig gereden om ff bij Motoport Vianen te neusen...
 
Het is overigens niemands schuld behalve de mijne en ben zeer kwaad op mijzelf. Ik rijd al wat jaartjes maar zo zie je dat dat geen moer uitmaakt. Ik heb er iig van geleerd dat ik de bocht wat rustiger in moet gaan....eruit kan altijd harder.

:]

P.S. En dat gebeurd net in het allerbeste weekeinde van het jaar...das wel zuur.


niet boos op jezelf worden,...schiet je niks mee op!
en het kan de beste onder ons gebeuren, als je altijd op veilig rijd net zo goed..

veel sterkte met herstel!
 
Kan het zijn dat jij bij mij in de straat woont? O-)

ehhh achterstraat? denk het niet, anders had ik je wel vaker zien rijden, alhoewel ik niet zo vaak thuis ben eigenlijk... zitten hier in de achterstraat wel wat lui met bikes, rijden nu vooral op crossers rond geloof ik :Z zie af en toe een zxr 750 (oud model rood/zw/grijs) gaan, daar hebben we het wel mee gehad in lienden geloof ik!

heb zelf 2 jaar cb350 brik gereden, om een beetje te leren. dies pas overgegaan naar een vriend van me, die paar centen heb ik bij mn spaarpot gegooid om volgend jaar voorjaar maar een echte bike aan te schaffen, mag nu toch zwaar :) zit te denken aan een leuke kawa of cbr, alhoewel ik zo'n kawa wel krap vind (zx6/7 geprobeerd, zit met mn lengte in mn benen...) Duc's vind ik ook wel leuk, maar die moet je kopen als je geld teveel hebt en ik ben maar een arme student :(

Anyways, tot zo ver de offtopic :+

hopelijk zien we skywolf weer snel gezond rondtoeren hier in de betuwe!
 
Ah, dan zal het nog voor de BBK van IJzendoorn gebeurd zijn, denk ik. Als je daar bij die snackbar rechtdoor gaat, dan kom je na een paar km door de BBK. Als het de bocht is die ik in gedachten heb, heb je zowat bij kennissen van mij in de tuin gelegen. ;)

Nee, het is de eerste bocht voorbij Ijzendoorn. Net buiten de bbk komt een slingerbocht aangegeven door een bord...ik denk 4 a 5 meter na het stenen paaltje wat daar staat ben ik eraf gekukeld.....Ik heb de bocht nog ff bekeken maar snap het nog steeds niet...hij knijpt een beetje maar ook weer niet zo veel...
 
hopelijk zien we skywolf weer snel gezond rondtoeren hier in de betuwe!

Echt wel hoor... :) Zodra de fiets gerepareerd is ga ik eerst die bocht weer een keer nemen. Maar dat zaa pas eind volgende week zijn of zo want de garage had vandaag (disndag) geen tijd gehad...uhm ze hadden het wel beloofd maar vooruit, maar zouden het morgen weten...dan, afhankelijk van de kosten, betaal ik het zelf of via de ALL RISK...wanneer het via de verzekering duurt kan het nog ff duren....enfin, we zien wel.
Volgende week toch een weekie op vakantie dus dan rijd ik toch al niet....Intussen werken de pijnstillers goed want de pijn (gekneusde borstkas dus) was ondragelijk vandaag...
 
ehhh achterstraat? denk het niet, anders had ik je wel vaker zien rijden, alhoewel ik niet zo vaak thuis ben eigenlijk... zitten hier in de achterstraat wel wat lui met bikes, rijden nu vooral op crossers rond geloof ik :Z zie af en toe een zxr 750 (oud model rood/zw/grijs) gaan, daar hebben we het wel mee gehad in lienden geloof ik!

heb zelf 2 jaar cb350 brik gereden, om een beetje te leren. dies pas overgegaan naar een vriend van me, die paar centen heb ik bij mn spaarpot gegooid om volgend jaar voorjaar maar een echte bike aan te schaffen, mag nu toch zwaar :) zit te denken aan een leuke kawa of cbr, alhoewel ik zo'n kawa wel krap vind (zx6/7 geprobeerd, zit met mn lengte in mn benen...) Duc's vind ik ook wel leuk, maar die moet je kopen als je geld teveel hebt en ik ben maar een arme student :(

Anyways, tot zo ver de offtopic :+

hopelijk zien we skywolf weer snel gezond rondtoeren hier in de betuwe!
Achterstraat kom ik wel een aantal keer per week, hoewel ook vaak met de auto. Die 'lui met bikes' zijn hele goeie vrienden van mij, waar ik regelmatig kom. En we hebben een redelijk grote vriendengroep en veelal actieve motorrijders. Dus dat je daar regelmatig motoren ziet kan goed kloppen, er komen er nogal wat. :)

Idd heeft die jongen sinds een half jaar een CR500 crosser die die helemaal omgebouwd tot SM en waar ie momenteel de omgeving mee onveilig maakt. Heeft ook nog een Blade waar zijn vriendin nu veelal mee rijdt. Zitten ook beide op MF, trouwens. Maar niet erg actief.

Zelf woon ik overigens 'helemaal' aan de andere kant van het dorp. :P Maar bij mij in de straat zitten nogal wat motorrijders, dus vandaar mijn vraag. :)
 
Laatst bewerkt:
Hee Henkie,

Heb het allemaal en helemaal LIVE mogen aanschouwen!!!
Had helaas geen camera bij me!
Hoestie nou verder? Motor heel en (spare) ribbetjes ook weer heel!!

:} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan