Ultrasoon reiniger

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.616
10.711
Andere kant van de evenaar
Voor de heren met een ultrasoon reiniger;

Wat voor een heb je? En hoe lang doet ie het al?

Ik heb er een aangeschaft een aantal jaren geleden, maar die was binnen een jaar alweer stuk.
Nu gebruikte ik niet altijd het bij geleverde mandje, geen idee of het daar mee te maken had.

Ik had een 3 liter geloof ik, nu zit ik er aan te denken om een minimaal 5 liter aan te schaffen, want 3 liter was soms net te klein.

Ik heb 2 verschillenden op het ook, zit zo'n $100 prijs verschil in, zou het de $100 extra waard zijn?

Eerste

Tweede

Welke heb jij?
 
Afgelopen week mijn ultrasoon dan eindelijk eens aan het werk gezet. Remklauwen van de ZRX er een voor een in. Een klauw van de voorkant past er prima in.

Emmer warm water (+/- 50 graden) met Dreft erin gegooid, klauw uit elkaar in het mandje en gaan. Half uurtje (langer kan ik niet instellen). Komt er schoner uit dan ie erin ging maar echt bijzonder vond ik het toch niet. Uiteindelijk beide klauwen er 3 rondjes in gehad. Nog steeds niet super schoon hoewel ze van binnen op het oog wel mooi blonken. Nog even een beetje na geboend met remmen reiniger, laten drogen en een dag later in elkaar gezet

Gaat dat met R33 beter? Of verwacht ik teveel? Of is zo'n Ali ding gewoon matig?
Ik had ze niet op slag blinkend schoon verwacht maar toch wel duidelijker verschil tussen voor en na (ja, ik had foto's moeten maken...)
 
Tickopur is dus wel beter. Die oplossing onthoud ik mocht het echt een keer erg zijn. :t

Nou is dat spul schreeuwend duur, en ik lees er verschillende verhalen over. De een zegt 10% r33 om 90% water, de ander heeft het over een vingerhoedje. Dat maakt nogal wat uit. Wat is jullie ervaring?
 
Tickopur is dus wel beter. Die oplossing onthoud ik mocht het echt een keer erg zijn. :t

Nou is dat spul schreeuwend duur, en ik lees er verschillende verhalen over. De een zegt 10% r33 om 90% water, de ander heeft het over een vingerhoedje. Dat maakt nogal wat uit. Wat is jullie ervaring?
De jerrycan zegt 1 tot 5 % verdunning bij een ultrasoon.

db
 
Ik heb een 4 liter ultrasoon bak met Tickopur R33. Verschil duidelijk te zien....60 graden met 5 minuten timer. Daarna goed afspoelen met water anders vlekken.

IMG_1726.JPG
 
Kwestie van proberen dus toch ook. De klauw achter moet nog (eerst ff zeker weten dat voor weer werkt :P). Nou ben ik toch geneigd om meteen maar een fles tickopur te kopen om te kijken of dat verschil maakt.
 


Low budget ultrasoon reiniger 😁
 
Net een fles van een liter besteld bij hbm. Meteen nog een paar dingen bijbesteld om de verzendkosten een beetje te drukken.
Ga ik bij de achterrem wel voor/na foto's maken. :)
Ruim 2 maanden later...

Gisteren de achterrem gedemonteerd, kostte me érg veel moeite om de zuigers eruit te krijgen dus vandaag pas zover dat de boel in de ultrasoon kon.

Voor:
1626616400331.png


Na 5 minuten op de ene en 5 minuten op de andere frequentie:
1626616482094.png


Viel me niet echt mee. Nog eens 2x 20 minuten op beide standen. Na afspoelen in schoon water was dit het resultaat:
1626616565401.png

1626616608809.png


Ik had 't toch schoner verwacht. Water was ~60°C, had ie warmer gemoeten? Is mijn verwachting te hoog? Of heb ik gewoon een slechte bak?

Ik heb de tickopur niet precies afgemeten maar volgens de fles moet er 3-5% in, bij gebruik in een ultrasoon. Dat zat er zeker in.
 
Ja da's een goeie vraag, ik dacht dat het zwart allemaal vuil was maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Eens kijken of ik het met een schuursponsje wel schoon krijg.
 
Ruim 2 maanden later...

Gisteren de achterrem gedemonteerd, kostte me érg veel moeite om de zuigers eruit te krijgen dus vandaag pas zover dat de boel in de ultrasoon kon.

Voor:
Bekijk bijlage 1655846

Na 5 minuten op de ene en 5 minuten op de andere frequentie:
Bekijk bijlage 1655847

Viel me niet echt mee. Nog eens 2x 20 minuten op beide standen. Na afspoelen in schoon water was dit het resultaat:
Bekijk bijlage 1655848
Bekijk bijlage 1655849

Ik had 't toch schoner verwacht. Water was ~60°C, had ie warmer gemoeten? Is mijn verwachting te hoog? Of heb ik gewoon een slechte bak?

Ik heb de tickopur niet precies afgemeten maar volgens de fles moet er 3-5% in, bij gebruik in een ultrasoon. Dat zat er zeker in.
60 gr is prima.

Soms ist vuil er niet af, maar wel 'los'.

Kan ook verweerd zijn. Of vettigheid.

Ff na borstelen
 
Wat ik altijd mis bij de beschrijving is een LxBxH...vaak alleen een inhoud.

Ik wil de carb-bank van m'n VFR erin kunnen donderen, zónder ze van elkaar te halen.
Dus alleen sproeiers etc eruit.
Ik neig naar een 10L versie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan