Undertail exhaust?!? jullie meningen..

Wat vinden jullie van undertail exhaust

  • Ongelooflijk mooi!

    Stemmen: 16 33,3%
  • Spuuglelijk!

    Stemmen: 17 35,4%
  • Niet erg mooi om naar te zien!

    Stemmen: 1 2,1%
  • Vind het wel best meevallen!

    Stemmen: 5 10,4%
  • Mooi, maar niet voor mij

    Stemmen: 9 18,8%

  • Totaal aantal stemmers
    48
Voorbeeldje:

full


Vind zo'n uitlaat veel meer uitstraling hebben. Maakt de motor meer 'af', hoort echt bij de motor. Seatpipes opzich zijn mooi om te zien, maar bekijk de motor als geheel en dan vind ik het een stukje minder.
 
Underseat pipes is de zoveelste victorie van "shallow looks over engineering": Uitlaten (iig legale waar nog iets van demping en wellicht katalysator in zit) zijn behoorlijk zwaar en onder de zitting zitten ze precies op de meest ongunstige plaats: Hoog en ver van het zwaarte-punt van de motor. De beste plaats is onder het blok, zoals bij Buell, de Kawa ER6 en die nieuwe KTM supersport fiets. Ook aerodynamisch gezien (nauwelijks belangrijk op een straatfiets trouwens) en kwetsbaarheid bij crashes is dat een goede plek om de uitlaat te hebben.

De gebruikelijke "dameskapper-praat" onder motorrijders zal weer focussen op hoe het er uitziet maar verder is er geen enkel excuus om de uitlaat op een straatmotor onder de zitting te monteren.
 
Bij de oude Duc's vond ik het nog wel grappig, deels omdat het 'iets anders' was. Inmiddels kan de zoveelste fiets met seatpipes me gestolen worden (niet letterlijk). Doe mij maar gewoon een mooie slanke (high-mount) demper aan de zijkant. Dat vind ik het mooist.
Alle blabla smoesjes over gewichtsverdeling, aerodynamica, etc. kunnen m'n rug op. Dat ga ik écht niet merken.
 
Trouwens , worden die uitlaatgassen zo niet in het vacuüm achter je rug gezogen?
Stink je een uur inde wind naar de benzinedampen als je thuis komt -O-
 
Trouwens , worden die uitlaatgassen zo niet in het vacuüm achter je rug gezogen?
Stink je een uur inde wind naar de benzinedampen als je thuis komt -O-


Ja inderdaad, daarom zie je altijd dat mensen met seatpipes zo'n vieze mistige wolk achter hun rug hebben hangen terwijl ze rijden. 8-)
 
Stoeltjepijpen ziet niet uit. Althans bij motoren die er standaard niet voor zijn gemaakt. Zie de foto van dis SCRAD hierboven, als je dat oprecht mooi vindt, ben je niet helemaal wijs volgens mij.
 
ik wil wel even opmerken dat de schaamranden op de foto van de ts wel erg fors zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan