Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben jullie toevaliig nog in de nieuwe moto73 gezien wat Joost Overzee over een (gedeelte ) van de gele horde schrijft?
 
Hebben jullie toevaliig nog in de nieuwe moto73 gezien wat Joost Overzee over een (gedeelte ) van de gele horde schrijft?

Ik las van de week een quote van Phil Spencer, hoofd van de Microsoft Xbox divisie. De strijd tussen Xbox en Playstation is, vanuit het perspectief van de bedrijven, min of meer oneindig en ze weten allebei dat de zaken beter lopen met waardige concurrentie. Zijn quote, die ik natuurlijk niet terug kan vinden, was min of meer als volgt: "Eén van de grootste uitdagingen die ik zie, is dat gamers de community zo tegen zichzelf opzetten, dat er maar één winnaar kan zijn en verder enkel verliezers. Alsof er maar ruimte is voor één groep."

Toen ik dat las, moest ik gelijk denken aan een tendens die ik op motorfora ook al een tijdje proef. Het is er altijd al geweest natuurlijk, maar ik begin het beu te worden: de noodzaak van mensen om in groepen te denken, en de noodzaak om die groepen zo te versimpelen dat de ene helft puur goed en lief is, en de andere helft duivels kwaad. Als je een Marquez-fan spreekt, dan is zijn held de underdog die tegen een horde in geel geklede fans opbokst. Als je een Rossi-fan spreekt, dan is zijn held de underdog die tegen een horde Marquez-fans opbokst. 't Gaat nergens over, niet omdat de strijd op de baan er niet is, maar omdat die strijd langs de baan er niet moet zijn.

Hoe meer groepen aan elkaar gewaagd zijn, hoe venijniger het wordt, en de mensen die daar "gewoon", "neutraal" van genieten, of die in elk geval passend respect hebben voor de tegenstander, lijken in de minderheid. Tenminste, onder de luidruchtigere fans dan.

Wat mij betreft: zodra iemand begint over de Spaanse Armada, de Gele Horde of die eenpersoons fanclub haak ik af. Dan heb je weinig meer te zeggen van toegevoegde waarde voor de fans of de sport. Maar vooruit, vertel: is Joost in deze een uitzondering, of bevestigt hij m'n gevoel?
 
Eerste wat ik ook dacht. ;)
Ho heren gaat niet over mij hoor maar Hij Joost Overzee schrijft letterlijk dat een gedeelte!!!(dus voel je vooral niet aangesproken) van de gele vrienden zich iets netter zou moeten gedragen tegenover andere Motogp coureurs .Hij schijft o.a het credo Valentino beveelt en wij volgen. Maar voel je vooral niet aangevallen door mij ik maakte alleen maar melding van wat ik lees door een blanke bril. :]
 
Tis net als in het voetbal kennelijk. Geldt uiteraard ook niet voor iedereen. Er zijn nog steeds grote groepen mensen die gewoon een sportief robbertje 'vechten' op de baan of mat of iets anders willen zien zonder polarisatie.
Dát hebben we al genoeg of daar wordt al genoeg voor gezorgd tegenwoordig..
 
Ho heren gaat niet over mij hoor maar Hij Joost Overzee schrijft letterlijk dat een gedeelte!!!(dus voel je vooral niet aangesproken) van de gele vrienden zich iets netter zou moeten gedragen tegenover andere Motogp coureurs .Hij schijft o.a het credo Valentino beveelt en wij volgen. Maar voel je vooral niet aangevallen door mij ik maakte alleen maar melding van wat ik lees door een blanke bril. :]


Dus Overzee scheert voor t gemak even alle rossi fans onder 1 groep ? Kortzichtig persoontje die even denkt te scoren met een simpel artikel omdat hij anders eens echt aan t werk moet ;)

Heb het laatst ook al gezegd ; was altijd Rossi fan, ben nu race liefhebber met voorkeur voor Rossi.
Het predikaat "fan" doet me teveel aan voetbal en de bijbehorende kneusjes denken
 
Ho heren gaat niet over mij hoor maar Hij Joost Overzee schrijft letterlijk dat een gedeelte!!!(dus voel je vooral niet aangesproken) van de gele vrienden zich iets netter zou moeten gedragen tegenover andere Motogp coureurs .Hij schijft o.a het credo Valentino beveelt en wij volgen. Maar voel je vooral niet aangevallen door mij ik maakte alleen maar melding van wat ik lees door een blanke bril. :]

Tuurlijk.... zoals er een hoop mensen onder de Rossi fans zijn die zich beter zouden moeten gedragen zijn er genoeg rossi(fan) haters die zich net zo achterlijk gedragen en het vuurtje alleen maar proberen op te laaien...
 
Laatst bewerkt:
Dus Overzee scheert voor t gemak even alle rossi fans onder 1 groep ? Kortzichtig persoontje die even denkt te scoren met een simpel artikel omdat hij anders eens echt aan t werk moet ;)

Heb het laatst ook al gezegd ; was altijd Rossi fan, ben nu race liefhebber met voorkeur voor Rossi.
Het predikaat "fan" doet me teveel aan voetbal en de bijbehorende kneusjes denken

Nee dus... Lees eerst het artikel even voordat je hem gaat beschuldigen...
 
en de mensen die daar "gewoon", "neutraal" van genieten, of die in elk geval passend respect hebben voor de tegenstander, lijken in de minderheid. Tenminste, onder de luidruchtigere fans dan.
Ik denk dat dat met name het geval is... De neutrale liefhebber of liefhebber met een voorkeur voor een paar rijders, zul je niet horen janken of bommetjes zien leggen :]
 
Ho heren gaat niet over mij hoor maar Hij Joost Overzee schrijft letterlijk dat een gedeelte!!!(dus voel je vooral niet aangesproken) van de gele vrienden zich iets netter zou moeten gedragen tegenover andere Motogp coureurs .Hij schijft o.a het credo Valentino beveelt en wij volgen. Maar voel je vooral niet aangevallen door mij ik maakte alleen maar melding van wat ik lees door een blanke bril. :]


Hahahahaha en ik win dit jaar de oudejaarsloterij!

Gevoel voor humor, dát heb je wel!
 
Ik moet zelf zeggen dat ik als fan van Rossi het ook niet kan waarderen wanneer men zich niet netjes kan gedragen en andere rijders gaat uitjouwen (de gele aanhang dus).

Ik ben geen fan van Lorenzo en ook niet van Marquez. Als zij winnen dan slik ik het, baal ik, maar respecteer ik hen wel.

Marquez vind ik een egoïstische lul op de baan en Lorenzo vind ik een stomme mopperkont (vooral naast de baan).

Als ze hebben gewonnen omdat ze gewoon beter waren dan die ouwe, dan hebben zij dat verdient! Dan hoor je gewoon te klappen. Dat doen nette volwassen mensen.

Rossi kraamt ook een hoop onzin uit de laatste tijd vind ik. Dus ja...

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde denk ik maar.
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat alle supporters zich netjes gedragen in de motorsport vergeet niet dat ene MM niet met woorden maar met daden de ellende over hem heeft afgeroepen en niet 1 keer dan moet je ook begrijpen dat ze niet voor hem gaan staan juichen ik vind dat de gele brigade altijd redelijk was net als alle andere brigades .

Ho heren gaat niet over mij hoor maar Hij Joost Overzee schrijft letterlijk dat een gedeelte!!!(dus voel je vooral niet aangesproken) van de gele vrienden zich iets netter zou moeten gedragen tegenover andere Motogp coureurs .Hij schijft o.a het credo Valentino beveelt en wij volgen. Maar voel je vooral niet aangevallen door mij ik maakte alleen maar melding van wat ik lees door een blanke bril. :]
 
het is te hopen als rossi 2e wordt in de eindstand het met meer dan 10 punten is anders kost MM hem weer de 10e maar het seizoen is gelukkig nog lang en assen wordt hopelijk voor vale.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan