VD Goorbergh niet in Imola :(

Pitt was toch ingehuurd om VDG te helpen? Daar is tot nu toe weinig van te zien. Ach, eigenlijk vindt ik het ook beter zo, iedereen moet maar rijden voor eigen kansen.

Ik bekijk het maar zo: Jurgen is de beste niet-australier! ;)

edit: ik zie nu dat bovenstaande poster dat ook al was opgevallen!
 
Na zo een slechte start was het al een verloren zaak, en de snelheid was er ook niet echt bij jurgen. Ach jah beslist was het toch al.
 
j vd g rijd als een drol :? op een motor
wat merkeert die kerel
gas moet hij geven
als je zo rijd ben je geen kampioen en wordt je het ook niet
en dan het gelul (op een super bike kan ik veel beter uit de voeten)
nee dat is leuk voor je team hebben ze 2 jaar voor jan lul je motor klaar gemaakt
zo dat is er uit
 
Het gaat inderdaad een beetje bergafwaarts met Jurgen de laatste tijd. Wat zou er aan de hand zijn? In Assen was het al niet best, maar dit was dramatisch. Hij komt gewoon geen man voorbij! En dan met twee team-maatjes die ver voor je rijden... Ik hoop dat Jurgen in de laatste race zijn tweede plaats nog kan vasthouden en dat hij volgend jaar deze afgang kan rechtzetten.

Hopelijk krijgt hij niet het Verstappen-syndroom (voor zover hij dat niet al heeft), namelijk om te hoge salariseisen te stellen zonder enige grond of realiteitszin. Gewoon in de eerste plaats naar een goed team uitkijken, en dan pas naar wat het financieel oplevert.

Muggeridge is in elk geval een terechte kampioen. Hij had de race rustig kunnen uitrijden, maar bleef keihard voor de overwinning gaan. Kijk, dat willen we zien.

Op zichelf wel een beetje triest dat het team dat er met kop en schouders bovenuit steekt (die gele jongens) een Nederlands team is dat zijn rijders helemaal aan de andere kant van de aardbol moet zoeken...
 
VD G valt twee races tegen en ligt er gelijk uit :? bij de "fans". Als ie kampioen zou zijn geworden was het "onze" Jurgen :X

Sommigen lijken wel een stel oranje fans :(
 
VD G valt twee races tegen en ligt er gelijk uit :? bij de "fans". Als ie kampioen zou zijn geworden was het "onze" Jurgen :X

Sommigen lijken wel een stel oranje fans :(
dat is jouw mening
ik vind dat hij het hele jaar geen vechters instelling laat zien
als je naar mug kjkt dan zie je racer die er echt voor gaat dat mis ik bij jurg
heb het idee dat hij in de gp meer zin er in had.
 
ik heb zeer veel respect voor jurgen en zijn manier van rijden (altijd met het koppie) spreekt mij zeer aan maar ik heb de laatste tijd toch het idee dat hij niet lekkker in zijn vel zit. Het ligt volgens mijn niet aan de motor want curtain rijdt ook vooraan. Ik denk dat er iets binnen het team speelt waar wij geen vooralsnog geen weet van hebben. Meestal wordt het jaar er op wel duidelijk wat er precies aan de hand is. Ik vind Jurgen nog steeds aan fantatsische coureur maar er zijn er meer in de supersport die fantastisch zijn.
Qua karakter denk ik dat Jurgen niet in de supersport thuis hoort. Er zijn daar veel rijders voor wie het de dood of de gladiolen is of winnen. Niet zulke hele slimme rijders zeg maar. Rijden volgens mij in de MotoGP geen deuk in een pakje boter kijk maar naar Hodgson. Daarom is het goed dat er een dergelijke dol drieste dwaze klasse is waar jongens als muggeridge en Pitt hun kunsten kunnen vertonen. Ik denk dat Jurgen er steeds meer achter komt dat deze klasse niet bij hem past. Hij is altijd een rijder geweest die eerst met zijn koppie rijdt en dan pas met zijn hart. Die houden het over het algemeen het langste vol.
Egbert Streuer zei ooit : je moet de wedstrijd zien te winnen door zo weinig mogelijk risico's te nemen en door zo zachtjes mogelijk te rijden.
Daarom denk ik dat Jurgen het in de Gp's met het voor hem beschikbare materiaal altijd beter heeft gedaan dan hier.
Maar nogmaals Jurgen is voor mij helemaal :}
 
ik heb zeer veel respect voor jurgen en zijn manier van rijden (altijd met het koppie) spreekt mij zeer aan maar ik heb de laatste tijd toch het idee dat hij niet lekkker in zijn vel zit. Het ligt volgens mijn niet aan de motor want curtain rijdt ook vooraan. Ik denk dat er iets binnen het team speelt waar wij geen vooralsnog geen weet van hebben. Meestal wordt het jaar er op wel duidelijk wat er precies aan de hand is. Ik vind Jurgen nog steeds aan fantatsische coureur maar er zijn er meer in de supersport die fantastisch zijn.
Qua karakter denk ik dat Jurgen niet in de supersport thuis hoort. Er zijn daar veel rijders voor wie het de dood of de gladiolen is of winnen. Niet zulke hele slimme rijders zeg maar. Rijden volgens mij in de MotoGP geen deuk in een pakje boter kijk maar naar Hodgson. Daarom is het goed dat er een dergelijke dol drieste dwaze klasse is waar jongens als muggeridge en Pitt hun kunsten kunnen vertonen. Ik denk dat Jurgen er steeds meer achter komt dat deze klasse niet bij hem past. Hij is altijd een rijder geweest die eerst met zijn koppie rijdt en dan pas met zijn hart. Die houden het over het algemeen het langste vol.
Egbert Streuer zei ooit : je moet de wedstrijd zien te winnen door zo weinig mogelijk risico's te nemen en door zo zachtjes mogelijk te rijden.
Daarom denk ik dat Jurgen het in de Gp's met het voor hem beschikbare materiaal altijd beter heeft gedaan dan hier.
Maar nogmaals Jurgen is voor mij helemaal :}
Ben het niet helmaal met je eens (of helemaal niet ;) )
Als je echt wil, ook al is je team niet je van het,kun je toch winnen als je echt wil en dat zie ik niet echt in de rijstijl van Jurgen (wel erg jammer), misschien heeft hij "het"niet meer en moet hij eens wat ander proberen
Misschien is de SV Vobis cub iets voor hem, of de solex race, maar Jurgen treft het niet echt de afgelopen 10 jaar.
 
Het is een cliché tot en met maar wel waar in dit geval: volgens mij zit het bij Jurgen niet goed "tussen de oren". Hoe het komt weet ik niet maar Jurgen lijkt het heilige vuur een beetje kwijt te zijn. Hopelijk dat ie de tweede plaats vast kan houden, maar dat zal nog een hele kluif worden. Snel maar naar volgend jaar, ik ben benieuwd waar Jurgens toekomst ligt.

Het is triuwens typisch Nederlands om als het iets slechter gaat iemand gelijk af te schrijven, en als het goed is iedereen opeens een fan.

Gaat het kut?: jazeker, Jurgen wekt niet echt de indruk dat het toppie gaat.

Is hij daarom een "spuit elf" of andere benamingen die hier op dit forum gebezigd worden?: NEE!

Als je wint heb je vrienden...
 
Laatst bewerkt:

112910.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat is jouw mening
ik vind dat hij het hele jaar geen vechters instelling laat zien
als je naar mug kjkt dan zie je racer die er echt voor gaat dat mis ik bij jurg
heb het idee dat hij in de gp meer zin er in had.
Zit jij achterop bij Jurgen of de WKSS kampioen :?
Je weet niet waar je over praat.
Het zijn geen z.a.c wedstrijden.

Mijn voorbeelden ;)

Als je Barros alleen ziet rijden zou je denken....die rijd een supertijd *D ,valt dan best wel tegen als je zijn tijd ziet.

Als ik Rossi ziet rijden denk ik....rijd eens door man.............tot je zijn tijd ziet :)

Ken je de naam Lawson nog :? ..........heel rustig op de motor(ala' Jurgen),maar die ging haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard :}
 
In de Telegraaf schijnt te staan dat Jurgen volgend jaar niet bij Belgarda rijdt...het lijkt erop dat er idd wat spanningen zijn tussen team en VdG.
 
Ben het niet helmaal met je eens (of helemaal niet ;) )
Als je echt wil, ook al is je team niet je van het,kun je toch winnen als je echt wil en dat zie ik niet echt in de rijstijl van Jurgen (wel erg jammer), misschien heeft hij "het"niet meer en moet hij eens wat ander proberen
Misschien is de SV Vobis cub iets voor hem, of de solex race, maar Jurgen treft het niet echt de afgelopen 10 jaar.

aan je opmerkingen is duidelijk te merken dat jij echt niet weet waar je over praat anders zou iets meer respect op zijn plaats zijn. inderdaad heeft jurgen het niet wat rossi heeft hij doet het tov de wereldtoppers niet geweldig maar vanuit nederlands perspectief en de nederlandse mogelijkheden doet hij het fantastisch. wat jij doet is zo gemakkelijk. jij behoort blijkbaar bij degenen die vooraan op de jurgen van de goorbergh tribune zit wanneer het goed met hem gaat en hem af zeikt wanneer het niet goed gaat. lijkt mij dé mentaliteit voor mensen die zelf niets bereikt hebben...................
ps solex racen zou denk ik wel bij jou passen

Quote : Ik denk dat het best bewaarde geheim is dat Jurgen volgend jaar voor het Ten Kate team rijdt. Dat zou pas echt gaaf zijn. Wedden dat ie met die motor wel wereldkampioen wordt??
 
jij behoort blijkbaar bij degenen die vooraan op de jurgen van de goorbergh tribune zit wanneer het goed met hem gaat en hem af zeikt wanneer het niet goed gaat. lijkt mij dé mentaliteit voor mensen die zelf niets bereikt hebben...................
ps solex racen zou denk ik wel bij jou passen

Quote : Ik denk dat het best bewaarde geheim is dat Jurgen volgend jaar voor het Ten Kate team rijdt. Dat zou pas echt gaaf zijn. Wedden dat ie met die motor wel wereldkampioen wordt??
Ik zat nooit voor VdG op de Tribunes en zal dat ook nooit doen, ik vind het wel jammer dat hij nooit de steun heeft gekregen die hij verdiend.Wat dat betreft vind ik het jammer dat het nederlandse bedrijfsleven het erg af liet weten en wel een buitenlandse coureur gaan sponseren.
Hij kan erg hard rijden, maar hij is "het" dit jaar kwijt door verschillende omstandigheden en dat is jammer.Natuurlijk vind ik het leuk als een nederlandse coureur vooraan staat, maar ik ben geen meeloper die Rossifan is omdat hij vooraan rijdt.
En Jurgen rijdt volgens mij volgend jaar ook niet op een TK Honda, Dhr.Ten Kate is volgens mij ook niet echt een fan van VDG.
Dat zou zo geheim zijn dat niemand dat nog weet)

en een solex race????????

mja! dat is wel wat voor me , hoe weet je dat? ;)
 
En Jurgen rijdt volgens mij volgend jaar ook niet op een TK Honda, Dhr.Ten Kate is volgens mij ook niet echt een fan van VDG.
Dat geeft toch ook eigenlijk wel te denken...wat is er tussen die twee gebeurt?

Voor de nederlandse motorsport zou een nederlander die in een nederlands team wereldkampioen wordt ongekend goed zijn. Iedereen profiteert dus.

En toch wil Ten Kate er niet aan....

(En voor alle duidelijkheid, Ten Kate is geen gemiddelde M-F gebruiker dus het argument "VdG kan niet rijden" zal hij niet gebruiken. Hij weet namelijk dat VdG alledonders hard kan rijden...)
 
Dat geeft toch ook eigenlijk wel te denken...wat is er tussen die twee gebeurt?

Voor de nederlandse motorsport zou een nederlander die in een nederlands team wereldkampioen wordt ongekend goed zijn. Iedereen profiteert dus.

En toch wil Ten Kate er niet aan....

(En voor alle duidelijkheid, Ten Kate is geen gemiddelde M-F gebruiker dus het argument "VdG kan niet rijden" zal hij niet gebruiken. Hij weet namelijk dat VdG alledonders hard kan rijden...)
Dat zal hij zekers niet zeggen.
Hij kan idd erg hard rijden en ook ik vind het jammer dat het geen liefde is tussen die 2, zou idd erg mooi zijn.
 
Hieronder het bedoelde artikel uit de Telegraaf:

Jurgen van den Goorbergh zal volgend seizoen niet rijden voor Yamaha Motor Italia. De Nederlander kreeg het slechte nieuws te horen na de negende Supersport-race in het Italiaanse Imola, waar hij ten val kwam en de strijd ten slotte opgaf. "Dit is geen topweekend", zei Van den Goorbergh cynisch, nadat hij eerder vrijdag bijna op de operatietafel was beland met hevige niersteenklachten, die overigens als sneeuw voor de zon weer verdwenen. De 34-jarige Bredanaar was nog maar net opgekrabbeld, na zijn verder onschuldige glijpartij, of hij kreeg de vervelende mededeling voor de kiezen.

"Ik werd meteen geroepen voor een bespreking, waarin mij is gezegd dat ze geen gebruik meer willen maken van mijn diensten. De reden? Laten we het erop houden dat zij een andere toekomstvisie erop nahouden dan ik. Ik heb hier twee mooie jaren gehad, maar dit is een grote deceptie."

Van den Goorbergh had dit seizoen zijn zinnen gezet op de wereldtitel in de Supersport-klasse en leek daar in het begin ook aanspraak op te maken. Echter, in het verloop van het seizoen kreeg de Nederlander problemen met zijn banden, waardoor hij steeds verder achterop raakte bij Karl Muggeridge, die gisteren wereldkampioen werd.

Nederlands beste motorcoureur moet door zijn val nog alle zeilen bijzetten om Broc Parkes in de laatste race (Magny Cours) van zich af te houden in de strijd om de tweede plaats.

"Ach, eigenlijk maakt het me niet meer uit of ik tweede of derde word, voor mij telde alleen de eerste plek", zei een teleurgestelde Van den Goorbergh, die ondanks de breuk met zijn team hoopt dat hij voor een andere renstal nog twee jaar in de WK Superbikes kan uitkomen. "Ik heb natuurlijk nog geen ander team, maar ik wil graag nog op een zwaardere motor rijden. Lukt dat niet, dan misschien wel weer in de Supersport-klasse."

Dat ziet er dus niet echt geweldig uit allemaal...

Over de vermeende vete tussen TK en Jurgen: dat wordt vaak beweerd, maar ik heb nog nooit ergens een uitspraak kunnen lezen van een van de twee partijen waaruit minachting voor de ander blijkt, of waar een eventuele vete op zou gebasseerd zou zijn. Volgens mij is de relatie TK/Jurgen gewoon zoals die behoort te zijn. Conculega's, toevallig de zelfde nationaliteit hebbend.
 
Misschien hebben TK en VdG ook een verschil van inzicht en dat ze daarom niet bij elkaar komen.

(en waar zou hij dan komen te rijden als hij de WSB in gaat? Is ook weer goed voor de Ned. Motosport)


Even voor alle duidelijkheid: Ik ben niet Anti VdG! Mochten mijn eerdere stukjes deze indruk geven, ik vind hem geen prutser of trage rijder, maar ben ook geen fan van hem maar vind het wel erg jammer voor hem dat hij nooit echt de kans heeft gehad om zich te bewijzen op een fabrieksfiets.Hoewel hij wel toezeggingen heeft gehad die nooit zijn waargemaakt.Hij is wel een beetje achtervolgd door pech zijn gehele carriëre, dit jaar weer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan