Veilig (voor de oren) muziek luisteren

Ik gebruik deze [afbeelding] niet duur en zitten super!

Als de muziek uit is kun je ze zelfs als oordoppen gebruiken, ze sluiten net niet genoeg af om niets meer van buiten te horen. Ik doe het alleen op lange stukken rijden..

Welke zijn het en waarvandaan, zien er aardig hetzelfde uit als wat ik gebruik maar dan iets degelijker.
En hoe is de kwaliteit zonder te rijden zeg maar :)
 
Ik geniet van het uitlaatgeluid van m'n Guzzi..... en omdat nog lang te kunnen doen heb ik aangepaste oordoppen, maar die gebruik ik weer tegen het windgeruis in m'n crosshelm wanneer ik met de enduromachine op stap ben! Met de gewone Nolan kan ik -middels bluetooth- muziek luisteren, maar mij leidt dat veel te veel af. Worden jullie dan niet afgeleid of is de muziek dan meer een soort van behang?
 
Ook ik luister onderweg graag naar een stukje muziek.
Daarvoor heb ik vaste speakertjes in mijn helm gemaakt (eerst een HJC, nu een Schuberth C3).

Het idee heb ik afgekeken van Baehr.
Het zijn 1 watt speakertjes, met een beschermrooster ervoor.
Voor de magneetspoel moet je dan wel wat van het piepschuim wegsnijden.
De speakertjes komen zo achter de bekleding.
Als je het goed doet, merk en voel je er niets van.

Ik heb een versterkertje van Conrad (5 Watt geloof ik) genomen en daar twee ingangen op gemaakt, een voor de MP3 speler en een voor de Garmin. Het volume kan ik regelen met een pot-meter.

Let wel, ik rijd altijd met op maat gemaakte oordoppen, anders is het veel te hard.

Het voordeel van een vaste installatie is dat je niet afhankelijk bent van een accu.
Het nadeel is dat je met een snoer vast zit aan je motor.
Hiervoor heb ik dan een extra stekker in het snoer gemaakt, waardoor je bij het afstappen ;-) niet aan je motor vast blijft zitten.

En zoals al eerder gezegd, als je de mp3 speler op shuffle zet, is het afwisselend genoeg.
 
SRCS FTW. Seriously :P


Oordoppen + speakers geen probleem, en als het niet zo hard gaat is een C3 stil zat zonder doppen. Dan hoor je de speakers als helemaal goed... met de meest recente update voor SRCS en m'n Zumo 660 gaat dat ding ook nog serieus hard als het moet ook nog :P
 
Met een scala rider en een bluetooth verzender (telefoon) gewoon oordoppen in en muziekvolume regelbaar via de scala rider!
 
dat ding van 90 euro he, is alleen maar het oortje zelf, je moet er ook nog een set otoplastieken ( a 170 euro dacht ik) bij aanschaffen.

Snap sowieso niet waarom je muziek nodig hebt? dat komt toch al uit de uitlaat en inlaat :?
 
Geen ervaring mee, dat woon-werk. Heb wel eens in de auto gereden met in-ears. Dat was ook gelijk de laatste keer. Ik had helemaal geen idee van wat er rondom mij gebeurde.
 
Ik zou geen op maat in-ears nemen.... Die sluiten namelijk volledig af. Wat nou als er een auto toetert in je dooie hoek omdat je niet goed gekeken hebt? Die hoor je dan niet.

De optie van oordoppen met speakertjes klinkt als een veiligere oplossing, want dan sluit je dat getoeter minder uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf platte speakertjes in mijn helm gebouwd en het volgende apparaatje

FM MP3 Radio SD USB Motorrad + 20W Externe Lautsprecher | eBay

in mijn K1100LT ingebouwd. Super apparaat met een SD-card slot. Met de "afstandsbediening" in mijn kuip. Is goed te bedienen ook met handschoenen aan.
De bijgeleverde speakers gebruik ik niet maar heb in plaats daarvan een 3,5mm koptelefoon aansluiting aan de bedrading gesoldeert.
Ik zit idd "vast" aan de motor met een kabeltje maar dit is erg dun en geen enkel probleem
 
Heb ook speakers in mijn helm "gebouwd".

Heb deze gekocht, de speakers erafgehaald en klitteband op de achterkant geplakt.

Voor mij werkt het perfect. Ik kan mijn otoplasticken inhouden, deze speakers thv mijn oren in de helm plaatsen en genieten van muziek. Ander handig bijkomens voordeel is dat ik de rest van het verkeer ook nog steeds hoor.

Ik weet het, tis erg beun maar het werkt voor mij super.
 
Geen ervaring mee, dat woon-werk. Heb wel eens in de auto gereden met in-ears. Dat was ook gelijk de laatste keer. Ik had helemaal geen idee van wat er rondom mij gebeurde.
ben ik met je eens, is ook niks. Daarom heb ik ook gewoon helmspeakers, hoor nog heel prima om me heen wat er gebeurt. SRCS (ingebouwde draadloze speakers in Schuberth C3) zet het volume automatisch (non-optioneel B| ) zachter als je langzamer rijdt (werkt met ruisvolume opgepikt door microfoon) waardoor je bij langzaam rijden prima je omgeving hoort. Bij 180 hoor je de SRCS nog steeds, maar je maakt mij niet wijs dat jij bij 180 uberhaupt je omgeving over windherrie heen blijft horen tenzij je het windscherm van een goldwing hebt :P
 
Ik zou geen op maat in-ears nemen.... Die sluiten namelijk volledig af. Wat nou als er een auto toetert in je dooie hoek omdat je niet goed gekeken hebt? Die hoor je dan niet.

De optie van oordoppen met speakertjes klinkt als een veiligere oplossing, want dan sluit je dat getoeter minder uit.

Geen discussie over veilig enz plz... Ik hoor alles, ook met oordoppen in, alleen iets zachter. En ik kan ook meer genieten van goede muziek dan van t geluid van mn uitlaat.

Dit topic ging over goede oplossingen voor de mensen die muziek willen luisteren om de motor zonder hun oren te verneuken en op een fijne manier.

De systemen van EwaldL en R1100rsje klinken ook erg nice, daar kan ik wel wat mee. Ik ga eerst eens met een oude helm iets "üitsnijden" en speakertjes er in zetten. Ik ben daar een beetje angstig voor bij mn shark :p

Ik ben wel erg benieuwd naar hoeveel geluid er uit je helm komt met dit soort oplossingen :p Maarja, als voor het stoplicht allemaal mensen beginnen mee te zingen met jou muziek weet je genoeg ^^
 
Voor de uitsparing in de helm (voor de magneten van de speakertjes) heb ik een stukje cv-buis van 22 mm genomen en daar een scherpe rand aan geslepen. Nu werk het als een soort appelboor. Het chassis van de speakertjes moet je ook iets verzinken. Vaak hoor je daar de oplossing met een hete lepel voor, maar dat vind ik zelf niet fijn (stinkt, snel te veel). Ik gebruik liever zo'n chirurgenmesje met een rond snijvlak.

Het geluid in het gebruik is ruim voldoende, tot te veel. Vandaar de pot-meter.
Als je de helm op hebt dempt je hoofd zoveel dat er weinig naar buiten komt.
Als je helm af is, komt er een beetje geluid uit, maar 1 watt is nu ook weer niet zoveel.
 
Laatst bewerkt:
Voor de uitsparing in de helm (voor de magneten van de speakertjes) heb ik een stukje cv-buis van 22 mm genomen en daar een scherpe rand aan geslepen. Nu werk het als een soort appelboor. Het chassis van de speakertjes moet je ook iets verzinken. Vaak hoor je daar de oplossing met een hete lepel voor, maar dat vind ik zelf niet fijn (stinkt, snel te veel). Ik gebruik liever zo'n chirurgenmesje met een rond snijvlak.

Het geluid in het gebruik is ruim voldoende, tot te veel. Vandaar de pot-meter.
Als je de helm op hebt dempt je hoofd zoveel dat er weinig naar buiten komt.
Als je helm af is, komt er een beetje geluid uit, maar 1 watt is nu ook weer niet zoveel.

cewl, tnx :) Ik ga ook s ff knutselen
 
Heb Sennheiser in-ears (X200), heb er geen problemen mee met het rijden. Dempt wat mij betreft meer dan voldoende tot +-140 km/h. Merk dat ik soms zelfs liever iets minder demping zou willen hebben (bij stoplichten enzo, zelfs als m'n muziek uitstaat)

Voor muziek gebruik ik een ipod shuffle die ik op een stelbandje op m'n linkerbovenbeen (evo broek) kan klikken met het klemmetje. Ik kan onderweg op gevoel makkelijk m'n muziek regelen met m'n linkerhand zonder m'n ogen van de weg te halen. Voor ik deze broek had zat hij op m'n rechtermouw, maar da's niet echt ideaal om je linkerhand naartoe te brengen tijdens het rijden.

In weer en wind mee gereden, werkt altijd perfect. Batterij gaat ook eeuwig mee. Was eerst van plan er een houdertje voor te maken op m'n stuur maar omdat het nu al zo lekker gaat is het daar nooit van gekomen.

Hele set-up (ipod + oortjes) kostte 70 euro. en 160 voor de broek met stelbandjes
 
Ook ik luister onderweg graag naar een stukje muziek.
Daarvoor heb ik vaste speakertjes in mijn helm gemaakt (eerst een HJC, nu een Schuberth C3).

Het idee heb ik afgekeken van Baehr.
Het zijn 1 watt speakertjes, met een beschermrooster ervoor.
Voor de magneetspoel moet je dan wel wat van het piepschuim wegsnijden.
De speakertjes komen zo achter de bekleding.
Als je het goed doet, merk en voel je er niets van.

Ik heb een versterkertje van Conrad (5 Watt geloof ik) genomen en daar twee ingangen op gemaakt, een voor de MP3 speler en een voor de Garmin. Het volume kan ik regelen met een pot-meter.

Let wel, ik rijd altijd met op maat gemaakte oordoppen, anders is het veel te hard.

Het voordeel van een vaste installatie is dat je niet afhankelijk bent van een accu.
Het nadeel is dat je met een snoer vast zit aan je motor.
Hiervoor heb ik dan een extra stekker in het snoer gemaakt, waardoor je bij het afstappen ;-) niet aan je motor vast blijft zitten.

En zoals al eerder gezegd, als je de mp3 speler op shuffle zet, is het afwisselend genoeg.
Heb je hier een foto van?
 
Hierbij de opname van het speakertje in de helm.
Aan de andere kant zit ook zo'n speaker.

full


De 3,5 mm cinch-stekker is voor de aansluiting van het krulsnoer.
Het snoer is verbonden met de versterker in de kuip.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan