Verdachte koekblikkers.

Caltrin

Die hard MF'er
30 nov 2003
503
0
Hebben jullie ook al eens verdachte koekblikkers achter jullie gehad?

Ik rijd vandaag de ring op, op weg naar huis (op, op, op :X ), aan legale snelheid.. Ongeveer een kilometer verder kijk ik in m'n spiegel en zie ik een witte peugeot heel snel naderen.. (neen, m'n spiegel is geen kilometer verder)
Ik verwacht dat hij me elk moment inhaalt (ik rijd rechts).. Niets is minder waar. Hij vertraagt naarmate hij dichter naderde (zo ongeveer achter me op het linker vak), dan komt hij even naast me rijden.. I kijk hem aan (heel even in de ogen) waarop hij zakelijk terug voor hem kijkt terwijl hij aan het bellen is. Dan versnelt hij terug en rijdt hij weg.

Enkele minuten later komt dezelfde wagen opgejaagd op een kruispunt waar hij me voorrang moet geven. Ik neem m'n voorrang toch, hoewel hij niet van plan was te stoppen.. Ik kijk nog even naar hem en rijd rustig door. Komt hij achter me de baan op (Toen begon ik het verdacht te vinden).. Ik vertraag en stop langs de kant.. Hij slaat achter me rechts af in een straat die hem terug de kant stuurt vanwaar hij ongeveer kwam..

Was hij op zoek naar m'n garage om m'n fiets de stelen?

*Ik zal tog eens wat sneller moeten beginnen rijden op de ring :+ *
 
Met de motor nog niet aan de hand gehad, wel toen ik met de wagen was.

Kerel komt snel aangereden 200 meter na rode lichten. Blijft vervolgens even kleven en ik tik m'n rem even aan. Kerel kwaad en vliegt me voorbij.
Gaat ie vervolgens tegen 20-30 voor me rijden, om er dan weer vandoor te gaan.

7km later rij ik een brug over waar ie stond te wachten op de pechstrook, om vervolgens achter me aan te rijden. Ik kom op een rotonde, rij een extra rondje, en de kerel volgt. 1,5km verder wa sik thuis, stopte ie ff voor de deur, keuk even, en reed verder.

Niet bepaald een leuke ervaring :X
 
Inderdaad.. in jou plaats zou ik nooit naar huis hebben gereden..
Maar ja, meestal zijn ze stukken stoerder IN hun wagen..
 
haha, je denkt er altijd te laat aan, maar wat als (wanneer je in de auto zit) je de politie nou eens belt? en zegt dat je achtervolgt wordt :?

en op de motor zou ik em zeker langs de kant zetten (bij voorkeur voor een politiebureau of karateschool) of anders ergens een patatje gaan halen.
 
Reed met de auto (had nog geen fiets) over de A16, met een gangetje van 140 (100 max) op zondagochtend vroeg naar m'n werk, de A16 was zo goed als leeg. Kijk alvorens een auto in te halen kijk ik in m'n spiegel en zie ver achter me een auto aankomen, niets aan de hand, ik haal in, bij het inhalen check ik nogmaals m'n spiegel, begint die auto achter me (nog zeker 400m verwijderd) te seinen, dat ik op moet donderen naar rechts, terwijl ik 140 rij en een auto aan het inhalen ben... Da's nie grappig, dus ik blijf (eigenwijs als ik ben) links hangen. Die randdebiel reed wel wat hard dus besloot toch maar naar rechts te gaan, ruim voordat ik in de weg zat. Maar het kwaad was al geschied, bleek dat het om een Renault Clio Williams met frans kenteken ging, met 4 ongure types erin. 1 met een litteken van oog tot keel, die mij aankeek, met ogen vol haat en ongenoegen, kreeg een steen waar m'n maag hoort te zitten en m'n blaas was ineens heel vol. achterin zat nog een ongeschoren stuk ongeluk met een bebloede pleister op z'n knar, zat ook niet te lachen. Daarachter reed een met net zulke loeders gevulde Peugeot 406 coupe en die had een lulijzer in z'n hand en sprak blijkbaar met de Dikke PooierMercedes die daar weer achter reed, zelfde vulling. "Oeps", ging het door me heen. De Williams ging voor me rijden, de Coupe naast me en de Mercedes achter me en ik werd de vrachtwagenstrook op gedwongen... Piste haast in m'n broek, ik ben geen kleine jongen maar dit was duidelijk stront aan de knikker. Toen we nagenoeg stil stonden, kreeg ik het benauwd, wist zeker dat het afgelopen was, en zei nog "Het was gezellig..." De vangrail hield daar op en ik kon een baan naar rechts, trapte op het gas (als de nood het hoogst is...) en reed zo hard als ik kon en durfde die Williams voorbij, maar mijn Golfje TDI was geen match voor hun en met dat ik naar z'n 3 ging zaten ze weer naast me, werd weer gedwongen zachter te rijden. En bij 40 km/h kreeg ik het vingertje over de keel te zien, ik piste echt bijna in m'n broek toen. Ik verstijfde en ging de vluchtstrook op. Zij stopten niet en gingen er als een speer vandoor, ik stopte en barstte in janken uit. Tandjes wat zat ik te trillen...Ben na een kwartier weer gaan rijden en omgekeerd en naar huis gegaan...
 
haha, je denkt er altijd te laat aan, maar wat als (wanneer je in de auto zit) je de politie nou eens belt? en zegt dat je achtervolgt wordt :?

en op de motor zou ik em zeker langs de kant zetten (bij voorkeur voor een politiebureau of karateschool) of anders ergens een patatje gaan halen.

Ik had een mobiel en een carkit, maar 112 is niet in me opgekomen hoor... Ik had denk ik ook geen woord uit kunnen brengen... Achteraf weet ik het ook altijd beter...
 
Afgelopen zondag nog een verdacht koekblik B|
Rij ik rustig O-) naar eindhoven toe op zondagochtend 8 uur, zie ik nog net in een flits een VW bora de snelweg opdraaien. FF in m'n spiegels kijken, ja hoor... blijft ie plakken achter. Toch maar ff rustig aan gedaan, bora laten passeren, ff uitgebreid naar binnen gekeken, besloten dat het veilig was (nou ja, igg die bora was veilig :P ) en weer vrolijk doorgegaan :)
 
Ik ben in mijn blik wel eens een andere blikker achterna gereden.

Hij haalde mij buiten om via rechts in op een kruispunt. (echt een hele rare rare actie, Ik sla linksaf, hij zit achter mij, en slaat ook linksaf terwijl hij mij rechtsom inhaalt. Hierbij snijd hij me bruut af, duwt hij mijn bijna het tegemoetkomend verkeer in. Hij zat te bellen. Omdat we moeten stoppen voor verkeer zet hij ook gelijk het hele kruispunt vast.) Ik kwaad natuurlijk, en vervolg mijn weg. Het mannetje rijdt echter vlak voor mij (inhaala ctie was toch gelukt. Wilde ik het voorkomen dan had ik schade moeten rijden.), en lijkt dezelfde route te moeten volgen als ik. Hij begint steeds nerveuzer te rijden, terwijl ik eigenlijk gewoon mijn route naar huis vervolg. Vlakbij mijn huis slaat hij linksaf een parkeerterein op bij een flat. Ik denk:"Ha, een inkoppertje!!!"

Ik besluit te volgen.

De man rijdt snel een rondje, maar besluit toch zijn zenuwen onder controle te krijgen en parkeert de auto. Mijn auto blokkeert daarop meteen zijn auto, die rijdt niet meer weg in ieder geval. Ik stap sneller uit dan hem. Terwijl er zich een 2 meter grote CatchDude, in 3 delig door het rijk betaalt camouflage kostuum (Broek, shirt, jas, ik kwam van mijn werk) uit een klein Opeltje Corsa wringt besluit de beste man (een 40-er in een lease 207) zijn deurtjes maar snel op slot te doen. (Even voor de duidelijkheid, ik wilde alleen praten. Dat de beste man dat niet beseft is zijn probleem, toch? Hij wist op dit punt natuurlijk wel dat hij erg fout zat/heeft gezeten. Mijn punt was al enigzins bereikt.)

Goed, ik ga naast zijn portier staan (borst vooruit, kin omhoog, armen over elkaar) en zeg iets in de trend van:"Kom er even uit, ik wil met je praten." (Ik bleef beleefd)

De beste man kijkt me alleen wat bang aan, en knikt nee.

Ik:"Ik weet niet of je dit pak herkent, maar het betekent in ieder geval dat ik heel erg gewend ben lang te moeten wachten. En ik ben morgen vrij. Heb je even?"

Hij stapt toch maar uit. Nadat ik hem vraag of hij weet waarom ik wil praten begint hij meteen zijn excuses aan te bieden over zijn lompe inhaal actie, maar dat hij zat te bellen en dat hij laat was en dat hij gasten krijgt die elk moment kunnen verschijnen. Maar dat dat natuurlijk geen excuus is om zo lomp te rijden enz enz.

Ik heb tijdens die conversatie alleen maar met mijn armen over elkaar staan glimlachen en ja knikken. Toen hij uitgepraat was heb ik hem een fijne avond gewenst, en iets in de trend van:"Je hebt in ieder geval wel een stoer verhaal nu om je gasten mee te vermaken."

Autotje gestart, weggereden en even smakelijk zitten lachen.

Ik ben beleefd gebleven, ik heb niet gedreigd en ik ben niet aggresief of handtastelijk geworden. Was dit netjes of niet?Overigens wel mijn naamplaatje van mijn pak gehaald. Je weet nooit of je er nog ellende mee krijgt.
 
Laatst bewerkt:

De tering he! Dat was even zweten geblazen!

Ik had misschien nog wel even aangifte gedaan...Maar dat 140 verhaal had ik dan niet vermeld.
 
Van het weekend nog bijna geramd door een dwaas in een koekblik. Ik reed op de snelweg en tijdens het inhalen besluit die auto dat hij ineens naar links wil (waarom geen idee, er zat nog lang geen auto voor hem). Dus ik in de ankers en op de toeter. Hij terug naar rechts en als ik er voor de tweede keer naast zit besluit meneer ineens dat het mijn schuld is, kijkt me aan en gooit z'n blik naar links :( Ik gas open en erlangs en een dikke
full
opgestoken. En natuurlijk had ik toen een boos wielklevertje achter me zitten... Ik gas bijgeven om ruimte te maken en ga weer iets zachter rijden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg want meneer probeerde nog een keer de groeven in m'n achterband te tellen. Dus ik iets gas bij, 2 tikjes terug, even zachtjes bijgeremd O-) en weer gas gegeven. Daar had hij niet op gerekend }) Ik heb hem daarna niet meer gezien!
 
Van het weekend nog bijna geramd door een dwaas in een koekblik. Ik reed op de snelweg en tijdens het inhalen besluit die auto dat hij ineens naar links wil (waarom geen idee, er zat nog lang geen auto voor hem). Dus ik in de ankers en op de toeter. Hij terug naar rechts en als ik er voor de tweede keer naast zit besluit meneer ineens dat het mijn schuld is, kijkt me aan en gooit z'n blik naar links :( Ik gas open en erlangs en een dikke (Afbeelding) opgestoken. En natuurlijk had ik toen een boos wielklevertje achter me zitten... Ik gas bijgeven om ruimte te maken en ga weer iets zachter rijden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg want meneer probeerde nog een keer de groeven in m'n achterband te tellen. Dus ik iets gas bij, 2 tikjes terug, even zachtjes bijgeremd O-) en weer gas gegeven. Daar had hij niet op gerekend }) Ik heb hem daarna niet meer gezien!

Hehe, goeie actie.

Met de auto (is maar een ding, een motor heeft emotionele waarde) doe ik altijd het tegenovergestelde (Hard wegrijden gaat toch niet, het is een heel klein, oud, licht dieseltje). Ik ga niet vol op de rem of zo (dan zien ze je remlichten), maar ik ga gewoon een versnelling of 2 terug en laat de koppeling opkomen. Even bruut op de motor afremmen zien ze minder snel en ze schrikken zich echt de tering. Let wel, ik doe dit niet zomaar, iemand moet mij echt ontzettend irriteren. En ook niet als er andere weggebruikers in de buurt zijn. Rare acties van onze Aso moeten niet andere mensen in gevaar gaan brengen ofzo.

Overigens ben ik vrij braaf verder, en helemaal niet onaardig. Ik heb ook geen kort lontje ofzo. Maar ik heb een hekel aan zulke Aso's (met een grote A, ja...). En je moet vuur met vuur bestrijden, toch? ;)
 
Laatst bewerkt:
achtervolgingswaanzin noemen ze dat :P Zijn ook praatgroepjes voor geloof ik.... Mag je een avondje group-huggen :+


On-topic: Het kunnen soms ook agenten zijn. Heb ook ooit een Seat kwijtgereden. Stond daarna al bij me thuis te wachten :X
 
Als ik het kan opbrengen sta ik er boven..zonde van de energie om je druk over te maken..en al helemaal niet de moeite om risico op schade te gaan lopen.

1 keer gas en het zijn stipjes in de spiegels of gewoon ff rustig 100 rijden op de rechterbaan en alles is weer ok ;)

maja ben niet heilig en ga ze ook wel eens terug dwarszitten..voel me dan achteraf altijd een beetje dom erover..1 tikje en ik lig in het ziekenhuis (of erger) met mijn motor total-loss terwijl hun hooguit een krasje op hun lease-auto hebben.
 
Als ik het kan opbrengen sta ik er boven..zonde van de energie om je druk over te maken..en al helemaal niet de moeite om risico op schade te gaan lopen.

Ja, dat heb ik dus ook. En op de motor ben ik erg nog veeeeeeeeeel voorzichtiger mee dan in de auto...
 
achtervolgingswaanzin noemen ze dat :P Zijn ook praatgroepjes voor geloof ik.... Mag je een avondje group-huggen :+


On-topic: Het kunnen soms ook agenten zijn. Heb ook ooit een Seat kwijtgereden. Stond daarna al bij me thuis te wachten :X
Grouphuggen, dat is geweldig, met leuke dames ofzo... Maar met die knakkers ga ik niet huggen... Praatgroep, prima, maar zij praten niet, zij huggen joe toe death... |(
 
Hehe, goeie actie.

Overigens ben ik vrij braaf verder, en helemaal niet onaardig. Ik heb ook geen kort lontje ofzo. Maar ik heb een hekel aan zulke Aso's (met een grote A, ja...). En je moet vuur met vuur bestrijden, toch? ;)
:) Ik doe het normaal gesproken ook niet maar bij deze kerel gingen m'n nekharen overeind staan, je kent dat wel!
 
Ik heb een keer met een slopertje op Zandfoort gereden. Ik kan je vertellen dat als er een auto achterin zeilt op snelheid je het hopeloos aflegd. Je krijgt een tikje, je auto gaat van links naar rechts zeilen en met een beetje mazzel vernaggel je de linker rail, met een beetje pech knal je de talud af en kom je ondersteboven in de greppel.

Ik rij +1000 km per dag in diverse landen. Dit soort dingen maak ik soms een paar maal per dag mee. Soms ga ik er op in. Daar heb ik dan altijd weer spijt van. Iedere agressie is trouwens te ontzenuwen door even je hand vriendelijk op te steken en vriendelijk de agressor toe te lachen. Dat betekend "Sorry, mijn fout, gaat uw gang, vervolg uw haastig pad." De "vinger" resulteerd in een volkomen ander effect van kilometers lang sarren en snijden. Aan u de keuze. In France is het trouwens heel gebruikelijk om zoveel mogelijk verlichting te gebruiken op de auto. Knipper laar je naar links aanstaan als je links wilt blijven rijden. Grootlicht gebruik je een halve km van te voren en betekend "hallo ! Ik rijd snel. Wilt u ruimte maken SVP ?" In Italie knipperen ze zelfs als je niet op hun baan zit. Om te voorkomen dat je ze over het hoofd ziet. Een links en snelrijdend voertuig knippert naar iedere auto die hij inhaalt ! In Engeland betekend een op de snelste baan rijdend voertuig die knippert "Komt u maar, u mag er bij mij wel voor." !

Zo zie je maar, de toren van babelonie is tegenwoordig uitgesmeerd en ze heet autoweg ! Mensen zijn echter overal hetzelfde in auto's. Een enkeling heeft een te hoge bloeddruk samen met een te hoge testosteronspiegel en is makkelijk aan de kook te brengen.
 
Ik heb een keer met een slopertje op Zandfoort gereden. Ik kan je vertellen dat als er een auto achterin zeilt op snelheid je het hopeloos aflegd. Je krijgt een tikje, je auto gaat van links naar rechts zeilen en met een beetje mazzel vernaggel je de linker rail, met een beetje pech knal je de talud af en kom je ondersteboven in de greppel.

Ik rij +1000 km per dag in diverse landen. Dit soort dingen maak ik soms een paar maal per dag mee. Soms ga ik er op in. Daar heb ik dan altijd weer spijt van. Iedere agressie is trouwens te ontzenuwen door even je hand vriendelijk op te steken en vriendelijk de agressor toe te lachen. Dat betekend "Sorry, mijn fout, gaat uw gang, vervolg uw haastig pad." De "vinger" resulteerd in een volkomen ander effect van kilometers lang sarren en snijden. Aan u de keuze. In France is het trouwens heel gebruikelijk om zoveel mogelijk verlichting te gebruiken op de auto. Knipper laar je naar links aanstaan als je links wilt blijven rijden. Grootlicht gebruik je een halve km van te voren en betekend "hallo ! Ik rijd snel. Wilt u ruimte maken SVP ?" In Italie knipperen ze zelfs als je niet op hun baan zit. Om te voorkomen dat je ze over het hoofd ziet. Een links en snelrijdend voertuig knippert naar iedere auto die hij inhaalt ! In Engeland betekend een op de snelste baan rijdend voertuig die knippert "Komt u maar, u mag er bij mij wel voor." !

Zo zie je maar, de toren van babelonie is tegenwoordig uitgesmeerd en ze heet autoweg ! Mensen zijn echter overal hetzelfde in auto's. Een enkeling heeft een te hoge bloeddruk samen met een te hoge testosteronspiegel en is makkelijk aan de kook te brengen.

We zouden toch eens een uniforme weggedragscode moeten maken.. Al die verschillende gebruiken veroorzaken nodeloze agressie.. :)

Straffe verhalen nog in deze draad.. Veel irritante mensen op de baan dus.

**Moet snel terug weg, weinig tijd om te reageren in m'n eigen draad :r **
 
Motorrijders zijn toch ook altijd verdacht met zo'n enge intergraal op het hoofd. .....
..... enne .... ik heb nooit een koekblik achter me op de snelweg, want die slalommen niet zo gemakkelijk tussen de andere koekblikjes door als een tweewielig brulmonster!
 
Heb het gelukkig nog niet op de motor of in de auto gehad, maar wel nog op de brommert:

Was lekker even in de avond een beetje aan het toeren op de brommer van m`n broer (ss-50, 70cc) toen een paar gasten, stuk of 4, het wel leuk vonden in hun golfje mij te gaan volgen. Eerst kwamen ze naast me rijden en probeerde ze mij van de weg af te duwen, daarna ook gebaren van 'jij bent de zak' etc net als in dat verhaal hierboven op de snelweg, niet leuk was dat ;( . Op dat moment realiseerde ik me al dat ik misschien klappen zou krijgen als we het tot een stop zouden maken. Volgas dan maar, ik blij dat ik op die van m`n broer zat, had zelf namelijk 50cc en die van m`n broer trok net een stukje rapper en liep ook wat sneller (100 op een gewoon recht stuk, 115 wind mee etc). Maar dat was duidelijk niet genoeg. Ik was wel wat rapper door de straatjes heen, maar op gewone wegen was die auto zo bij me, althans zo zag het eruit. Dat is ze gelukkig niet gelukt, minst was een meter 3-4 na een bocht.
Maar goed ik wilde graag van ze af. Na een tijdje door een woonwijk geknald te hebben was ik ze nog niet kwijt. Ik kon snel naar huis maar bedacht me dat ze dan zouden zien waar ik zou wonen en er was op dat moment niemand thuis. Dan sta je ook niet fijn.Dan moest ik maar een stukje om met nog steeds die debielen achter me aan in de hoop dat ik ze nu toch echt kwijt zou raken, voelde me al steeds onmachtiger. Toen schoot het mij te binnen. Ja kut! ik moet hier oversteken, dan scherp rechts, weer scherp rechts en dan langs een park volgas een flauwe bocht links die iets scherp werd op het einde en uitkwam op een andere weg waar ik moet oversteken (net zoals ik net al had gedaan). Dit was mijn plan en tevens laatste kans vreesde ik. Daar gingen we dan, ben volgas overgestoken gelukkig niemand, hard in de ankers rechts, ging goed, dan weer rechts, kut ging veel minder goed, kut zelfs....geen snelheid meer en acceleer net weg voordat die gast het scherpe bochtje maakt...okee daar ligt die flauwe linker bocht...ik kijk rechts..niemand...volgas. Rij bij het bochtje iets van 60....knikje links en wooooooooof..... tussen de PAALTJES door }) zo de straat in waar ik woon, aan een rechte weg dus volgas erop..... en ja hoor...kijk achter me en zie een golf met blokkeerende wieltjes op de 3 paaltjes afschuiven... })
niet meer gezien of ie het raakte..maar ik was ze kwijt..had ze verneukt en ze waren zich waarschijnlijk de tering in geschrokken. M`n licht had ik al uit en die brommer had gelukkig z`n demper erin. Snel oprit op achter het huis even staan trillen (nou ja even ;) ). Voelde me later eenmaal veilig binnen wel echt The KING 8-)

s4s
 
Terug
Bovenaan Onderaan