Verkeer(d)sbord ?

Dit zetten ze klaar voor er werkzaamheden zijn. Heb een gruwelijke hekel aan die dingen, als ze op rood springen als je aan komt rijden kun je de motor wel afzetten. Duurt een eeuwigheid.

Maar wat gaan ze dan doen op dat kleine stukje?
Er kan net een vrachtwagen staan.
En waarom de camera?
 
Gokje, gebaseerd op een ervaring uit het verleden. Maar omdat ik niet bekend ben "bij jou in de straat", blijft het een pure gok.

Op een doorgaande weg (autosnelweg, autoweg, provinciale weg) in jouw directe omgeving wordt een filevorming verwacht. Deze verwachting kan gestaafd zijn op, bijvoorbeeld, geplande en langdurige werkzaamheden. Om sluipverkeer "bij jou door de straat" te voorkomen, zijn alvast verkeerslichten (met rood-licht-detectie) neergezet die als een soort doseerlicht gaan functioneren. Op die manier wordt het de bestuurders die de sluiproute willen nemen, ontmoedigd deze sluiproute ook daadwerkelijk te gáán nemen. Daar vindt namelijk ook vertraging plaats, dus kan men net zo goed in de file blijven staan. Zo lang er echter geen file ontstaat bij de werkzaamheden (en er dus geen sluipverkeer is), wordt de verkeersregelinstallatie niet ingeschakeld en kan het verkeer gewoon doorrijden. De betonblokken zullen er neergezet zijn om bermrijden te voorkomen.

Nogmaals, gokje, gebaseerd op eraring uit het verleden. Of deze situatie bij jou van toepassing is, is mij niet bekend.
 
Dat zou het weleens kunnen zijn :t

Tussen dit stoplicht en die in het ander dorp ligt inderdaad een provinciale weg die ze nu aan het renoveren zijn.
Die betonblokken snap ik niet helemaal, want je kunt er wel langs. Maar het zij zo.

Dank u voor het antwoord.
 
Deze staan volgens mij vlakbij het binnenhof:

998
 
Morgen eens een foto maken. Toen ik thuiskwam vanavond stond er opeens een bord "omleiding" voor mijn huis. Het wijst richting een doodlopende straat:+
 
Dat bord had gister overal in mijn dorp moeten staan!!
Het was weer Harley-weekend dus "VERPLICHT" open pijpen, luide toeters en zelfs eentje met een sirene! (Het rusthuis waar ik werk staat midden in hun rondje, altijd lachen als er dan een echte ambulance moet komen:N)
Ieder zijn hobby en op een afgesloten terrein doen ze maar, maar op de openbare weg verpesten ze het zo voor iedereen. Ga maar eens naar Monschau in het weekend...:N:W
 
Dat bord had gister overal in mijn dorp moeten staan!!
Het was weer Harley-weekend dus "VERPLICHT" open pijpen, luide toeters en zelfs eentje met een sirene! (Het rusthuis waar ik werk staat midden in hun rondje, altijd lachen als er dan een echte ambulance moet komen:N)
Ieder zijn hobby en op een afgesloten terrein doen ze maar, maar op de openbare weg verpesten ze het zo voor iedereen. Ga maar eens naar Monschau in het weekend...:N:W
Laat me raden, woerden?
 
Dat bord had gister overal in mijn dorp moeten staan!!
Het was weer Harley-weekend dus "VERPLICHT" open pijpen, luide toeters en zelfs eentje met een sirene! (Het rusthuis waar ik werk staat midden in hun rondje, altijd lachen als er dan een echte ambulance moet komen:N)
Ieder zijn hobby en op een afgesloten terrein doen ze maar, maar op de openbare weg verpesten ze het zo voor iedereen. Ga maar eens naar Monschau in het weekend...:N:W
Stoere Harleys!
Gaaf open pijpen, loud pipes save lives!
Sowieso moet die uitlaat open om het vermogen er uit te laten komen.
 
Leopoldsburg is niet regio Nieuwpoort, eerder Hasselt.
En luid pijpen red geen levens hoor.
 
Stoere Harleys!
Gaaf open pijpen, loud pipes save lives!
Sowieso moet die uitlaat open om het vermogen er uit te laten komen.
Vermogen? Bij een Harley?
Ja, ze kosten een vermogen, dat klopt.......

Hoe was het spreekwoord ook alweer?
Harley Davidson, de snelste manier om je dure benzine om te zetten in veel geluid!
(of zoiets dergelijks....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan