- 29 apr 2004
- 31.971
- 18.021
Dan ga je er gemakshalve vanuit dat je kunt parkeren op de plaats van bestemming,..dat kost mij dan een 10 tje per uur,...Ok, het verbruik is iets waar rekening mee gehouden mag worden...
Klopt dat er verschillende auto's tegenwoordig aan 1:20 (of 5 liter per 100 zoals ze dat bij ons zeggen) rijden, maar die zijn ook dun gezaaid, of het moet een diesel zijn en daarvan swingen de literprijzen ook de pan uit.
Het grootste voordeel voor woonwerk lijkt mij vooral dat je met een motorfiets kan filefilteren en vlotter kan rijden dan met een auto.
Anders neem ik wel gewoon de auto hoor, om naar mijn werk te rijden. Zie niet in waarom ik door weer en wind op een motor saaie kilometers moet gaan doen als dat ook in een verwarmde auto kan, zonder motorkleding en helm maar gewoon casual met een muziekje op de radio.
Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn.
(gelukkig hoef ik die keuze niet te maken, ik stap op mijn fiets en een klein half uur of 10 kilometer verder kom ik aan op m'n werk. )
Als je verder kijkt naar het verbruik alleen moet je ook rekening ermee houden dat je bandenkost hoger ligt dan bij een auto, dat je ook rekening moet houden met onderhoudskosten aan ketting en tandwielen etc.
Puur economisch denk ik dus dat je weinig voordeel gaat halen als je met een motor gaat woonwerken, tijdswinst is iets anders.
En als verbruik echt doorslaggevend is? Een motorscooter?