Verkeer(d)sbord ?

Ja, dat vind ik best veel. Het moet de hele dag door en 20T is geen extreem hoog gewicht. Ik had het niet verwacht
 
8A3F7433-23F8-470F-8914-3A661E352C28.jpeg

Sorry mocht het een dubbelpost zijn
 
Rotondes zijn goed voor de doorstroming mits:
- bestuurders op de rotonde tijdig en duidelijk aangeven wat ze van plan zijn;
- bestuurders die de rotonde naderen niet voor een lege rotonde stoppen.

Aangezien in veel gevallen aan (een van) beide voorwaarden niet wordt voldaan, is de doorstroming ruk :Y.
 
Rotondes zijn goed voor de doorstroming mits:
- bestuurders op de rotonde tijdig en duidelijk aangeven wat ze van plan zijn;
- bestuurders die de rotonde naderen niet voor een lege rotonde stoppen.

Aangezien in veel gevallen aan (een van) beide voorwaarden niet wordt voldaan, is de doorstroming ruk :Y.
Drukke rotonde in Hellevoetsluis moet veiliger worden; fietsoversteek verplaatst

Deze rotonde zit vast aan de weg met die strepen, blijkbaar werken ze toch niet.

Of een nieuwe ambtenaar, vers budget, of een kennis van een raadslid met een adviesbureau, dat kan natuurlijk ook.
 
Leg dat eens uit?
Bij een rotonde kan ik al op afstand zien of ik wel of niet moet afremmen, bij verkeerslichten wordt dat voor mij bepaald. Die gaat vlak voor je snufferd op rood, of net op groen zodra je aan het remmen bent.
Om het dorp uit te komen moet ik ook langs een stoplicht dat op oranje springt als ik er aan kom. En op rood als ik er bijna ben. Dan moet ik 5 seconden stilstaan en springt hij weer op groen.
Ik denk dat het qua verbruik met mijn motor niet uitmaakt, maar mijn autootje verbruikt bij constante snelheid binnen de bebouwde kom 3,5l/100km. Toch gebruikt hij gemiddeld binnen de bebouwde kom 6,1l/100km. Hier in het dorp zijn weinig stoplichten en veel rotondes. Ik denk dat ze beide slecht zijn voor het milieu.
En helpt het de verkeersveiligheid? Vorig jaar is er iemand die op een voorrangsweg 120km/h binnen de bebouwde kom reed in de zijkant van een auto gereden die hem geen voorrang verleende. Daar was geen rotonde.
Daar is wel een aarden wal waardoor ze elkaar pas op het laatste moment konden zien.
 
Leg dat eens uit?
Bij een rotonde kan ik al op afstand zien of ik wel of niet moet afremmen, bij verkeerslichten wordt dat voor mij bepaald. Die gaat vlak voor je snufferd op rood, of net op groen zodra je aan het remmen bent.
Op een rotonde ben je afhankelijk van je medewegmisbuiker.
Sowieso moet je al flink vaart minderen ook als er geen overig verkeer is maar als er wel verkeer is ben je afhankelijk of Truus haar richting aanzet als ze de rotonde verlaat.
Vervolgens moet je flink aan je stuur draaien om de rotonde over te komen.

Verkeerslichten hebben een volgorde en meetlussen.
Stel ik rij op een doorgaande weg en ik zie dat er kruisend verkeer nadert dan is het wel of niet doorrijden afhankelijk of ik of mijn voorliggers al over de lus zijn.
Schat ik in dat het kruisend verkeer eerder over de lus rijdt weet ik al dat deze eerst gaan, dus gas los en snelheid verminderen zodat ik met “gang” weer groen krijg.
Ben ik eerder dan het kruisend verkeer over de lus dan weet ik dat ik door kan.

Dat maakt het verkeersnet in NL zo mooi
Vorig jaar reed ik s`nachts in F door dorpjes, daar gaat het gewoon op tijd en sta je voor een rood licht terwijl er in de verste verte geen verkeer te bekennen is.
(Net als in de usa, daar staat het niet voor niets overal vast.)

Maar als je nu dagelijks dezelfde route rijdt dan weet je op ten duur hoe de volgorde van de lichten werken.
Tegenwoordig rij ik met flitsmeister, hiermee zie je of het volgende verkeerslicht op rood of groen staat.

Wij hebben proef gereden met een greenflow app, hiermee kreeg je voorrang bij de verkeerslichten.
Het mooiste van deze app was dat hij aangaf welke snelheid je moest rijden om groen licht te krijgen.
Dat scheelt serieus brandstof.
 
Op een rotonde ben je afhankelijk van je medewegmisbuiker.
Sowieso moet je al flink vaart minderen ook als er geen overig verkeer is maar als er wel verkeer is ben je afhankelijk of Truus haar richting aanzet als ze de rotonde verlaat.
Vervolgens moet je flink aan je stuur draaien om de rotonde over te komen.

Verkeerslichten hebben een volgorde en meetlussen.
Stel ik rij op een doorgaande weg en ik zie dat er kruisend verkeer nadert dan is het wel of niet doorrijden afhankelijk of ik of mijn voorliggers al over de lus zijn.
Schat ik in dat het kruisend verkeer eerder over de lus rijdt weet ik al dat deze eerst gaan, dus gas los en snelheid verminderen zodat ik met “gang” weer groen krijg.
Ben ik eerder dan het kruisend verkeer over de lus dan weet ik dat ik door kan.

Dat maakt het verkeersnet in NL zo mooi
Vorig jaar reed ik s`nachts in F door dorpjes, daar gaat het gewoon op tijd en sta je voor een rood licht terwijl er in de verste verte geen verkeer te bekennen is.
(Net als in de usa, daar staat het niet voor niets overal vast.)

Maar als je nu dagelijks dezelfde route rijdt dan weet je op ten duur hoe de volgorde van de lichten werken.
Tegenwoordig rij ik met flitsmeister, hiermee zie je of het volgende verkeerslicht op rood of groen staat.

Wij hebben proef gereden met een greenflow app, hiermee kreeg je voorrang bij de verkeerslichten.
Het mooiste van deze app was dat hij aangaf welke snelheid je moest rijden om groen licht te krijgen.
Dat scheelt serieus brandstof.
Toen ik nog een klein dieseltje had (Seat Arosa 1.7) reed ik ook zo. Als het niet te druk was kon ik zonder de rem aan te raken van huis naar werk en terug komen. Dan deed hij 1:28.
Maar als het drukker was dan moest ik wel vaker remmen omdat het overige verkeer dan het spelletje 'Wie is het eerst bij het volgende stoplicht' deed.
Dus op de 4 baande autoweg in de polder ging het anticiperen niet meer lukken.
 
Op een rotonde ben je afhankelijk van je medewegmisbuiker.
Sowieso moet je al flink vaart minderen ook als er geen overig verkeer is maar als er wel verkeer is ben je afhankelijk of Truus haar richting aanzet als ze de rotonde verlaat.
Vervolgens moet je flink aan je stuur draaien om de rotonde over te komen.

Verkeerslichten hebben een volgorde en meetlussen.
Stel ik rij op een doorgaande weg en ik zie dat er kruisend verkeer nadert dan is het wel of niet doorrijden afhankelijk of ik of mijn voorliggers al over de lus zijn.
Schat ik in dat het kruisend verkeer eerder over de lus rijdt weet ik al dat deze eerst gaan, dus gas los en snelheid verminderen zodat ik met “gang” weer groen krijg.
Ben ik eerder dan het kruisend verkeer over de lus dan weet ik dat ik door kan.

Dat maakt het verkeersnet in NL zo mooi
Vorig jaar reed ik s`nachts in F door dorpjes, daar gaat het gewoon op tijd en sta je voor een rood licht terwijl er in de verste verte geen verkeer te bekennen is.
(Net als in de usa, daar staat het niet voor niets overal vast.)

Maar als je nu dagelijks dezelfde route rijdt dan weet je op ten duur hoe de volgorde van de lichten werken.
Tegenwoordig rij ik met flitsmeister, hiermee zie je of het volgende verkeerslicht op rood of groen staat.

Wij hebben proef gereden met een greenflow app, hiermee kreeg je voorrang bij de verkeerslichten.
Het mooiste van deze app was dat hij aangaf welke snelheid je moest rijden om groen licht te krijgen.
Dat scheelt serieus brandstof.
"Op een rotonde ben je afhankelijk van je medewegmisbuiker" schrijf je.
Om vervolgens verderop in het verhaal precies hetzelfde te zeggen over stoplichten. Daar ben je ook afhankelijk van het feit of je eerder bij de meetlus bent dan je medeweggebruiker.
Ik kijk ook naar andere weggebruikers als ik een rotonde nader. En zelfs als er druk verkeer is waardoor ik moet stoppen is dat een hele tijd korter dan bij een verkeerslicht. En ook een stuk minder irritant dan wachten voor een rood verkeerslicht terwijl er geen ander verkeer is. Iets wat mij elke dag gebeurt. Om dan bij het volgende verkeerslicht (300 meter verderop) weer te moeten wachten op niets. Purmerend is een drama.....
Ook ik rij met Flitsmeister, maar heb nog nooit een weergave van het volgende verkeerlicht gezien. Hoe werkt dat, en waar kan ik dat zien? Of is dat bij de betaalde versie?
 
"Op een rotonde ben je afhankelijk van je medewegmisbuiker" schrijf je.
Om vervolgens verderop in het verhaal precies hetzelfde te zeggen over stoplichten. Daar ben je ook afhankelijk van het feit of je eerder bij de meetlus bent dan je medeweggebruiker.
Ik kijk ook naar andere weggebruikers als ik een rotonde nader. En zelfs als er druk verkeer is waardoor ik moet stoppen is dat een hele tijd korter dan bij een verkeerslicht. En ook een stuk minder irritant dan wachten voor een rood verkeerslicht terwijl er geen ander verkeer is. Iets wat mij elke dag gebeurt. Om dan bij het volgende verkeerslicht (300 meter verderop) weer te moeten wachten op niets. Purmerend is een drama.....
Ook ik rij met Flitsmeister, maar heb nog nooit een weergave van het volgende verkeerlicht gezien. Hoe werkt dat, en waar kan ik dat zien? Of is dat bij de betaalde versie?
Heb je gelijk in maar bij een rotonde moet je altijd snelheid verminderen en weer optrekken, bij verkeerslichten is dat niet het geval.

Heb je deze melding van de verkeerslichten niet op fm?
Overigens ook super als de zon in de lichten schijnt en je nauwelijks kan zien of het groen of rood is.
flitsmeister-verkeerslicht-stoplicht.jpg
 
Heb je gelijk in maar bij een rotonde moet je altijd snelheid verminderen en weer optrekken, bij verkeerslichten is dat niet het geval.

Heb je deze melding van de verkeerslichten niet op fm?
Overigens ook super als de zon in de lichten schijnt en je nauwelijks kan zien of het groen of rood is.
Bekijk bijlage 1852840
Gebruik van FM is in Duitschland verboden hoorde ik van de week, ook voor bijrijders..
 
Heb je gelijk in maar bij een rotonde moet je altijd snelheid verminderen en weer optrekken, bij verkeerslichten is dat niet het geval.

Heb je deze melding van de verkeerslichten niet op fm?
Overigens ook super als de zon in de lichten schijnt en je nauwelijks kan zien of het groen of rood is.
Bekijk bijlage 1852840
Nee, nog nooit in beeld gehad.
En ik heb FM nu ongeveer een jaartje in gebruik.
 
Om het dorp uit te komen moet ik ook langs een stoplicht dat op oranje springt als ik er aan kom. En op rood als ik er bijna ben. Dan moet ik 5 seconden stilstaan en springt hij weer op groen.
Ik denk dat het qua verbruik met mijn motor niet uitmaakt, maar mijn autootje verbruikt bij constante snelheid binnen de bebouwde kom 3,5l/100km. Toch gebruikt hij gemiddeld binnen de bebouwde kom 6,1l/100km. Hier in het dorp zijn weinig stoplichten en veel rotondes. Ik denk dat ze beide slecht zijn voor het milieu.
En helpt het de verkeersveiligheid? Vorig jaar is er iemand die op een voorrangsweg 120km/h binnen de bebouwde kom reed in de zijkant van een auto gereden die hem geen voorrang verleende. Daar was geen rotonde.
Daar is wel een aarden wal waardoor ze elkaar pas op het laatste moment konden zien.
Das ook vragen om ellende.
 
Das ook vragen om ellende.
Ik las vandaag ergens een nieuwsberichtje dat iemand met 117km/h een voetganger doodreed 5 jaar gevangenis straf heeft gekregen. Dan komt hij na 3 jaar vrij? Ik hoop dat die bij ons in het dorp minimaal dezelfde straf krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan