Verkeer(d)sbord ?

Ik rijd gelukkig niet zo vaak door steden, maar afgelopen zaterdag over zo'n vierbaans uitvalweg in Osnabrück heb ik geprobeerd mij in te beelden hoe het zou zijn om daar 30 te rijden ... ik zou volgens mij steeds in slaap vallen :Z:z
Van de zomer door Freiburg (D) gereden, heel veel is daar 30-zone en men rijdt daar ook nog een keurig 30. (Of het moet er vol staan met flitskasten). En dat zonder ladingen drempels, versmallingen en ander ongemak.
 
Van de zomer door Freiburg (D) gereden, heel veel is daar 30-zone en men rijdt daar ook nog een keurig 30. (Of het moet er vol staan met flitskasten). En dat zonder ladingen drempels, versmallingen en ander ongemak.
Ik heb eens een tracject controle gezien door een tunnel waar je 30 mocht. En bordjes met werkzaamheden.
Dat is pas slaapverwekkend.
 
Wat willen jullie mij nou vertellen? Ik snap dat ik niet mag inhalen, maar staat het obstakel nou links of rechts?

20231115_080125.jpg
 
Alles voor de clickbaits. Bij het AD is het zowat standaard dat er een pakkende kop word geplaatst en als je daarop clickt je je privégegevens moet invullen om het bericht te kunnen lezen. Wat overigens vaak van het type laat maar is. :r
 
Bekijk bijlage 1944644
Ik zag deze tijdens het wandelen. Je mag er lopen maar het is verboden toegang? :?
Overigens betekent (oorspronkelijk): "voor het overige", dus in dit geval: Je mag wat er op het bord staat, en voor al het andere is het verboden toegang.

Hier een stukje wat over een vergelijkbaar bord gaat:
Overigens verboden toegang

Grappig is dat de auteur van het stukje ook niet aan die mogelijkheid denkt, maar er lijkt wel consensus over te zijn in de commentaren.
 
30 km/u is blijkbaar nog te snel in Duitsland, 20 km/u wordt hier de norm....
(mogen we als 2 wiel rijders wel zijwieltjes gaan aanschaffen )

In deze Duitse stad wordt de maximumsnelheid volgende maand verlaagd naar 20 km/u
Niet alleen in Duitsland. In België is het in Hasselt al een aantal jaar max 20km/u.
Natuurlijk houden al die ... eu ... Hasseltenaren van buiten-Belgische-origine met hun opgevoerde en peperdure Mercedessen, BMW'S, Audi's, Range Rovers, etc, zich daar keurig aan ... 🙄
Hasselt ... nergens anders in B wordt roekelozer gereden dan daar 🫣

Verder worden de zone 50's op provinciale wegen steeds langer. Tussen Sint-Truiden en Tienen is de helft daarvan al max 50, sinds kort ook tussen Tienen en Leuven.

Er is dan ook nog ene politieker (ben de naam kwijt), die ervoor ijvert in heel B max 90km/u (80 voor +3,5t) op ELKE snelweg, en dat 24/7. En alles buiten de snelweg 50, en wat nu bebouwde kom is moet allemaal 30 worden, maar gemeenten mogen daar ook 20 van maken.

Klinkt dat te gek? Ja, eigenlijk wel ... maar ik zie dat er nog door komen, vroeg of laat ...

Snappen jullie nu waarom ik tegenwoordig liever met de fiets rijd? Want buiten al dat LEZ gezever, moeten we binnenkort ook nog achteruit gaan rijden 🫣
 
Duitschers zijn nogal Grundlich in het verkehr.
Ahh, daarom op het moment ze de grens over zijn maximaal 70 kunnen rijden hier op de 80km wegen, en spitsstroken niet voorkomen in hun tomtom of zo. of als het kurkendroog is op de autoweg bij het bordje adviessnelheid 90km.uur bij regen vol in de ankers gaan.
Inlezen in iets over een ander land is de gemiddelde duitser ook totaal vreemd, of het leren van iets van een andere taal als ze naar het buitenland gaan, onmogelijk.
Over Belgen gaan we het helemaal maar niet hebben, der zijn pakjes boter met meer verkeersinzicht. :)
 
Niet alleen in Duitsland. In België is het in Hasselt al een aantal jaar max 20km/u.
Natuurlijk houden al die ... eu ... Hasseltenaren van buiten-Belgische-origine met hun opgevoerde en peperdure Mercedessen, BMW'S, Audi's, Range Rovers, etc, zich daar keurig aan ... 🙄
Hasselt ... nergens anders in B wordt roekelozer gereden dan daar 🫣

Verder worden de zone 50's op provinciale wegen steeds langer. Tussen Sint-Truiden en Tienen is de helft daarvan al max 50, sinds kort ook tussen Tienen en Leuven.

Er is dan ook nog ene politieker (ben de naam kwijt), die ervoor ijvert in heel B max 90km/u (80 voor +3,5t) op ELKE snelweg, en dat 24/7. En alles buiten de snelweg 50, en wat nu bebouwde kom is moet allemaal 30 worden, maar gemeenten mogen daar ook 20 van maken.

Klinkt dat te gek? Ja, eigenlijk wel ... maar ik zie dat er nog door komen, vroeg of laat ...

Snappen jullie nu waarom ik tegenwoordig liever met de fiets rijd? Want buiten al dat LEZ gezever, moeten we binnenkort ook nog achteruit gaan rijden 🫣
Pffff die 50km bij Tienen ben ik achtergekomen toen ik naar ons kantoor in Tienen moest.... Net als die kut trajectcontrole de hele ring....

Wat was ik blij toen ik de grens bij hazeldonk over ging, gas op die lollie over de lege A27!
 
Ik zou zeggen dat het bord aan de rechterkant omgedraaid is door iemand en geld voor het verkeer op de andere baan. Omgedraaid klopt het namelijk wel
Nee hoor. Het linker bord klopt, het rechter niet. Op het bord zelf zit een soort lamel dat om te klappen is, waardoor het bord als het ware gespiegeld wordt. In de bordologie noemen we dit soort borden 'klappertjes'. De lamel op het rechter klappertje is door de monteur gewoon vergeten goed te zetten (of door een onverlaat gesaboteerd). Verderop, om de bocht, staat aan de linkerkant een afzetting. Als je inzoomt kun je de bouwhekken zien staan. De borden staan aan 2 kanten van de weg omdat hier vaak vrachtwagens op de rijbaan stil staan. Daarom staat verderop de WIU/30 ook aan 2 kanten. Zou er alleen rechts een bordencombinatie staan, bestaat het risico dat deze niet zichtbaar is. Voorbij het obstakel staan er ook 2x2.

Foto heb ik gisteren gemaakt in Maastricht, op de Galjoenweg, in de richting van het trafostation/de bussluis.
 
Laatst bewerkt:
Ahh, daarom op het moment ze de grens over zijn maximaal 70 kunnen rijden hier op de 80km wegen, en spitsstroken niet voorkomen in hun tomtom of zo. of als het kurkendroog is op de autoweg bij het bordje adviessnelheid 90km.uur bij regen vol in de ankers gaan.
Inlezen in iets over een ander land is de gemiddelde duitser ook totaal vreemd, of het leren van iets van een andere taal als ze naar het buitenland gaan, onmogelijk.
Over Belgen gaan we het helemaal maar niet hebben, der zijn pakjes boter met meer verkeersinzicht. :)

Ah, daarom rijdt de gemiddelde Nederlander 80 op de Duitse binnenwegen ... waar je 100 mag B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan