Verkeersregelaars trucktour Tilburg

@ Mike Schenk:

Risico-appreciatie speelt hier zeker een rol. Of ik meer 'lef' heb weet ik niet.Wel weet ik dat ik dagelijks bezig ben met het afwegen van risico's, bepalen hoe ik daarin ga handelen, weet hebbend van het feit dat ook niet alles in regels is afgedekt en het soms ook nodig is om juist in de geest van regels te handelen en te weten waar en wanneer je van regels moet afwijken, maar dan ook weten dat je daarvoor je mogelijk moet verantwoorden. Het grote probleem is dat juridische kaders altijd zwart-wit zijn en nog steeds te weinig rekening houden met de wereld waarin wij leven die wel meer dan 50 tinten grijs kent. Persoonlijk vind ik dat juist deze spanning het leven interessant maakt.

Bij alle voorvallen zal altijd eerst de aansprakelijkheidsverzekering van de verkeersregelaar zelf aangesproken worden, zeker daar waar (mogelijk) sprake is van een oneigenlijke daad. Daar waar de eigen verzekering tekortschiet komt de verzekering van de organisatie in beeld. Daar is in het geval van de Trucktour Tilburg heel duidelijk overleg over geweest, mede ten aanzien van de activiteiten die zij verwacht van haar verkeersregelaars.

Voor wat betreft mijn gesprek RWS: ik heb daar geen hoge verwachtingen bij, maar weet zeker dat het niet zal leiden tot een aanscherping van de regels. Heb al gemerkt in de voorbesprekingen met hen dat men juist heel geinteresseerd is in de visie en ook de ervaring die ik heb. En dat is net iets meer dan 'slechts verkeer regelen' maar omvat ook kennis over het gedrag van mensen in het verkeer gekoppeld aan veiligheid.

We gaan het meemaken!
 
Laatst bewerkt:
@Mike Schenk: Niet boven de invorderings grens? Oftewel 49 km/u na correctie vind jij nog wel acceptabel?
Want dan heb je nog je rijbewijs, en kun je morgen weer zo idioot over de weg scheuren?

Ik ken voldoende voorbeelden van wegen waar de limiet 50 is, maar waar je met 100 nog op grote schaal wordt ingehaald. Dan rij ik mee met het verkeer maar zorg wel dat ik niet boven die 99 kom.

Evenzo ken ik voorbeelden van wegen waar de limiet 30 is maar waar velen dik boven de 60 rijden. En dat doe ik dan niet, want op die wegen is 60 de invorderingsgrens. Op dat soort wegen is het vaak een dilemma omdat 60 in sommige gevallen langzamer dan gemiddeld is.
 
Is het ook veel rijden met z'n allen of vooral staan en regelen?

Ben benieuwd, weet totaal niet wat ik kan verwachten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan