Yopperdepop
MF veteraan
- 8 aug 2012
- 4.925
- 25
Bestel 'm in de UK dan zit er standaard DD op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bestel 'm in de UK dan zit er standaard DD op.
De vraag is of met de DD sluiting het minder vervelend is op de keel. Het principe van de sluiting maakt me persoonlijk niet zoveel uit, alleen wel het knellende van de ratelsluiting.
Overigens stelde ik de vraag ook aan Shoei, maar die vinden het niet nodig om een antwoord te geven. Als de klantenservice zo geregeld is, dan maar wat anders proberen.
Ik zou aan de dealer vragen of hij niet gewoon nieuw te bestellen is met DD sluiting.Ik vind het trouwens nogal wat dat je daarvoor dan weer €80 zou moeten betalen . De helm is al niet bepaald een koopie....
Goed idee,
Nadeel is dat het voor mij niet zo handig is om in Engeland te bestellen aangezien ik wat 'Personal fitting' aanpassing nodig heb om de helm echt goed te laten passen op mn hoofd.... . En dan heb ik dus een dealer in NL nodig die daartussen zit om dat te (laten) doen.
Maar inderdaad door de dealer met DD laten bestellen, misschien lukt dat wel - zonder meerkosten.....
Ik ben trouwens wel nog steeds benieuwd of er iemand hier is die inmiddels ervaring heeft met het vervangen: zowel het vervangen voor elkaar krijgen en of het ook het gewenste effect heeft...
Moet zoiets niet gewoon aan te passen zijn bij de lokale schoenmaker?
Zou'k doen, ik laat daar ook altijd mijn hersenchirugie uitvoeren.
Aan de hand van je reactie, moet je inderdaad een keertje langs die schoenmaker dan.
In tegenstelling tot jou, besef ik wel dat een schoenmaker gewoon een oeroud ambacht is en dat zij professionele stikmachines hebben en diverse soorten garen van uitstekende kwaliteit waarmee zij prima stikverbindingen kunnen maken. Net als in de fabriek waar de helmfabrikanten dr bandjes laten voorzien van DD-ringen of andere sluiting. Ik denk zelfs dat die schoenmaker hier beter is opgeleid dan de kinderhandjes in China die helmbandjes voorzien van stiksels en deze leveren aan de fabrikant zelf. Die kunnen prima stikken waarschijnlijk, maar ik denk niet dat je hen moet vragen naar de verschillende soorten garen en wanneer wat te gebruiken. Waarom zouden ze ook, die hoeven alleen maar een apparaat te bedienen.
Zou een schoenmaker echt zoveel moeite hebben om een aanpassing te maken aan het bandje van een helm?
Persoonlijk denk ik dat die schoenmaker meer kennis en kunde heeft dan degene die nu die kinbandjes heeft voorzien van de sluiting en dat ie dr zou een andere sluiting op kan zetten.
Wanneer ik een nieuwe rits in mijn motorlaars wil laten zetten en pas de 6e schoenmaker durft de klus aan dan heb ik het vermoeden dat jouw ambachtsverhaal niet opgaat. Wanneer ik dan die stiksels bekijk dan heb ik die liever niet aan m'n strap hangen maar dat is dan mijn bescheiden mening.
Het ambacht kan oeroud zijn maar zegt helemaal niets over de kwaliteit. Ik heb wat dat betreft liever een kindje van vier die mijn helm in elkaar schroeft dan die koekebakker hier op de hoek. Ik ga voor het gemak maar even uit van kwaliteitscontrole en gestandaardizeerde testprocedures bij Shoei.
Excusez voor de lompe reactie eerder ik ben ongesteld het spijt me
Een stevige leren schoen repareren zal dan ook wel wat moeilijker zijn dan een strap, gok ik zo Iets met soepel- en beweeglijkheid, beperkte ruimte, enz.
Wel raar dat je na 5 schoenmakers die het niet kunnen of willen doen, toch nog naar de 6e gaat :D of 'm dan niet door de fabrikant laat repareren.
Ha, net even mijn lokale dealer gebeld. Ze gaan mijn GT-air opsturen voor een dubbel-D conversie.
Toch gewoon superhandig zo'n forum en ook blij met de dealer-service van Motor Oost!!