Als er iets is afgefakkeld kan je beter eerst kijken wat er precies is gesmolten,want dat zal wel zo zijn als je verbrand plastic ruikt,'t Is blijkbaar een dinsdagochtend dingetje... Twee weken zonder problemen, maar vanochtend zelfde zekering wederom doorgebrand. De vervangende zekering brandde ditmaal direct ook weer door. Een en ander werd wel aangekondigd door een luchtje van smeltend plastic (denk ik), waarschijnlijk onder de tank. De motor nu even geparkeerd en teruggelopen.
Straks uiteraard terug, wat zal ik meenemen? Bobines?
Spanningsregelaarstekker en -bedrading is (gelukkig) ok, heb ik bekeken. Daar komt die lucht ook niet vandaan.Als er iets is afgefakkeld kan je beter eerst kijken wat er precies is gesmolten,want dat zal wel zo zijn als je verbrand plastic ruikt,
ik denk niet de bobines maar een draad is meer waarschijnlijk.Of als je pech heb de gevreesde Honda spanningsregelaar stekker(meest waarschijnlijk)
die gesmolten is.
Yup, krijgt een signaal van een v/d CDI's, de andere stuurt de toerenteller aan.Ah, hier was het VF topic geblevenSinds ik de VF (de ex-Smuiger) niet meer heb, was ik het een beetje kwijt geraakt geloof ik
Naast mijn huidige Fazer, heb ik nog een Magna v30 in bezit. Het was een dof lijk toen ik 'm naar huis sleepte, en inmiddels rijdt-ie weerAlleen de koude start gaat nog niet zo best. Ook hoor ik op contact de pomp niet lopen, da's bij mijn Fazer wel anders.
Weet iemand toevallig of bij een VF de pomp achter de ontsteking geschakeld zit oid? En kan ik hem zomaar achter het contact schakelen, of moet ik dat toch vooral niet doen? Als ik me niet vergis was het bij de Smuiger ook anders aangesloten, en daar heb ik iig nooit start problemen mee gehad.
Was idd bij de ex-Smuiger zo aangesloten dat de pomp direct liep na contact inschakelen. En dat zorgt voor prima aanslaan. Daar zit wel een risico aan heeft @The Dutchy wel eens uitgelegd. Als je nu bij eens crash je motor afzet met de dodeman of je motor slaat af dan stopt de pomp ook. Dat is niet het geval als je hem over het contact zet. Heb je dan een brandstof als gevolg van de crash dan kan je zomaar brand krijgen. Het is wellicht wat ver gezocht maar toch........Je hebt destijds de ex-Smuiger aan mij verkocht en ik heb die 2,5 jaar gelden aan Mark (kan verder niets meer vinden) op het motor-forum verkocht. Ik had een sloper gescoord samen met @maximus86, hij het blok en een paar spulletjes, ik de bodyparts). Ik heb er toen mooie zwarte comstar-wielen ingezet. Van de nieuwe eigenaar Mark heb ik helaas na een paar maanden niets meer van gehoord. Ik heb zomaar jet vermoeden dat de motor in een schuurtje zielig staat te wachten. Ik heb nog wel een foto van hoe de ex-Smuiger eruit zag nadat de volgende eigenaar er de andere matchende tank en zijkapjes die ik had gescoord had opgezet.Ah, hier was het VF topic geblevenSinds ik de VF (de ex-Smuiger) niet meer heb, was ik het een beetje kwijt geraakt geloof ik
Naast mijn huidige Fazer, heb ik nog een Magna v30 in bezit. Het was een dof lijk toen ik 'm naar huis sleepte, en inmiddels rijdt-ie weerAlleen de koude start gaat nog niet zo best. Ook hoor ik op contact de pomp niet lopen, da's bij mijn Fazer wel anders.
Weet iemand toevallig of bij een VF de pomp achter de ontsteking geschakeld zit oid? En kan ik hem zomaar achter het contact schakelen, of moet ik dat toch vooral niet doen? Als ik me niet vergis was het bij de Smuiger ook anders aangesloten, en daar heb ik iig nooit start problemen mee gehad.
Dat weet ik niet zeker maar vermoed ik omdat ik niks meer hoor. Maar voor hetzelfde geld heb ik dat helemaal mis en wordt er wel mee gereden. Niet iedereen wil vanalles op een forum delen. Ik wel.Die heb ik inderdaad aan jou verkocht toen, ziet er op die foto's netjes uitZonde dat-ie nu stof staat te happen
Dat weet ik niet zeker maar vermoed ik omdat ik niks meer hoor. Maar voor hetzelfde geld heb ik dat helemaal mis en wordt er wel mee gereden. Niet iedereen wil vanalles op een forum delen. Ik wel.
Dat werkt vaak inderdaad minstens net zo makkelijk als hoeveelheid meten, methode is veren verwijderen, vorken helemaal inschuiven en dan meten.Ik wil binnenkort ook met een voorvork aan de gang, voor het eerst in m'n leven. Begrijp ik dat jij de hoogte van de luchtkamer meet en niet de hoeveelheid olie die je erin doet?
Paar keer pompen en dan nog 1x metenDat werkt vaak inderdaad minstens net zo makkelijk als hoeveelheid meten, methode is veren verwijderen, vorken helemaal inschuiven en dan meten.
Als je je hand op de vorkpoot legt en dan uitschuift trekt ie vacuüm, komt eventuele lucht nog makkelijker uit de onderste helft.Paar keer pompen en dan nog 1x meten
Als je je hand op de vorkpoot legt en dan uitschuift trekt ie vacuüm, komt eventuele lucht nog makkelijker uit de onderste helft.