Nou, hij wil alleen maar stationair draaien (maar niet langer dan 5 seconden)
iets gas of veel gas valt ie direct uit.
Bobines kan ik nog eens omwisselen, is een goeie.
De bougie vonkt ook op het frame als ik 'm er een paar centimeter vanaf houdt.. en door m'n vingers voel ik 'm ook wel dus dat lijkt me goed.
zal het vanavond en anders morgen nog eens proberen
@mastertommy: een bobine mag dan een vonkie met een hoge spanning afgeven (duizenden volt?), ampere is zo laag dat je er niet bewusteloos van raakt.
@mastertommy: een bobine mag dan een vonkie met een hoge spanning afgeven (duizenden volt?), ampere is zo laag dat je er niet bewusteloos van raakt.
Heel wat moderne bobines geven een spanning af die dodelijk kan zijn, dus als ts ze aan kan raken en niet op zijn minst de hele wereld bij elkaar scheld is er toch iets mis in het elektronische circuit. Alhoewel ik het wel vreemd vind, dat 2 cilinders gelijk uitvallen, omdat een VFR 4 bobines heeft.
Misschien de motor een paar keer gestart en niet warm laten worden, waardoor de bougies nu doorslaan. ?
I dare you.@mastertommy: een bobine mag dan een vonkie met een hoge spanning afgeven (duizenden volt?), ampere is zo laag dat je er niet bewusteloos van raakt.
I dare you.
Moedig m nou niet aan, want ik meen het. ik werk nou ook al weer een jaartje als leerling monteur bij een motorfietsdealert, en ik heb t een keer meegemaakt dat een collega een fiets wilde starten terwijl collega 2 de bougie nog niet op t blok had gelegd en dus nog in zn handen had.
Gevolg= flinke opdonder en hij was 10 seconden out.
Als ik mij niet vergis, praten we hier over een VFR 400. Correct me if I'm wrong.
Die heeft dus wel 2 bobines in totaal, voor en achterkant, even omwisselen en je weet het.
edit: ik heb bij mijn 400 wel eens gehad dat de achterste uitvielen toen ik op reserve reed, na tanken en weer op normaal deed ie het gewoon. Was ook met wat vochtig weer.