Huuh? Gemiddeld 1:18 voor een 1200 met 110pk lijkt me niet mis..benzine verbruik van de bandit vond ik trouwens ook behoorlijk..
Huuh? Gemiddeld 1:18 voor een 1200 met 110pk lijkt me niet mis..
Mijn maat haalt dat met zijn b12 ook met gemak, soms meer zelfs.
Huuh? Gemiddeld 1:18 voor een 1200 met 110pk lijkt me niet mis..
Mijn maat haalt dat met zijn b12 ook met gemak, soms meer zelfs.
Prima verbruik!
De vfr houd echt wel op bij 1:15, je kunt zelfs eerder 1:13 of 1:14 als richtlijn nemen.
Dan zal ik dat ding maar eens uit elkaar trekkenZal toch wel iets niet goed zijn dan.
Hoeveel km rij je op een tank ?
De 94-97 750 die de TS wil moet de 1:20 ook wel kunnen halen zonder al teveel moeite.
De 94-97 750 die de TS wil moet de 1:20 ook wel kunnen halen zonder al teveel moeite.
Niet bij normaal rijden. misschien als je met 60 km gemiddeld gaat rijden haal je dat wel.
Ik heb een VFR uit 92 gehad en nu een VFR800 uit 2000 en beide zijn NIET zuinig.
De '92 deed ca 1:13 ~ 1:14 en de VFR800 ca 1:15 ~ 1:16
Navraag bij de dealer bleek dat dit kenmerkend is voor de VFR, de RC36II(bwj 94~97) zat volgende de dealer op hetzelfde nivo als de RC36, het heeft immers technisch vrijwel hetzelfde motorblok.
Dus 1:20 is in de praktijk vrijwel onhaalbaar bij gemiddeld/normaal rijden
(er is ook al eens een topic op vfr forum geweest hierover geloof ik)
@herr_flick
Maar het verbruik en dat iemand vind dat de VFR geen "karakter" heeft zijn geen dingen waarop je moet letten bij aankoop. De TS starter vroeg wat de zwakke punten zijn waar hij op moet letten, nou deze 2 dingen zijn geen "defecten" of te wel zwakke punten die de ene VFR wel heeft en de andere niet.
- punt bij de VFR , het verbruik!!
- "karakterloosheid" (maar da's personal)
dat was je snel vergeten b3rt...
In mijn ogen 2 totaal verschillende motoren ivm het aantal CC's
Karakter is toch iets waar je als EERSTE naar kijkt?
je wilt toch een motor die bij je past?
volgensmij is dat nog ongeveer het enige bestaansrecht van bijv. een Harley (oeps maak ik weer iemand boos)
Alleen heeft de rc36-2 kleinere carburateurs dan de rc36 en is daardoor duidelijk zuiniger.Navraag bij de dealer bleek dat dit kenmerkend is voor de VFR, de RC36II(bwj 94~97) zat volgende de dealer op hetzelfde nivo als de RC36, het heeft immers technisch vrijwel hetzelfde motorblok.
Alleen heeft de rc36-2 kleinere carburateurs dan de rc36 en is daardoor duidelijk zuiniger.
En volgens mij moeten de laatste 800 niet-vtecs ook vrij zuinig zijn.
Mn 86'er doet overigens 1:15-1:16 bij min of meer normaal rijden en 1:13 bij doorrijden.