jkoehorst
MF veteraan
'k weet ook een moeilijk woord Niels: Viaduct
Hopelijk is het niet te ernstig Niels...
Inhoeverre heeft dit blok al wat op zijn donder gehad dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
'k weet ook een moeilijk woord Niels: Viaduct
Heeft APE VMaxkop-bouten in het assortimentIk koop gelijk een setje APE kopbouten.
Is dat ook maar dicht...
Ik koop gelijk een setje APE kopbouten.
Is dat ook maar dicht...
En de Vmax kwaal had ik nu ineens ook
O ring uit de gallerij gelopen en dus big end lager aangetast.
Dus die kan ik ook vervangen
Ik ga gelijk een andere gallery bouwen die wel heel blijft en de O ring er niet uit kan.
auw.. En de cilinderwand?
Die cilinder is niks mee aan de hand. Andere cilinder heeft een rare vlek erin zitten.auw.. En de cilinderwand?
Ik ga zelf ook iets fixen.Mijn oom komt dit ook vaak tegen bij fietsen die hij repareert, en hij gebruikt deze oplossing:
[afbeelding]
[afbeelding]
En anders willen ze je een Venture 1300 set leveren met nog meer compressie
Wat ik kan zien is dat de smering goed gebleven is daar.
De cilinder is niks mee aan de hand op een vage vlek na ( door mn lachgas denk ik van voorheen )
Het alu is gesmolten op de plek waar de compressieveren zitten.
Deel van het gesmolten Alu is door de oliegaten naar binnen gelopen.
Wat wel is dat de drijfstang van die cilinder op het verste punt zit.
Alle bigends hebben vlekken in de toplaag zitten van contact met de krukas.
Krukas is nog schoon en goed. Nokkenassen hebben iets of wat inloopsporen maar niet bijzonder.
Hoofdlagers zijn nog perfect gebleven.
Zal het dan toch die STOMME O ring geweest zijn ?
Volgende stap modificaties is ook gelijk een drukmeter voor mn olie inbouwen
Straks is het zo erg dat mn turbo er ook nog eens aan gaat door zo een Yamama o ring
Als het door detonatie zou komen dan was de zuiger aan de bovenzijde beschadigd, niet aan de zijkant.
Waar is die O-ring van