Voor die liefhebbers

Ik wil de RDW verder van niks betichten maar als je naar dat framenummer kijkt moet je toch op z’n minst gaan fronsen? Ziet er niet uit alsof het ingeslagen is maar ingekrast. Kijken ze daar dan niet naar?
Idd, met ‘handgeschreven’ nummers dan denk je toch na……
 
Idd, met ‘handgeschreven’ nummers dan denk je toch na……
Dan ben je ook als consument met een Harley waas in je ogen aan het kopen geweest lijkt mij. Toen ik voor mezelf motoren ging aanschaffen heb ik, ondanks dat ik bij dealers kocht en niet bij “Internationale Import Sjaakies“ toch de nummers gecontroleerd. En al helemaal bij een merk als H-D want als er al een merk gevoelig is voor sjoemelarij dan is dat H-D wel.
 
Dan ben je ook als consument met een Harley waas in je ogen aan het kopen geweest lijkt mij. Toen ik voor mezelf motoren ging aanschaffen heb ik, ondanks dat ik bij dealers kocht en niet bij “Internationale Import Sjaakies“ toch de nummers gecontroleerd. En al helemaal bij een merk als H-D want als er al een merk gevoelig is voor sjoemelarij dan is dat H-D wel.
Vanaf haar 8‘e jaar al een droommotor, toen ging het al fout dus.…niet nadenken en gelijk kopen.
 
Geen idee, maar ik denk van niet.

Vriend van haar heeft de motor gelijk plat gelegd dus die kan ook niet rijden; hoe krijg het voor elkaar…. |(
Dat frame was zo krom dat ik me kan voorstellen dat dat onvoorspelbaar rijgedrag kan geven. Dus dat zou ik niet zomaar zo zeggen.
 
En jij denkt dat de BOVAG wat voorstelt. Die willen alleen centjes van dealers, zodat dealers zogenaamd een vertrouwde uitstraling krijgen.
De Bovag de redder van de weggebruiker bij geschillen tussen bedrijf en klant. Helaas deze droom spat ruw uiteen, het is niet allemaal zo mooi als het eruit ziet.

Er zijn zat bedrijven die geen BOVAG lid zijn en een prima reputatie en verkoopcontract hebben waarin de klant een goed product en goede service krijgt.
Er zijn natuurlijk ook bedrijven die bij de BOVAG zijn aangesloten en een prima reputatie hebben.

Zie daar als startende motorrijder maar eens je weg in te vinden.
De verkoopster koopt een HD zonder zelf goed onderzoek te doen, heeft een vriend die 30 jaar op de motor zit?
Geen proefrit gemaakt, door de koper en verkoper? Verkoper geloven op zijn blauwe ogen?
Geen aankoopkeuring laten verrichten?
En dan als verkoper zeggen dat je niet veel meer dan e1000 voor dit wrak kunt krijgen?

Waar kan ik het wrak ophalen, de aanhanger staat klaar en contant geld bij afhalen, overschrijven hoeft niet meer dat scheelt weer RDW kosten.
Ik ben geen HD liefhebber maar dit koopje laat ik niet lopen.

Helaas zitten er tegenwoordig veel “dozenschuivers“ tussen en komt er via import veel rotzooi binnen. Dat grapje met vanuit de USA naar Polen exporteren en dan met Poolse papieren verder Europa in is niet nieuw.

Als bedrijf weet je echt wel wat je koopt, zeker een schade motor.
Alles gaat door Google en dan trek je je eigen aankopen niet na?

Een toename van motorrijders de laatste jaren en daarbij de Hollandse handelsgeest. Alle ingredienten om het een keer mis te laten gaan.
Wat ik persoonlijk niet snap is dat de RDW deze motor met dat VIN nummer toegelaten heeft op de weg, een duidelijke een misser.
Vaag verhaal van de RDW meneer hierover.

Ik voorspel dat deze motor met een ander frame over niet al te lange tijd gewoon weer te koop komt of ter keuring aangeboden.

Een kennis van mij, een auto handelaar had het bord van de BOVAG na laten maken, net even anders in detail. Daarop stond BOGO (bocht om garantie om).
Hij kreeg regelmatig klanten die vertelden hem dat ze het fijn vonden dat hij bij BOVAG aangesloten was. Hij nam ze mee naar buiten liet ze het bord zien en legde het verhaal uit.
Nog nooit is er iemand weg gelopen daar hij in jaren een ijzersterke en eerlijke reputatie heeft opgebouwd.
Het BOGO bord is overigens al lang verdwenen, is door onbekenden van de muur gestolen😭
 
Dat frame was zo krom dat ik me kan voorstellen dat dat onvoorspelbaar rijgedrag kan geven. Dus dat zou ik niet zomaar zo zeggen.
Met de eerste paar meters of straat uit merk je in de kont dat iets trekt dan keer je toch om….en zo krom leek me dat ding ook niet. Of was het een ‘Boonstra’ geval want zie je gelijk of iets echt krom is….. :+
 
Laatst bewerkt:
Met de eerste paar meters of straat uit merk je in de kont dat iets trekt dan keer je toch om….en zo krom leek me dat ding ook niet.
Voorwiel stond tov het achterwiel 6(!)cm uit het spoor. Lijkt me idd dat je dat wel zou moeten merken met ook rechtdoor rijden, maar ik heb nooit met een krom frame gereden dus zou niet weten wat er dan precies gebeurd. Ik kan we wel voorstellen dat ie linksaf bijvoorbeeld heel anders de bocht om gaat dan rechtsaf.
 
Ik wil de RDW verder van niks betichten maar als je naar dat framenummer kijkt moet je toch op z’n minst gaan fronsen? Ziet er niet uit alsof het ingeslagen is maar ingekrast. Kijken ze daar dan niet naar?
Dat is een van de weinige dingen die ze bij import binnen de EU wél moeten doen. Alle alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen bij dit framenr. Dat hele praatje over "technische keuring is niet noodzakelijk" is een afleidingsmanoeuvre om deze nalatigheid te ontwijken.
 
Geen idee, maar ik denk van niet.

Vriend van haar heeft de motor gelijk plat gelegd dus die kan ook niet rijden; hoe krijg het voor elkaar…. |(
Als die vriend gewend is om op een H-D dyna te rijden en weet wat er mogelijk is met zo’n motor dan snap ik echt wel dat wanneer het voor en achterwiel zes cm naast elkaar staan dat je dan naar de grond gaat.
Een motor die ik heb gehad stond maar drie cm uit lood en dat merkte je niet als je rechtdoor reed maar zodra je een bocht in reed was de ene kant heel makkelijk en de andere kant een soort van gevecht.
Ik dacht dat ik een zwakke kant had maar dat lag dus aan de motor.
 
Voorwiel stond tov het achterwiel 6(!)cm uit het spoor. Lijkt me idd dat je dat wel zou moeten merken met ook rechtdoor rijden, maar ik heb nooit met een krom frame gereden dus zou niet weten wat er dan precies gebeurd. Ik kan we wel voorstellen dat ie linksaf bijvoorbeeld heel anders de bocht om gaat dan rechtsaf.
Als je bij rechtuit stuurdruk moet uitoefenen dan weet je gelijk dat er iets mis is. Even je stuur loslaten dan weet je het…
 
Dat is een van de weinige dingen die ze bij import binnen de EU wél moeten doen. Alle alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen bij dit framenr. Dat hele praatje over "technische keuring is niet noodzakelijk" is een afleidingsmanoeuvre om deze nalatigheid te ontwijken.
Dat is dan mooi, koop een motor bij een dealer die door de rdw geschouwd is en het jaar erop dikke afkeur bij de algemene periodieke keuring. Lees je op het rapport bij punten iets in de trant van:

* Frame krom
* Framenummer lijkt op een kindertekening
* Vin nooit door H-D uitgegeven
* Mogelijk opgebouwd met gestolen onderdelen
 
Ik heb op de bewuste kromme motor met de handen los gereden. Maar dat was dan ook maar drie cm.
Ok, op mijn kromme frame vd cb500 was het gelijk te merken. Vroeger, 1975, had je dat gewoon,…. _O- …je was allang blij dat je vervoer had.
 
Als je bij rechtuit stuurdruk moet uitoefenen dan weet je gelijk dat er iets mis is. Even je stuur loslaten dan weet je het…
Heeft volgens mij met het type schade te maken. Ik heb eens een schade Honda 450 gehad voor de onderdelen. Ding reed perfect rechtdoor, beetje moeizaam rechtsaf en bij het eerste bochtje naar links lag ik in de bosjes naast m'n oprit _O-
 
Heeft volgens mij met het type schade te maken. Ik heb eens een schade Honda 450 gehad voor de onderdelen. Ding reed perfect rechtdoor, beetje moeizaam rechtsaf en bij het eerste bochtje naar links lag ik in de bosjes naast m'n oprit _O-
Weet ik ook, ene kromme is niet de andere kromme.

Maar de hele reportage is prutswerk van verkoper en koper…… |( …iig ze heeft mazzel dat het goed gekomen is.

Mijn motoren superstrak, ene gekocht bij de dealer en de andere bij een particulier in rotterdam zuid.
 
och hemel, komt die zelfverklaarde 'deskundige' van een Lent ook weer even zijn showtje geven op camera.
Toen bij zijn vorige optreden op televisie achteraf bleek dat hij gewoon wat zaken uit zijn duim had gezogen heb ik hem via de mail gevraagd of hij daarop wilde reageren, geen reactie. Als je vervolgens naar datzelfde adres een mail stuurt of je langs kunt komen voor een check heb je binnen een uur antwoord. Wel stoere uitspraken durven doen maar niet je ongelijk willen toegeven, bah.

Daarnaast: de goedkoopste Dyna uit 2005 staat voor bijna 9 ruggen te koop en gaan daarna al snel over de €10.000,- dus zo'n HD voor €8000,- kopen is toch weer gewoon too good to be true?!

Ook opmerkelijk dat de RDW zegt geen schuld te hebben voor het niet checken van het framenummer, veel meer dan dat doen ze namelijk niet, als je dat dan nog verkeerd doet ben je ook niet capabel.
 
och hemel, komt die zelfverklaarde 'deskundige' van een Lent ook weer even zijn showtje geven op camera.
Toen bij zijn vorige optreden op televisie achteraf bleek dat hij gewoon wat zaken uit zijn duim had gezogen heb ik hem via de mail gevraagd of hij daarop wilde reageren, geen reactie. Als je vervolgens naar datzelfde adres een mail stuurt of je langs kunt komen voor een check heb je binnen een uur antwoord. Wel stoere uitspraken durven doen maar niet je ongelijk willen toegeven, bah.

Daarnaast: de goedkoopste Dyna uit 2005 staat voor bijna 9 ruggen te koop en gaan daarna al snel over de €10.000,- dus zo'n HD voor €8000,- kopen is toch weer gewoon too good to be true?!

Ook opmerkelijk dat de RDW zegt geen schuld te hebben voor het niet checken van het framenummer, veel meer dan dat doen ze namelijk niet, als je dat dan nog verkeerd doet ben je ook niet capabel.
Ik geloof er niks van dat jij nu beweerd dat van Lent op tv gelogen heeft..
Kom maar met bewijs hierover wat tegendeel zegt.

Verder moge het zo zijn dat er toch gekloot is met deze Harley Davidson of niet.
Nu leg jij de schuld weer bij die vrouw die de Harley Davidson gekocht heeft.
Altijd wel wat om het verhaal weer zo om te draaien en de consument die gewoon vet genaaid word weer de schuld te geven.

Ik vind het vaag wat je nu beweerd hier over van Lent.
Ik heb niks met van Lent en ben geen kennis van hem of wat dan ook.
Voor dat je weer beweren gaat dat ik hem verdedig en connecties heb op 1 of andere manier met van Lent.
Het is gewoon vaag gedoe joostst wat je hier beweerd over van Lent.

Zet het bewijs over ze leugens maar neer dan pas heb je iets in plaats hier wat te schrijven erover .
Lees bewijs- niet ik vind- en ik heb gehoord dat- gewoon vaststaand hard bewijs dat van Lent gelogen heeft.
En ook niet een mening door jouw zelf bedacht over van lent.
Je moet met iets komen waarin hard aantoonbaar is dat van Lent gelogen heeft.

Vaag gedoe hebben we niks aan als je hier van Lent gaat beschuldigen van het doen van leugens etc.
Ik wacht het af.
 
Laatst bewerkt:
och hemel, komt die zelfverklaarde 'deskundige' van een Lent ook weer even zijn showtje geven op camera.
Toen bij zijn vorige optreden op televisie achteraf bleek dat hij gewoon wat zaken uit zijn duim had gezogen heb ik hem via de mail gevraagd of hij daarop wilde reageren, geen reactie. Als je vervolgens naar datzelfde adres een mail stuurt of je langs kunt komen voor een check heb je binnen een uur antwoord. Wel stoere uitspraken durven doen maar niet je ongelijk willen toegeven, bah.
Als je zou willen dan mag je dit wel toelichten.
 
Hup harde bewijzen willen we zien….of kunnen we alvast chips op de vrijdag erbij pakken… :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan