vrijdag :D : hoevaak kijk jij op je snelheidsmeter?

Hoe vaak kijk jij op je snelheidsmeter?

  • Continue (om de 5-20 seconden)

    Stemmen: 34 19,9%
  • Regelmatig (om de minuut)

    Stemmen: 81 47,4%
  • Alleen als er een snelheidsverandering is

    Stemmen: 19 11,1%
  • Alleen bij een flitspaal, voor de rest boeit het me niet

    Stemmen: 27 15,8%
  • Nooit, ze zoeken het maar uit met die onzin!

    Stemmen: 10 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    171
Ik hou me snelheidsmeter elke seconde in de gaten, ik word er gek van. Want een of andere instantie deed mij geloven dat wanneer je je perfect aan de maximumsnelheid houdt, je geen ongeluk kan krijgen of geen ongeluk kan veroorzaken. Nee voor mij niks anders meer dan me snelheidsmeter, heb zo al 100.000 den veilige kilometers afgelegd, en zo af en toe kijk ik iets om me heen of naar voren, maar dat moet ik niet te vaak doen, je snelheid is namelijk wel iets belangrijker.

:? :+
 
Hmmm, kennelijk toch veel medeneuroten. Eigenlijk best wel belachelijk dat we zo geindoctrineerd zijn, want voor de verkeersveiligheid heb je eigenlijk je snelheidsmeter helemaal niet nodig. Ik kan bijvoorbeeld prima aanvoelen hoe snel ik een bochtje kan nemen, of hoe hard ik over een hobbel kan of door een woonwijk of wat dan ook. Het is puur voor die karige karige snelheidslimieten dat je als een idioot op je metertje zit te koekeloeren, terwijl je anders gewoon een "veilige" snelheid zou aanhouden.

:^
 
Ik hou me snelheidsmeter elke seconde in de gaten, ik word er gek van. Want een of andere instantie deed mij geloven dat wanneer je je perfect aan de maximumsnelheid houdt, je geen ongeluk kan krijgen of geen ongeluk kan veroorzaken. Nee voor mij niks anders meer dan me snelheidsmeter, heb zo al 100.000 den veilige kilometers afgelegd, en zo af en toe kijk ik iets om me heen of naar voren, maar dat moet ik niet te vaak doen, je snelheid is namelijk wel iets belangrijker.

:? :+

_O- _O-
 
Heb pas net een half jaartje mijn rijbewijs.. een van de eerste keren op de snelweg met mijn eigen fiets trok ik een beetje door langs een koekblik en keek toen pas op de meter: 170 km/u.. dat was leuk natuurlijk, maar ging me iets te makkelijk! Hetzelfde bij optrekken binnen de bebouwde kom, 80 km/u zit je zo aan op de motor.. hoef ik jullie niet te vertellen. :P

Zolang het gevoel van snelheid en de werkelijkheid bij mij nog niet overeenkomen hou ik dat ding maar goed in de gaten!
 
Laatst bewerkt:
Continu, want ik heb net twee dagen m'n rijbewijs en die wil ik graag nog even houden!!

(En wat rijdt je eigen motor dan opeens veeeel harder dan je lesmotor!)
 
mijn sensor van kilometer is al 2 maand kapot, kan de zin niet vinden om het te repareren, rij dus tegenwoordig beetje op de toerenteller.
 
ik kijk alleen nog maar op de snelheidsmeter. ik heb in 2 weken tijd 3 bekeuringen gekregen voor <10km/h te hard. Ik let dus niet meer op het verkeer, alleen nog maar op de meter. Ik wil niet nog meer bekeuringen.

gefeliciteerd Koos, je hebt de wereld echt een stuk veiliger gemaakt met je flitsterreur!! :( :N Zak hooi...
 
Ben in zowel koekblik als op de motor erg goed in constante snelheid rijden, dus alleen bij snelheidsverandering check ik ff of ik de juiste snelheid rijd... Daarna als vanzelf doortuffen!
:W
 
Ik kijk vrij regelmatig op m'n snelheidsmeter, maar dat wil niet zeggen dat ik mij altijd aan de togestane maximum snelheid houd. *D En dat ik het daarbij ook nog wel eens te bont maak, blijkt uit de fanmail die ik gisteren uit Leeuwarden ontving: 36 km/u te snel binnen de bebouwde kom. |( |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst even mijn meter vergeleken met de Tom Tom snelheid: nagenoeg gelijk. De eerste speedo die ik zie die er met 120 km/u maar ongeveer 1 km naast zit...

Omdat ik goed kan motorrijden O-) en regelmatig rijd, weet ik welke snelheid mijn motor heeft, zonder op de teller te hoeven kijken. Kwestie van gevoel. Niet 100% natuurlijk, maar een goed idee heb je gewoon. Anderen zullen dat wel beamen.

Omdat er meer bij mijn speedo zit dan alleen een wijzer voor de snelheid, valt mijn oog wel regelmatig op dat ding. Dat kost negenoeg geen energie of moeite of tijd. Bijvoorbeeld vlak voor of na het checken van speigels of de rijbanen naast me.

Er zijn kennelijk motorrijders die het niet belangrijk vinden om te weten wat een boordcomputer of een oliesensor aangeeft. Ik wel.
 
ik kijk ook te vaak en dat wil ik niet. ik kijk bijna constant op de teller. ook gevaarlijk want als je daar kijkt, zie je bijna niks meer dus ik vind dat ze die kut flitspalen mogen opruimen. da's nergens goed voor, zeker niet voor de veiligheid.
 
Nauwelijks... Als m'n brommer in z'n zes staat kijk ik altijd gewoon even snel op de (grotere en beter gecentreerde) toerenteller. Het getalletje dat daar staat maal 20 is precies gelijk aan m'n kilometers per uur! :+

En als hij niet in z'n zes staat is dat met een reden, en dan houd ik me ook al niet meer bezig met hoe hard ik nou precies ga, maar meer met hoe vlak ik door de volgende bocht wil... :]
 
In de stad is het trouwens niet te vaak nodig, mits het een beetje druk is. Dan gaat iedereen toch braaf +- 55, dus als je sneller gaat merk je dat wel aan de auto's voor je die opeens wel heel dichtbij komen _O-
 
:W ik ga ff een uurtje op mijn snelheidsmeter kijken. lekker weekend allemaal! :]
 
Ik kijk op de meeste stukken weg nooit op de teller. Alleen wanneer ik een flitser verwacht, of op een "politiegevoelig" wegdeel rijd, kijk ik op de klok.

Ohjah, ik kijk ook weleens op de teller als ik héél snel rijd, kijken of ik een record aan het neerzetten ben. Niet zeuren, ik rij een 400 cctje :)

Groeten, Karl
 
Een boete is zonde van het geld...Dus ik kijk regelmatig (op dit moment nog alleen in koekblik). :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan