Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben van plan binnenkort even de olie te verversen dus ga ik morgen olie kopen.
Welke motorolie adviseren jullie voor een Sp1 (bj. 2000)
Ik heb ook een werkplaatshandboek in mijn garagebox liggen ik neem aan dat het daar ook wel in zal staan maar mischien adviseren jullie andere olie

Voor normaal gebruik half synthetisch 10W40, bijv. van Motul of Castrol, bij de dealer voor rond €45 voor 4 liter. Goedkoper kan ook als je goed zoekt of je adresjes hebt.
 
Ja, volsynthetisch voor circuitgebruik. Is dunner, kan meer extreme belasting aan en is twee keer zo duur.



Ik gebruik altijd een volsyntheed, behalve bij het inrijden.
Altijd de beste olie gebruiken, vertaalt zich in een lange levensduur.
 
dus dat heeft verder niets met het type motor of blok te maken. Je kan dus altijd synthetische olie erin gooien als je dat wil

Leef je uit. In moderne blokken als die van de SP kan dat.

@Gobert: kan best zijn dat je gelijk hebt. Met die raspaardjes van jou zou ik het ook doen. Ik denk dat de SP het prima 100.000+ uithoudt op halfsyntheet als je op tijd verse olie erin gooit en niet alleen maar boven de 9000 toeren rijdt. Kom er vanzelf achter, want zoveel kilometers gaat mijn SP nog wel maken. :]
 
Leef je uit. In moderne blokken als die van de SP kan dat.

@Gobert: kan best zijn dat je gelijk hebt. Met die raspaardjes van jou zou ik het ook doen. Ik denk dat de SP het prima 100.000+ uithoudt op halfsyntheet als je op tijd verse olie erin gooit en niet alleen maar boven de 9000 toeren rijdt. Kom er vanzelf achter, want zoveel kilometers gaat mijn SP nog wel maken. :]

Eigenlijk zijn we het wel eens dus. Met name een kwestie van prijs. In ieder geval wissel ik aan het eind van ieder seizoen (Castrol SBK gebruik ik), ongeacht de KM's.

Alleen de Vdue loopt op half-syntheet. Maar dat is alleen voor de versnellingsbak, uiteraard. En eigenlijk slaat dat helemaal nergens op. Gaat nl maar 1 liter in, dus dat gaat nergens over.
 
Heb alles weggehaald, je moet alleen het slangetje naar je throttlebody afsluiten.
Die PAIRS dekseltjes heb ik gemaakt van 3 mm aluminium.
Gewoon de originele overtrekken, en netjes uitvijlen (k#twerk...)
Zit geen vloeibare pakking tussen, want ik heb de membranen laten zitten, en dan is een pakking niet nodig. :)

Met die pairs ga ik niet liggen klooien, daar heb ik de know-how niet voor, maar het ging mij om het gat in je lucht-inlaat, daar moet je ook wat dichtmaken en dat zeg jij met een stukje plastic te hebben gedaan wat weer uit je luchtinlaat komt... dan was ik benieuwd hoe je dat vast hebt kunnen maken???
 
dus dat heeft verder niets met het type motor of blok te maken. Je kan dus altijd synthetische olie erin gooien als je dat wil

Niet helemaal mee eens.....Als je in een Aprilia RSV volsyntheet gooit gaat zo goed als zeker de koppeling slippen.
In mijn RSV racer gaat dan ook halfsyntheet(zoals voorgeschreven door Aprilia)
Mijn MV Agusta F4 heeft hetzelfde probleem dat na het verversen van de olie door een volsyntheet de koppeling begon te slippen..ik weet alleen niet wat erin zat.

Van een goede halfsyntheet gaat je motor echt niet kapot..
Je kunt langer doorrijden met volsyntheet voordat je moet verversen maar dat voordeel gaat bij de meeste motorrijders toch niet op omdat er relatief weinig km's per jaar gereden worden en de meeste motoren toch ongeacht het aantal km's in winter worden ververst.
 
sommige motoren hebben dat , mijne begon ook met olie verbruiken na de overgang op full syntheet . Ook de koppeling problemen zijn bekend dat die kunnen optreden bij over gaan van half naar full syntheet.
 
Niet helemaal mee eens.....Als je in een Aprilia RSV volsyntheet gooit gaat zo goed als zeker de koppeling slippen.
In mijn RSV racer gaat dan ook halfsyntheet(zoals voorgeschreven door Aprilia)
Mijn MV Agusta F4 heeft hetzelfde probleem dat na het verversen van de olie door een volsyntheet de koppeling begon te slippen..ik weet alleen niet wat erin zat.

Van een goede halfsyntheet gaat je motor echt niet kapot..
Je kunt langer doorrijden met volsyntheet voordat je moet verversen maar dat voordeel gaat bij de meeste motorrijders toch niet op omdat er relatief weinig km's per jaar gereden worden en de meeste motoren toch ongeacht het aantal km's in winter worden ververst.



heb ik ook ,met volsynteet gas erop 5/6 versnelling bij 7000/8000 begint de ellende.
umm valvoline 10w/60 zit erin
 
Laatst bewerkt:
Volsyntheet, half-syntheet.... :z
Ik heb er gewoon minerale olie ingekiepert. Je moet toch ergens op bezuinigen... 8-)


:+
 
dta kan heel goed het oliverbruik is gewoon heel simpel de wanden worden dan zo glad door de dunere olie dat de schraapveren het niet aankunnen en dan vreet ie de olie op .. gewoon flushen en terug naar half syntheet
 
Niet helemaal mee eens.....Als je in een Aprilia RSV volsyntheet gooit gaat zo goed als zeker de koppeling slippen.
In mijn RSV racer gaat dan ook halfsyntheet(zoals voorgeschreven door Aprilia)
Mijn MV Agusta F4 heeft hetzelfde probleem dat na het verversen van de olie door een volsyntheet de koppeling begon te slippen..ik weet alleen niet wat erin zat.

Van een goede halfsyntheet gaat je motor echt niet kapot..
Je kunt langer doorrijden met volsyntheet voordat je moet verversen maar dat voordeel gaat bij de meeste motorrijders toch niet op omdat er relatief weinig km's per jaar gereden worden en de meeste motoren toch ongeacht het aantal km's in winter worden ververst.


Allemaal rotzooi, daar uit Italie.
 
Hier bij deze een foto van m'n Sp1 alleen heel jammer dat die soes van een maat van mij erop staat volgende x beter ;)

full
 
Heeft iemand ervaring met Lifesavers op de speen met bos uitlaten??? Is dit te gek of zegt iedereen van DOEN!!!! Ik zelf vind ze iets te flauw de bos uitlaten
 
nee dat zijn zeg maar db makers die je van vor in je uitlaat doet, is een pijp die zeg maar een stuk demping overslaat en dus meer db's maakt
 
nee dat zijn zeg maar db makers die je van vor in je uitlaat doet, is een pijp die zeg maar een stuk demping overslaat en dus meer db's maakt


Zo'n ding heet in uitlaat-land: "collectorpijp". Haal de killers uit je absorptiedemper (origineel is reflectiedemper) en je hebt een prachtig donker geluid, wellicht niet geheel legaal, maar what the heck.
Ik weet niet hoe Bos de killer vastzet. Wij werken met een imbusboutje en een puntlasje (TüV eis). In dat geval, even een extra zetje en je draait door het puntlasje heen. Vervolgens trek je je killer er zo uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan