Gisteren had ik mijn vrouw een stukje achterop,toen ik stil stond voor een stoplicht
zij ze over mijn schouder, het lijkt wel het geluid van een grasmaaier.
Ze heeft wel een beetje gelijk,als je er op rijd geeft de SP een toch
andere sound dan wanneer je er naast staat of een andere SP hoort rijden.
Klopt dat nou?
acrapovicde eerste aanpassing die volgt is een stel andere dempers voor de echte vette klappen misschien is er iemand die advies kan geven voor wat voor een dempers ik moet nemen voor het beste resultaat.gr ivo.
voor de mensen met knakenacrapovic
oke die leovince klinkt goed wat is ongeveer de prijs van een setje.gr ivo
dat is nog te doen.
ja dan is het goed zoDeeptone,
weet jij wat de ideale bedrijfstemperatuur van de SP blokken is? De mijne geeft normaliter een graad of 90. Bij lange stukken snelweg 85. Bij hoogzomer tegen de 100. Daarboven komt ie eigenlijk niet.
Het geluid interesseert me eerlijk gezegd geen bal. Wel heb ik laatst de originele pijpen er een keertje af gehad, en die dingen zijn me toch zwaar ... En het gewicht zit net op de plek waar je het niet hebben wilt, hoog achter. Da's minder voor de wegligging. Dus als iemand gebruikte SP2 pijpen, bluts geen bezwaar, voor me heeft?
misschien wil je er van af omdat ze te zacht klinken ...
De mijne waren rond de 650 euries,ovaal alu.incl db killers.[/quote
mijne +- 500 euro tweedehands bij kalsbeek in zwolle gehaald,doos boekjes DB killers alles erbij
Peter op Marktplaats biedt iemand originele SP2 uitlaten
aan voor 200 euries.
Bedankt, maar dan zijn ze dus net zo origineel zwaar ...
als je er andere dempers op heb zitten,moet je je motor dan weer opnieuw afstellen?
of maakt dat niks uit ?
Het geluid interesseert me eerlijk gezegd geen bal. Wel heb ik laatst de originele pijpen er een keertje af gehad, en die dingen zijn me toch zwaar ... En het gewicht zit net op de plek waar je het niet hebben wilt, hoog achter. Da's minder voor de wegligging. Dus als iemand gebruikte SP2 pijpen, bluts geen bezwaar, voor me heeft?
misschien wil je er van af omdat ze te zacht klinken ...
Nog een tip:
Voor een twin kun je beter titanium nemen als carbon. Helaas zijn titanium dempers op dit moment aanzienlijk duurder als carbon.
Klopt, we hebben hier al een aantal geklapte of gescheurde carbon pijpen voorbij zien komen ..
Hier de gevraagde foto's! Bevestiging tank vóór:
[afbeelding]
Bevestiging tank achter:
[afbeelding]
De bevestiging die je voor de topkuip gemaakt hebt, zit die niet wat ver naar achter? Als je het buisje een stuk onder het ruitje laat doorlopen, kun je de kuip links en rechts met twee punten bevestigen.
Dank je, ik dacht al dat het zo zat. Mijn oplossing wordt iets eenvoudiger en sneller.
Als je topkuipsteun verder laat doorlopen en dan links en rechts verbindt, dan zit het stangetje alsnog voor je instrumenten en als je valt is alsnog de hele boel krom.
@ Gobert.
De ideale bedrijfstemperatuur bij een motor is ongeveer 80 graden. Ik betwijfel of dit bij de SP1 goed te benaderen is. Het is ook heel afhankelijk van de omgevingstemperatuur natuurlijk.
Onze Yamaha's blijven keurig 80 a 85 graden, maar als je maar even stilstaat schiet ie naar de 100 graden, ook omdat we zonder thermostaat rijden.
Wij moeten ook met water rijden, dus dan is de 100 graden grens wel erg precies en wil je daar niet te dicht bijkomen.
De SP1 heeft ook nog als nadeel dat de radiateuren aan de zijkant zitten, niet bevorderlijk voor de koeling natuurlijk.
Daarom zijn voor circuitgebruik radiateuren aan de voorzijde onontbeerlijk.
[afbeelding]
zet mijn foto ook maar bij de beginpost.
Ik ben er ook bij de volgende vtr meeting.
Maar als het net zo regent als de vorige meeting in limburg blijf ik wel thuis hoor.