Waarom vinden automobilisten motorrijders asociaal?

Rek je het verhaal niet een beetje uit? :?

Die vent zal wel gefrustreerd zijn omdat hij niet verder kon, en als je dan ook nog is zo'n automobielistje z'n vinger naar zijn hoofd ziet wijzen kan dat misschien frustrerend uitwerken..Bij hem dan.

Was je jaloers? _O-
:^ de spijker op zijn kop!
je zit te suffen in je blik, houdt de middenstreep niet vrij. als er een motor aan komt ga je slingeren om te kunnen kijken.
die GS rijder ziet in jou een auto die hem probeert dwars te zitten. vervolgens doe je grote moeite om hem weer voorbij te rijden en op je voorhoofd te wijzen.
ik had persoonlijk je hele spiegel er af geschopt, je gebruikt hem toch niet waar hij voor bedoeld is.

en ja, ik rijdt dagelijks A8/A10/A4 met een GS (een rode) het hele jaar door. ik erger me wild aan die sufkutten die stapvoets door de file rijden en niet zien dat er een hele trein motorfietsen achter ze zit. ik zwaai ook niet tussen april en oktober :W

en nee, het zijn niet alleen GS rijders, dezelfde rijstijl wordt ook door de ervaren panrijders gebezigd, het is een kwestie van je file kunnen lezen.

ga bij je moeder uithuilen dat je zo bijdehand was in de file.
 
Daar heb je weer zoiets.
Dit impliceert dat een woonwerkrijder een hogere vorm van leven is dan een plezierrijder.
Ik vermoed dat de hesjesdragers nog hoger zijn en dat de nepagenten aan de top staan. 8-)

De echte motorrijder is toch altijd een plezierrijder? Ongeacht zijn bestemming: woning, werk, Gamma, bordeel, supermarkt, mama, vakantie, toertocht, etc...
 
De echte motorrijder is toch altijd een plezierrijder? Ongeacht zijn bestemming: woning, werk, Gamma, bordeel, supermarkt, mama, vakantie, toertocht, etc...

:^ ik iig wel :Y

Vanmiddag nog ff een stukje file gepakt. Is ff opletten, maar het merendeel van de automobilist maakte netjes ruimte. Zo nu en dan ff bedanken, wordt denk ik wel gewaardeerd :]
 
Laatst bewerkt:
:^ de spijker op zijn kop!
blablablablabla..

doe niet zo opgefokt ... heb je stiekum niet een blauw met witte GS?

Als ik in de auto zit geef ik motorrijders altijd de ruimte. Vind ik zelf ook prettig als ik zelf op de motor zit.
Mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen (ook al vinden ze van niet) daar pis ik op. Of ze nou in een auto zitten of motor kan me gestolen worden.

Fijn dat jij een 'echte' motorrijder bent en wel heel stoer 'mijn spiegel dr af getrapt had'.
Gelukkig maak je deel van de kleine minderheid die zichzelf op een wankele hoogte positioneert :)

Neem jezelf toch niet zo belachelijk serieus man. Je zou bijna denken dat jij motorrijden als levenstaak ziet. :r
 
Om even mijn ervaring te onderbouwen.
Samen met mijn motormatjes zijn we wezen peilen welke motor rijders nou wel of niet hun handje opstaken. 9 van de 10 sport rijders groette netjes terug, bmw rijders 2 van de 10 en van de senioren op choppers / tour 5/10 (omdat het moest :p).
Je lijkt Maurice de Hond wel, heel duidelijk onderbouwd. :W
 
:stupid:
doe niet zo opgefokt ... heb je stiekum niet een blauw met witte GS?

Als ik in de auto zit geef ik motorrijders altijd de ruimte. Vind ik zelf ook prettig als ik zelf op de motor zit.
Mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen (ook al vinden ze van niet) daar pis ik op. Of ze nou in een auto zitten of motor kan me gestolen worden.

Fijn dat jij een 'echte' motorrijder bent en wel heel stoer 'mijn spiegel dr af getrapt had'.
Gelukkig maak je deel van de kleine minderheid die zichzelf op een wankele hoogte positioneert :)

Neem jezelf toch niet zo belachelijk serieus man. Je zou bijna denken dat jij motorrijden als levenstaak ziet. :r

maurice_de_hond_405243b.jpg














Thx? *O*


Je lijkt Maurice de Hond wel, heel duidelijk onderbouwd. :W
 
Laatst bewerkt:
Wat een ge-hap zeg hiero..

Als iedereen nou eens een beetje rekening met mekaar houdt valt het allemaal wel mee.
Spiegels eraf trappen is diep triest (zeker als je niet bijna dood gereden bent ).
Moet je voor de lol een motorspiegel eraf trappen van die ene eikel die niet kan rijden, dan is de wereld (en dit forum) wellicht ook te klein.

Ook dat hele groeten verhaal..blèèh. Ik reed vroeger door de sneeuw, nu niet meer.
Dus als ik in de winter (in mijn overigens 41 jaar oude) koekblik zit ben ik zeker een mietje?

Er zijn hier een hoop mensen die van alles haten, zonde van de energie zeg :Z 8-)
 
Oorzaak is heel duidelijk, Er zijn teveel autorijders die in hun hart autorijder zijn maar willen profiteren van de voordelen van een motor, zoals keihard rechtdoor kunnen schieten, posen, strak leren pakkie aan kunnen doen, filerijden enzovoorts.
Deze mensen stappen op de motor en daar onstaat de grootste groep aso`s.

Ik zwaai in de zomer met 1 vinger los van het stuur en in de winter met een hele hand :P
 
Ik zwaai in de zomer met 1 vinger los van het stuur en in de winter met een hele hand :P
Dus jij maakt onderscheid naar wanneer men op zijn of haar motor rijdt? Iemand die het hele jaar doorrijdt is een 'betere' motorrijder of 'beter' mens als iemand die alleen met mooi weer rijdt? Wat is dat nou voor een onzin? Als ik op mijn motor zit, kun jij niet zien hoeveel km's ik rijdt, en wanneer ik bij voorkeur op mijn motor zit. Ik haat het om in de regen te rijden en moet er niet aan denken om in de sneeuw te rijden. Voor mij is de motor een plezier/ontspanning ding. Als ik onderweg op vakantie een regenbui tref, rij ik gewoon door natuurlijk; ik ben niet bang van de regen natuurlijk. Maar op een zondag een ritje maken gaat niet door als ik weet dat het gaat regenen. Ik ga dan ook geen wandelingetje maken voor de lol. Ben ik dan een minder mens of een mindere motorrijder? Da's toch onzin? Een bizar criterium om iemand op te beoordelen. Dus ook al rij ik in het seizoen 3x de wereld rond en qua km's meer als jij, tóch vind je me in de winter een stoerdere motorrijder dan in de zomer, en het meer de moeite waard om te groeten? Weird...

Overigens mag het groeten wat mij betreft afgeschaft worden. Zoals door dit topic al duidelijk wordt, is het meer een krampachtig gebruik aan het worden en wordt er op een vreemde manier op afgerekend als je het een keer per ongeluk niet doet. Voor mij betekent het eigenlijk ook helemaal niets. Ik ben gaan motorrijden (lang geleden) omdat ik het leuk vind, niet om gegroet te worden door anderen. Ik doe eraan mee, maar eigenlijk is het meer een soort sociale dwang om het te doen. Als je het niet doet, wordt je weer niet voor vol aangezien, of als arrogante BMW rijder bestempeld.

Blij dat automobilisten niet zo maf zijn... :+
 
Blij dat automobilisten niet zo maf zijn... :+ ???

Nou, ik wordt erg pissig nagekeken als ik in mijn 41 jarige Volvo vergeet terug te zwaaien naar een of andere jaren 80 Opel.. Dat zwaai gebeuren vindt bij elke liefhebbers bezigheid plaats.. 8-)
 
Als ik dit allemaal zo lees hoop ik dat het rijden met een BMW GS verboden wordt. :+

Het aso-gehalte van de gemiddelde motorrijder zal hierdoor een stuk minder worden. :P
_O-

zal mijn motormaatje BMW-Junkie leuk vinden.....moet hij weer een FJR kopen...... })
 
Daar heb je weer zoiets.
Dit impliceert dat een woonwerkrijder een hogere vorm van leven is dan een plezierrijder.
Ik vermoed dat de hesjesdragers nog hoger zijn en dat de nepagenten aan de top staan. 8-)
Volgens mij denken wij over heel veel dingen hetzelfde......

elke keer als ik weer groep hesjes voorbij zie tuffen op hun TWRD fietsjes, moet ik een beetje lachen....wat denken ze ermee te bereiken???

Dan die zogenaamde bewakingsbedrijven, die hun motoren in KMAR-kleuren spuiten en zelfs voorzien van een geel zwaailicht (wat ze volgens mij niet eens mogen gebruiken...) _O-
 
Serieus dat gezeur ook eigenlijk over dat wel en niet zwaaien. Tegenwoordig denkt een steeds groter aantal weggebruikers dat ze zelf politie agentje kunnen spelen. Automobilisten die motorrijders moeten afsnijden en motor rijders die dat dan vervolgens moeten corrigeren door een spiegel af te trappen. Dat ik mijn motor rijbewijs nog niet had keek ik altijd op tegen de motorrijders, die doen altijd sociaal en zwaaien nog leuk naar elkaar. Het maakt mij allemaal niks meer uit ik hou de eer aan me zelf en blijf voorlopig lekker zwaaien. :W :W :W :W :W :W

Tot mijn 40e en dan koop ik ook een BMW :]
 
Het is bij mij een beetje tweeslachtig.
Ik rij sinds kort weer motor, (na 20 jaar zonder)
En god, wat heb ik het gemist....

Zwaai altijd, hoe vreemd ook, het geeft wat extra's aan het motorrijden, een gevoel van samenhorigheid, van gelijkdenkende, de vrij-je geesten zeg maar.
Je onderscheid je van de massa. er is door dat gezwaai meer begrip voor elkaar.

En toch betrap ik me erop in de auto, dat ik helemaal niet zoveel met motorrijders rekening houd als ik dacht.
Nu ik zelf weer rij, merk ik dat weer.
8 van de 10 keer zie je als automobilist de motorijder/ster niet.
bijna geen enkele motorijder/ster houd er rekening mee, dat het verstandig is, om de auto voor je te laten weten dat je achter hem zit.
ZORG DAT HIJ JE IN ZIJN SPIEGELS KAN ZIEN!!!!

Ik schrik me ook lam, als er 1 met een rotgang langskomt.
ik zie hem pas als hij mij voorbij is....
Het stoort mij verders niet, maar kan me levendig voorstellen dat andere dat wel doen.

Verder valt het me op, dat als ik in woonplaatsen, of op smalle wegen motorrij, meer ruimte krijg dan als ik met de auto ben.
Op de snelweg, vind men je eerder storend en in de weg zitten. (dus dat hard rijden begrijp ik best).

Dat de media negatief is, is omdat het goed voor de kijkcijfers is, immers we zijn makkelijke slachtoffers.

Maar echt asociaal zijn! FIETSERS!!!!!!!..
 
Overigens mag het groeten wat mij betreft afgeschaft worden. Zoals door dit topic al duidelijk wordt, is het meer een krampachtig gebruik aan het worden en wordt er op een vreemde manier op afgerekend als je het een keer per ongeluk niet doet.

Groeten heeft wel wat als je eens een sporadische motorrijder tegenkomt, niet als het er tientallen per uur zijn, dan wordt het inderdaad iets poserachtigs, zeg maar net als witte laarzen.
 
Bij de GS kwam ik hier achter toen ik er zelf eentje had: Handprotectoren!! Je steekt wel een vinger op, maar niemand ziet het.

Ik heb ook handkappen, en je steekt je hand even makkelijk uit als zonder handkappen.
Enkel een vingertje is voor luierikken. Als je wil zwaaien doe het goed of niet.

Zwaaitopic *O*
 
Laatst bewerkt:
Toen ik tijdens het lessen een groet kreeg van andere motorrijders voelde dat best speciaal.
Vind ik nog steeds leuk. Dat gevoel van saamhorigheid.
Valt me wel tegen dat 'de motorrijders' een stuk minder hechte groep zijn dan ik dacht.
Al die vooroordelen over types motor, doorrijders en mooiweerrijders.

Motorrijden moet toch gewoon leuk zijn om te doen?

Van sommigen hier heb ik het idee dat ze de lol van het motorrijden ergens met hun gevoel voor humor kwijt zijn geraakt tijdens de vele kilometers die ze per jaar afleggen.

Ik blijf lekker rondrijden en groet iedereen die een motor rijdt (en soms per ongeluk een scooter)
Of jullie nou teruggroeten of niet, mijn humeur verpest je dr niet mee. ;)
Dit gegroet afschaffen omdat sommigen zo moeilijk doen lijkt me zonde.
 
doe niet zo opgefokt ... heb je stiekum niet een blauw met witte GS?

Als ik in de auto zit geef ik motorrijders altijd de ruimte. Vind ik zelf ook prettig als ik zelf op de motor zit.
Mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen (ook al vinden ze van niet) daar pis ik op. Of ze nou in een auto zitten of motor kan me gestolen worden.

Fijn dat jij een 'echte' motorrijder bent en wel heel stoer 'mijn spiegel dr af getrapt had'.
Gelukkig maak je deel van de kleine minderheid die zichzelf op een wankele hoogte positioneert :)

Neem jezelf toch niet zo belachelijk serieus man. Je zou bijna denken dat jij motorrijden als levenstaak ziet. :r
ik schrijf toch wat voor kleur hij heeft? als ik een williams had vermeld ik dat wel.

ik zal even verslag doen van mijn ritje van vandaag, het belooft mooi weer te worden, dus in tegenstelling tot gister waren er vanochtend bossen mensen op de motor, in jouw optiek "motorrijders".
vanzelfsprekend neemt het autoverkeer de kortste bocht over de rotondes en staat dus stil tegen de stoeprand, gelukkig heb ik een GS en rijdt dus net zo makkelijk door het gras, het went.
bij de oprit van de snelweg is er 1 motor die op volle snelheid over de vluchtstrook invoegt €160,- :Y natuurlijk zit ik na 200 meter achter hem omdat hij niet doorrijd.
in de lange bocht knooppunt zaandam plakken de auto's links en rechts, lekker dom naast een gat van honderden meters rijden, gelukkig ben ik asociaal en laveer er dus op volle snelheid tussendoor, het went. dan krijg je voor de coentunnel het gewone doorijden op links en zonder richting aangeven vol in de ankers tussenprakken, het went. bij afslag oostzaan sluit ik achter 5 motorfietsen aan, vooraan rijd een sjoppertje dat stapvoets rijd en niet in zijn spiegels kijkt. vlak voor de tunnel ziet hij het en gaat naar links. 10 meter voor de file (elke dag) oplost. na de tunnel krijg je de gebruikelijke auto's die wel links blijven rijden maar alvast 80 blijven rijden, want dat moet na 2 km toch, rechts ervoorbij, het went. hetzelfde in de snelle bocht van knooppunt nieuwe meer, het went. knoppunt badhoevedorp geeft natuurlijk niemand ruimte aan elkaar, dan maar hard er voorbij en het klaverblad buitenom nemen. vanaf de A4 kijkt er natuurlijk niemand met invoegen, het verkeer van de rechterbaan weet dat en zet hem zonder te kijken op de linkerbaan, vol in de remmen, maar het went.
's middags terug gelukkig staat iedereen kris kras voor de rotonde, maar ik heb een GS, dus met wat laveren en een stukje gras sta ik vooraan. lekker knallen over de rotonde, onder het viaduct door en de grote rotonde over, daarna de vloeiende invoegstrook, heerlijk, en niemand die links plakt of buitenom de rotonde vervolgd. oprit naar de A4 gelukkig, het staat stil en de auto's proberen het invoegen zo moeilijk mogelijk te maken, het went. ik kom er tussendoor terwijl er een sjopper over het gearceerde vak knalt en dus de auto's naar mij jaagt. onder knooppunt nieuwe meer door, mooie snelle bocht, helaas doet er een clio verwoede pogingen om met 80 in de dode hoek van de auto op de linkerbaan te plakken. gewoon 3 km file voor de coentunnel, vandaag niemand die op het laatste moment van baan wisselt, soms zit het mee. daarna een zwitser met een grote suv die tegen de streep plakt. er valt een gaatje en ik kan door, daarna een busje dat hetzelfde doet, sufkut, die ga ik links voorbij. vervolgens luid getoeter naast me. de auto rechts van me word van zijn weghelft gedrukt door een ander, naar mij toe, het gaat goed. daarna een busje met een harlie sticker dat tegen de streep zit te suffen. ik kom tot zijn voorwiel maar rij dan klem, hij moet me gezien hebben, hij heeft toch een motor? nee dus, hij maakt geen ruimte. ik ga er voorbij om vervolgens klem gereden te worden door een audi. er moet een bus invoegen maar meneer weigert daar ruimte voor te maken. hij blijft dus stug naast het voorwiel van de bus rijden en wordt langzaam naar links gedreven. daar rijden al andere auto's maar je moet natuurlijk wel vasthouden aan je principes, ik wacht af, het went
laatste stukje naar huis alleen nog wat wisselaars zonder spiegels, ach, het went.

in deze ritjes zitten zeker momenten waarin ik niet voor reden vatbaar ben als een of andere bijdehante automobilist denkt dat hij kan gaan pesten en vervolgens op zijn voorhoofd wijst.
dat is helemaal niet stoer van mijn kant maar puur een overlevingsreflex, de spits doet namelijk nogal een aanslag op je waarnemingsvermogen, dat geeft spanning.

ik kan er dan erg slecht tegen als een of andere weekendmotorbezitter denkt dat het motor-forum het platform is om zeikverhalen over andermans verkeersgedrag te houden.

in de auto hoef je namelijk maar drie dingen te doen, twee meter van je voorganger blijven, de middenstreep vrijhouden, en in je spiegels kijken, verder interesseert het me geen ruk wat jouw bezigheden en ergernissen in die auto zijn.


en ja, motorrijden is voor veel mensen bijna een geloofsovertuiging, ik ben daar nog een zeer milde variant van.

om on topic te blijven: het is inderdaad niet makkelijk om je hand even snel tussen de handkappen en de spiegel door te trekken om te zwaaien.
 
ik schrijf toch wat voor kleur hij heeft? als ik een williams had vermeld ik dat wel.

ik zal even verslag doen van mijn ritje van vandaag, het belooft mooi weer te worden, dus in tegenstelling tot gister waren er vanochtend bossen mensen op de motor, in jouw optiek "motorrijders".
vanzelfsprekend neemt het autoverkeer de kortste bocht over de rotondes en staat dus stil tegen de stoeprand, gelukkig heb ik een GS en rijdt dus net zo makkelijk door het gras, het went.
bij de oprit van de snelweg is er 1 motor die op volle snelheid over de vluchtstrook invoegt €160,- :Y natuurlijk zit ik na 200 meter achter hem omdat hij niet doorrijd.
in de lange bocht knooppunt zaandam plakken de auto's links en rechts, lekker dom naast een gat van honderden meters rijden, gelukkig ben ik asociaal en laveer er dus op volle snelheid tussendoor, het went. dan krijg je voor de coentunnel het gewone doorijden op links en zonder richting aangeven vol in de ankers tussenprakken, het went. bij afslag oostzaan sluit ik achter 5 motorfietsen aan, vooraan rijd een sjoppertje dat stapvoets rijd en niet in zijn spiegels kijkt. vlak voor de tunnel ziet hij het en gaat naar links. 10 meter voor de file (elke dag) oplost. na de tunnel krijg je de gebruikelijke auto's die wel links blijven rijden maar alvast 80 blijven rijden, want dat moet na 2 km toch, rechts ervoorbij, het went. hetzelfde in de snelle bocht van knooppunt nieuwe meer, het went. knoppunt badhoevedorp geeft natuurlijk niemand ruimte aan elkaar, dan maar hard er voorbij en het klaverblad buitenom nemen. vanaf de A4 kijkt er natuurlijk niemand met invoegen, het verkeer van de rechterbaan weet dat en zet hem zonder te kijken op de linkerbaan, vol in de remmen, maar het went.
's middags terug gelukkig staat iedereen kris kras voor de rotonde, maar ik heb een GS, dus met wat laveren en een stukje gras sta ik vooraan. lekker knallen over de rotonde, onder het viaduct door en de grote rotonde over, daarna de vloeiende invoegstrook, heerlijk, en niemand die links plakt of buitenom de rotonde vervolgd. oprit naar de A4 gelukkig, het staat stil en de auto's proberen het invoegen zo moeilijk mogelijk te maken, het went. ik kom er tussendoor terwijl er een sjopper over het gearceerde vak knalt en dus de auto's naar mij jaagt. onder knooppunt nieuwe meer door, mooie snelle bocht, helaas doet er een clio verwoede pogingen om met 80 in de dode hoek van de auto op de linkerbaan te plakken. gewoon 3 km file voor de coentunnel, vandaag niemand die op het laatste moment van baan wisselt, soms zit het mee. daarna een zwitser met een grote suv die tegen de streep plakt. er valt een gaatje en ik kan door, daarna een busje dat hetzelfde doet, sufkut, die ga ik links voorbij. vervolgens luid getoeter naast me. de auto rechts van me word van zijn weghelft gedrukt door een ander, naar mij toe, het gaat goed. daarna een busje met een harlie sticker dat tegen de streep zit te suffen. ik kom tot zijn voorwiel maar rij dan klem, hij moet me gezien hebben, hij heeft toch een motor? nee dus, hij maakt geen ruimte. ik ga er voorbij om vervolgens klem gereden te worden door een audi. er moet een bus invoegen maar meneer weigert daar ruimte voor te maken. hij blijft dus stug naast het voorwiel van de bus rijden en wordt langzaam naar links gedreven. daar rijden al andere auto's maar je moet natuurlijk wel vasthouden aan je principes, ik wacht af, het went
laatste stukje naar huis alleen nog wat wisselaars zonder spiegels, ach, het went.

in deze ritjes zitten zeker momenten waarin ik niet voor reden vatbaar ben als een of andere bijdehante automobilist denkt dat hij kan gaan pesten en vervolgens op zijn voorhoofd wijst.
dat is helemaal niet stoer van mijn kant maar puur een overlevingsreflex, de spits doet namelijk nogal een aanslag op je waarnemingsvermogen, dat geeft spanning.

ik kan er dan erg slecht tegen als een of andere weekendmotorbezitter denkt dat het motor-forum het platform is om zeikverhalen over andermans verkeersgedrag te houden.

in de auto hoef je namelijk maar drie dingen te doen, twee meter van je voorganger blijven, de middenstreep vrijhouden, en in je spiegels kijken, verder interesseert het me geen ruk wat jouw bezigheden en ergernissen in die auto zijn.


en ja, motorrijden is voor veel mensen bijna een geloofsovertuiging, ik ben daar nog een zeer milde variant van.

om on topic te blijven: het is inderdaad niet makkelijk om je hand even snel tussen de handkappen en de spiegel door te trekken om te zwaaien.

In tegenstelling tot wat jij denkt hebben de echte motorrijders zich niet vandaag op een aftandse BMW door de spits heen geworsteld maar zijn op hun gloednieuwe Triumph Tiger langs de Vlist en de Lek gereden om van de omgeving te genieten afgewisseld met wheelies, stoppies, extreme hellingshoeken en driftwerk.

Het was trouwens doodstil op de dijken, in tegenstelling tot de weekendsituatie.
 
De echte motorrijders zitten zoals ik al 2 weken naar hun motor te staren tot er een gelijkrichter onder garantie vervangen is :(

In gedachten scheur ik echter als de brandweer rond... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan