Wanneer doe jij de BRAVOK?

Wanneer controleer jij je motorfiets?

  • Vóór iedere rit, ook na het tanken.

    Stemmen: 1 1,3%
  • Wekelijks.

    Stemmen: 12 15,8%
  • Iedere maand.

    Stemmen: 13 17,1%
  • Bij het wassen

    Stemmen: 10 13,2%
  • Bij het tanken.

    Stemmen: 1 1,3%
  • Als ik het niet vertrouw.

    Stemmen: 22 28,9%
  • Nooit, als het stuk gaat is het tijd voor reparatie.

    Stemmen: 5 6,6%
  • Nooit, dat doet de dealer.

    Stemmen: 3 3,9%
  • De laatste keer was bij het examen.

    Stemmen: 9 11,8%

  • Totaal aantal stemmers
    76
Tja... een Honda hè... })

sorry... kon het niet laten ;)
😥
Nou wil ik iets heel bijdehands roepen tot ik me herinnerde dat ik heel wat uurtjes aan het sleutelen ben geweest bij twee Honda ( de st1100 en de Varadero ), daar heeft de BRAVOK overigens me behoed van minimaal een klapband met alle gevolgen van dien ( st1100 achterbrug verroest was uit gaan zetten en sneed tegen mijn achterband aan, bij BRAVOK kwam ik er achter dat er een merkwaardige streep slijtage op de band aanwezig was en bij verdere controle…was ik even druk)
Edit: wat foto’s verwijderd ivm andere site vermelding)
1F98C3F6-8728-4D58-9E5B-69ECCB989B09.jpegC2B034B5-63AE-43F5-B1E2-424272463349.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het heeft natuurlijk totaal geen nut om maandag remblokken te monteren en dinsdag te controleren of ze nog niet op zijn. Toch kijk ik er naar, knijp een keer in de rem, haal een hand over het loopvlak, haal een borsteltje langs een plekje waar wat remstof zit. Helemaal geen onderzoek, gewoon bewondering voor de techniek. die hand over het loopvlak controleert 1/6 van het totaal, bewonder het vaak en na 12 keer en een maand heb je de band gecontroleerd. Achter knijp ik mijn vingertoppen in het profiel en denk "dat voelt goed". Zie de ketting en denk "ziet er goed uit, zal 'm vandeweek nog es smeren"
Veeg een keer over de achterschijf en voel daarmee de slijtage... Het is zó moeilijk te beschrijven wat enorme betrokkenheid met die techniek je leert over de toestand van de motor zonder controlerend te werk te gaan...

Je zou het moeten kunnen vergelijken met het aaien van de kat en ongemerkt voelen dat het beest al dan geen teken of wonden heeft...
 
Terug
Bovenaan Onderaan