Wanneer ga je tanken?

Nou zeg dan!

  • Als mijn tank leeg is.

    Stemmen: 12 4,7%
  • Als mijn tank bijna leeg is.

    Stemmen: 223 86,8%
  • Als er nog behoorlijk wat in zit.

    Stemmen: 9 3,5%
  • Als ik stijve benen krijg.

    Stemmen: 6 2,3%
  • Als de tank nog vol zit en ik me vergis.

    Stemmen: 7 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    257
Tot hij begint te haperen, dan op reserve willen zetten, tot de conclusie komen dat hij al op reserve stond. Vervolgens te voet naar de dichtstbijzijnde pomp gaan.
 
Meestal tussen de 200 en 220 km stop ik bij het tankstation dat ik tegenkom. Benzinelampje brandt dan nog niet, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik op tijd tank. Voor langere ritjes tank ik hem altijd even vol, zodat ik niet degene ben die dan als enige snel moet tanken *D
 
Ligt er nogal aan waar ik ben.
In Nederland laat ik 'm lekker tegen de reserve aanlopen (of ik tank aan het begin van een rit als ik zie dat ik nog maar iets van een kwart tank heb).

In het buitenland begin ik bij een halve tank maar vast uit te kijken naar een tankstation want de ervaring heeft me geleerd dat het daar soms zenuwslopend lang kan duren voor je weer een kans krijgt om hem te vullen nadat je de boel op reserve hebt gezet.

(Eén keer meegemaakt dat ik de afrit naar het pompstation freewheelend moest doen omdat zelfs de damp op was) B| B|
 
Mijne geeft veeeeeel eerder aan dat m'n tank leeg is dan het werkelijk zo is...

tegen de tijd dat mijn motor begint te sputteren en ik de reserve aan zet, zit er nog 5 liter in :) dus nog vrij riant.
 
Reden 1: Als mijn benzinetank bijna leeg is.
Reden 2: Als mijn olietank bijna leeg is (dan vul ik de benzinetank ook maar meteen)

Na ongeveer 150Km moet ik weer langs de pomp voor benzine.
 
Om de 175km ofzo. :/

Moet dat misschien toch maar eens na laten kijken, heb het idee dat er iets mis is met mijn brandstoftoevoer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan