Wanneer ga jij als motorrijder met pensioen?

Mijn rij instructeur is ook al dik in de 60 en die geeft met heel veel plezier nog dagenlijks auto en motorrijles en dat met 2 kunstheupen (en dat is echt niet aan hem te zien hoor ) die gaat ook door tot het echt niet meer kan en daar ziet het voorlopig nog niet naar uit.
Het is voor elk persoon verschillend en het is ook hoe je instelling is naarmate je ouder word, leg jeje er vrijwillig zonder strijd bij neer of zeg je ik laat me niet kennen en ga door tot het echt niet meer kan.
Mijn motto is "zolang je kan en mag rijden met je motor geniet ervan!" stoppen kan altijd nog.
 
Laatst bewerkt:
'Wanneer gaat jij als motorrijder met pensioen' > 'Wanneer ga jij als motorrijder met pensioen?'
 
Mijn moeder is 61 maar rijdt naar mijn mening als een natte krant :') Maar die heeft ook pas op oudere leeftijd haar rijbewijs gehaald, dus dat kan meetellen.

Ik hoop dat ik het een tijdje uithoud met zo'n motor, en het op tijd doorkrijg dat het niet veilig meer is.


Echter wanneer ik rond de 80 zou mogen worden, maar toch redelijk uitgebloeid raak, dan lijkt het me fantastisch op de motor te stappen met de intentie nooit meer terug te komen. Met 160km/u hoppa, zó tegen een flitspaal op. Vanaf de voorkant he.



Lijkt me mooi staan, in de krant "80 jarige vrouw rijdt frontaal in op flitspaal"
en dán met de foto erbij die gemaakt is vlak voor het ongeluk.

Het scheelt je een hoop geouwehoer met stoma's, pace-makers, etc. En je hebt tenminste nog wat voorpret van je dood
 
Mijn moeder is 61 maar rijdt naar mijn mening als een natte krant :') Maar die heeft ook pas op oudere leeftijd haar rijbewijs gehaald, dus dat kan meetellen.

Ik hoop dat ik het een tijdje uithoud met zo'n motor, en het op tijd doorkrijg dat het niet veilig meer is.


Echter wanneer ik rond de 80 zou mogen worden, maar toch redelijk uitgebloeid raak, dan lijkt het me fantastisch op de motor te stappen met de intentie nooit meer terug te komen. Met 160km/u hoppa, zó tegen een flitspaal op. Vanaf de voorkant he.



Lijkt me mooi staan, in de krant "80 jarige vrouw rijdt frontaal in op flitspaal"
en dán met de foto erbij die gemaakt is vlak voor het ongeluk.

Het scheelt je een hoop geouwehoer met stoma's, pace-makers, etc. En je hebt tenminste nog wat voorpret van je dood

Ik zou eerst weeliend langs de flitspaal rijden en zorgen dat je geflitst wordt, en daarna ertegenaan :+ Dan mag die wheeliefoto van mij in de krant
 
Ik sprak dit jaar nog een man die volgensmij zo rond de 70 was en z'n MV had ingeruild voor een Honda CBR 1000 RR. Het kan dus prima. :}
 
Ik stop met motorrijden in Nederland 2014:

als er een wet komt waarbij alle motoren vanuit veiligheidsoverwegingen minimaal 3 wielen moeten hebben.

Bejaarden mogen het huis niet meer uit, vanmege mogelijk berovingsgevaar.
Kinderen mogen niet meer naar school vanwege besmettingsgevaar met de Zimbabwexicaanse griep.
Eten alleen onder toezicht van een door de staat aangewezen toezichthouder, vanwege verslikgevaar.

Wandelaars moeten dan trouwens met zijwielen tegen potentieel omvallen.
 
Laatst bewerkt:
kennis van mij is 72 jaar en heeft aan het begin van het seizoen een nieuwe
1198s gekocht.... We gaan regelmatig uit voor een ritje. Ongelofelijk die ouwe gast met zijn sliders over het asfalt :} Ik hoop dat ik ook zo lang kan genieten :z
 
Het respect voor oudere motorrijders is op dit forum beduidend hoger dan voor oudere automobilisten. Die worden met graagte het bejaardentehuis ingewenst...
 
Ik zit in de generatie die nog met 65 met pensioen gaat, maar niet met de motor!
Vandaag nog een hoop triallisten gezien op mooie oude fietsen, de oudste was 70... Nee, niet de motor maar de rijder! En mooi dat die gingen in de non -stops!
Pensioen van het werk, AOW, okee.
Maar de motor gaat pas in de wilgen als ik niet meer rechtop kan blijven.
En dan kan ik altijd nog Baco worden bij cross of trial!
 
Nog effe niet! Tenminste, niet zolang ik het nog geestelijk en lichamelijk kan trekken (dit ter beoordeling van mijzelf... :) ).
Ga nog iedere dag met de motor naar m'n werk, zomer en winter, en mag pas over een jaar of 5 met pensioen (zoals het er nu uit ziet).

Daarnaast ben ik, voor m'n hobby, motor-instructeur, en geef één dag per week rijles aan, jawel... bromfietskandidaten.
De afgelopen jaren in het kader van een gesubsidieerd proefproject, maar vanaf 1 januari 2010 voor het "eggie", omdat vanaf die datum ook bromfietsers een praktijkexamen moeten doen voor hun rijbewijs.

Ik houd van motorrijden en hoop dat m'n gezondheid blijft zoals het nu is, ik zou de motor niet graag missen....

O-t. 8-)
 
Leuk topic.

Ik heb mijn A gehaald toen ik al met pensioen was een paar jaar terug. Ik heb op mijn tank een geranium gemonteerd, zodat ik altijd achter de geranium zit als ik rijd. Elk jaar monteer ik er een geranium bij.
Ik stop pas als ik teveel geraniums mee moet nemen.
 
Als ik met mijn oude brosse botten niet meer in staat ben om mijn eigen motor weer rechtop te zetten, lijkt het mij een goed plan om te stoppen met rijden.

Laten we hpen dat dat nog heel lang duurt. :]
 
Als ik met mijn oude brosse botten niet meer in staat ben om mijn eigen motor weer rechtop te zetten, lijkt het mij een goed plan om te stoppen met rijden.

Laten we hpen dat dat nog heel lang duurt. :]
Gewoon niet laten vallen.. en anders vragen of een sterke jongeling je even helpt :)
 
Leuk topic.

Ik heb mijn A gehaald toen ik al met pensioen was een paar jaar terug. Ik heb op mijn tank een geranium gemonteerd, zodat ik altijd achter de geranium zit als ik rijd. Elk jaar monteer ik er een geranium bij.
Ik stop pas als ik teveel geraniums mee moet nemen.
_O-

Ik wil er liever niet aan denken om uberhaupt te moeten stoppen vanwege het niet meer kunnen rijden. -O- '(
 
Age is a matter of mind, if you don't mind, it doesn't matter.

Helemaal mee eens. Maar juist daarom verbaast het me dat iemand het zo bijzonder vindt dat iemand van 60 motor rijdt. Heel veel beginnende motorrijders en heropstappers zitten net zo'n beetje tegen de 60 aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan