Wanneer is een motor een brik/klassieker?

Ja, maar vergeet niet dat het Norton featherbed frame meer dan 60 jaar na dato nog altijd een subliem sturende fiets is, maar dat moet je ervaren. Helaas moet je er geen 100 pk op loslaten, maar met zo'n Manx blok van 53 pk ga je 225 km/u en hij doet precies wat je wilt.

Nu zou het zonde zijn om in zo'n frame een Honda V4 te bouwen, maar ik zou het wel graag doen. Alleen al het kale frame met vorken en wielen is meer waard dan mijn mooie Supermagna. Maar er is van alles in gehangen, Vincent motoren, NSU viercilinders en het meeste de Triumph twins. Tritons heb ik zelf ook gebouwd.

Maar die Honda CB72 en 77 waren behoorlijk heftig.
 
Laatst bewerkt:
Motoren met spaakwielen uit de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw beginnen nu klassiekers te worden.
 
Het gaat niet om het geld, maar om de schoonheid. :Y
Japanners blijven dan ver achter.....

Praat toch geen poep man :Z

Ik rij een italiaans,engels en taiwanees ( }) ),maar heb ook japans gereden.
Door de jaren hebben die mooi spul gemaakt,strakke stijlvolle fietsen die geen zak onder doen voor
motoren uit andere landen :W
 
Effe dimme ja.Dat is jouw mening niet de meine ! :z

Zet er dat dan gelijk bij.
Verder heb ik een tip voor je : ga eens naar de bikers classics dit jaar en ga daar eens luid en duidelijk je mening verkondigen,kan men daar zeer waarderen :Y
I.p.v. hier achter je pc tje :)
 
Het gaat niet om het geld, maar om de schoonheid. :Y
Japanners blijven dan ver achter.....

Haha, niet om het 1 of ander maar dat slaat dus echt nergens op.
Neem de Honda C71, prachtige vormgeving, Black Bomber, en dan heb je nog de Meguro (oke, afgekeken van de britten, maar veel betere afwerking) , wat te denken van de Lilac LS18, kawasaki trippels, de kleine Yamaguchi's, 1 van de mooiste motortjes die er bestaan. De latere Honda CB175.

Verdiep je eens in de Japanners van voor de jaren 70, creatief volkje hoor, er was toen een ware overlevingsstrijd gaande, veel hebben het niet gered, maar er zijn super mooie motoren gemaakt.
Precies hetzelfde geldt trouwens voor de Italianen. :)
 
Haha, niet om het 1 of ander maar dat slaat dus echt nergens op.
Neem de Honda C71, prachtige vormgeving, Black Bomber, en dan heb je nog de Meguro (oke, afgekeken van de britten, maar veel betere afwerking) , wat te denken van de Lilac LS18, kawasaki trippels, de kleine Yamaguchi's, 1 van de mooiste motortjes die er bestaan. De latere Honda CB175.

Verdiep je eens in de Japanners van voor de jaren 70, creatief volkje hoor, er was toen een ware overlevingsstrijd gaande, veel hebben het niet gered, maar er zijn super mooie motoren gemaakt.
Precies hetzelfde geldt trouwens voor de Italianen. :)
Zo is't maar net. Daar kunnen de Britten Amerikanen nog een puntje aan zuigen.
 
Nou, ik ben het met 4stroker eens hoor.Ik heb nog nooit een echt mooie japanner gezien.
Al die kopieën zijn het gewoon net niet en als je eraan moet sleutelen word je er al helemaaaal niet vrolijk van.
En ja, ik heb ook weleens een jap gehad, maar ik ben gelukkig genezen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben het met 4stroker eens hoor.
Ik heb nog nooit een echt mooie japanner gezien.

Al die kopieën zijn het gewoon net niet. En ja, ik heb ook weleens een jap gehad, maar ik ben genezen.


Geen slechte kopie:

20_05_2011_Kawasaki_W800_08.jpg


Een geheel op zichzelf staande unieke schoonheid:

IMGP2417.jpg
 
Mee eens, maar het gaat om de stelling dat er geen mooie Japanse motorfietsen zijn. Dat is een kwestie van smaak zoals altijd, maar er zijn zeker hele mooie Japanners.

Okay, persoonlijk vind ik mijn Norton een van de mooiste brommers ooit, maar dat betekent niet dat er geen ook heel mooie andere brommers zijn en zelfs de Amerikanen maken mooi spul.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zeg ik toch, smaken verschillen.
Ik ken geen Japanse motor die ik zou willen hebben hoor.
De ontwerpen spreken me niet aan en de techniek over het algemeen ook niet.
En dan vooral in de zin van het er lekker makkelijk er aan sleutelen of het goedkoop krijgen van onderdelen.

Maar als iemand anders wel van Japanners houd veel geluk ermee hoor.
 
Laatst bewerkt:
Haha, niet om het 1 of ander maar dat slaat dus echt nergens op.
Neem de Honda C71
Hier heb ik 3 jaar op gereden (1e serie Dream 305) met wisselende problemen, onder andere een gebroken krukas.

full


Wat nu nog geen klassieker is maar het in mijn ogen wel kan worden zijn de Honda CX500/650

full

en dan vooral de turbo-uitvoering
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zeg ik toch, smaken verschillen.
Ik ken geen Japanse motor die ik zou willen hebben hoor.
De ontwerpen spreken me niet aan en de techniek over het algemeen ook niet.
En dan vooral in de zin van het er lekker makkelijk er aan sleutelen of het goedkoop krijgen van onderdelen.

Maar als iemand anders wel van Japanners houd veel geluk ermee hoor.

Ik heb gisteren een stuk dijk gereden en door de dorpen van Westfriesland op de Honda Supermagna en daar is toch echt niks mis mee.
 
Ja dat zeg ik toch, smaken verschillen.
Ik ken geen Japanse motor die ik zou willen hebben hoor.
De ontwerpen spreken me niet aan en de techniek over het algemeen ook niet.
En dan vooral in de zin van het er lekker makkelijk er aan sleutelen of het goedkoop krijgen van onderdelen.

Maar als iemand anders wel van Japanners houd veel geluk ermee hoor.

Eindeleik een verstandig iemand. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan